Video Netflix folosește în premieră inteligența artificială într-una dintre producțiile sale
0Netflix a utilizat pentru prima dată inteligența artificială într-unul dintre serialele sale, o mișcare despre care șeful companiei de streaming spune că va face filmele și emisiunile mai ieftine și de o calitate mai bună.

Ted Sarandos, co-director executiv al Netflix, a declarat că serialul argentinian de science fiction El Eternauta este primul realizat cu ajutorul unor secvențe generate de AI, scrie The Guardian.
„Rămânem convinși că inteligența artificială reprezintă o oportunitate extraordinară pentru ca creatorii să facă filme și seriale mai bune, nu doar mai ieftine”, le-a spus el analiștilor joi, după ce Netflix și-a publicat rezultatele financiare pentru al doilea trimestru.
El a explicat că serialul, care urmărește povestea supraviețuitorilor unei ninsori toxice rapide și devastatoare, a implicat colaborarea între Netflix și artiști de efecte vizuale (VFX), folosindu-se AI pentru a reda prăbușirea unei clădiri în Buenos Aires.
„Cu ajutorul unor instrumente bazate pe AI, au reușit să obțină un rezultat uimitor într-un timp remarcabil de scurt, iar acea secvență de efecte vizuale a fost finalizată de 10 ori mai rapid decât s-ar fi putut realiza cu metodele tradiționale de VFX”, a spus Sarandos.
El a adăugat că utilizarea acestor instrumente AI a permis companiei Netflix să finanțeze serialul la un cost mult mai mic decât cel obișnuit pentru o producție cu buget mare.
„Costul efectelor speciale [fără AI] pur și simplu nu ar fi fost fezabil pentru un serial cu acest buget”, a explicat el.
Utilizarea AI generative în industria divertismentului a stârnit temeri legate de pierderea locurilor de muncă, în special în domenii precum producția și efectele speciale.
În 2023, AI a fost unul dintre punctele principale de dispută în cadrul dublei greve a actorilor și scenariștilor de la Hollywood, care a dus la obținerea unor acorduri ce garantează că noua tehnologie rămâne sub controlul lucrătorilor, fără a-i înlocui.
Sarandos a ținut să precizeze: „Este vorba despre oameni reali care fac muncă reală, dar cu instrumente mai bune. Creatorii noștri deja văd beneficiile în producție, în etapele de previzualizare și planificare a scenelor, și bineînțeles în domeniul efectelor vizuale. Cred că aceste instrumente îi ajută pe creatori să extindă posibilitățile de a spune povești pe ecran, iar acest lucru este incredibil de entuziasmant.”
Declarațiile sale au venit după ce Netflix a anunțat venituri de 11 miliarde de dolari pentru trimestrul încheiat la sfârșitul lunii iunie, o creștere de 16% față de anul anterior.
Compania a declarat că performanța mai bună decât așteptările s-a datorat succesului celui de-al treilea și ultim sezon al thrillerului sud-coreean Squid Game.
Netflix estimează că mica sa divizie de publicitate, dar în creștere rapidă, își va „dubla aproximativ” dimensiunea în acest an.
„Trimestrul mai bun decât se aștepta pentru Netflix este rezultatul unui conținut excelent, al creșterii prețurilor și al avântului în publicitate care au coincis”, a spus Mike Proulx, vicepreședinte de cercetare la compania de analiză de piață Forrester. „Deși mai sunt lucruri de făcut pentru a-și consolida capacitățile în publicitate, partea cea mai grea este deja în spatele lor, odată cu lansarea completă a platformei proprii de tehnologie publicitară.”