Cinci factori de stres cei mai comuni. Soluţii practice pentru a-i elimina

Cinci factori de
stres cei mai comuni. Soluţii practice pentru a-i elimina

Stresul face parte din viaţa noastră şi trebuie să învăţăm să-l gestionăm

Eşti veşnic în întârziere, adesea furios şi iritat, tensionat, suprasolicitat, pesimist? E calr că eşti stresat rău. Veste bună este că pentru toate aceste neplăceri există şi remedii, iar acestea nu sunt chiar atât de departe de tine.

Ştiri pe aceeaşi temă

Eşti veşnic în întârziere, adesea furios şi iritat, tensionat, suprasolicitat, pesimist? E calr că eşti stresat rău. Veste bună este că pentru toate aceste neplăceri există şi remedii, iar acestea nu sunt chiar atât de departe de tine. Astfel, experţii în sănătate ai reţelei Regina Maria au identificat cei mai frecvenţi factori de stres şi au oferit soluţii practice de a-i elimina.

1.Astfel, dacă ne trezim frecvent că suntem în întârziere e cazul să ne gândim la stabilirea unor priorităţi. Sarcinile care nu sunt necesare fie le eliminăm, fie le delegăm altora. Dacă obişnuim mereu să ajungem mai târziu decât trebuie, e necesar să avem o rezervă de timp de 15 minute, iar dacă suntem dependenţi de online şi asta ne distrage de la îndeplinirea sarcinilor atunci, pe perioada cît le aducem la îndeplinire ar trebui să rezistăm la mesajele scrise, reţele de socializare sau jocuri. Înregistrarea timpului necesar pentru realizarea unor sarcini ne poate ajuta să avem o imagine mai exactă asupra realităţii şi să nu mai înghesuim într-un interval de timp scurt prea multe obiective.

2.Furia şi iritarea permanentă poate fi rodul unor distorsiuni cognitive, al amplificării unor probleme, al concluziilor trase prea rapid. E necesar să ne oprirm puţin şi de a reflecta cu calm. Şi apoi de a alege.

3.Atunci când ne simţim foarte tensionaţi  un masaj, o baie fierbinte, o plimbare, o alergare sau un sprint pe scări poate fi de ajutor. Atunci când sunt practicate regulat, exerciţiile ţin la distanţă tensiunea, întocmai precum tehnicile de relaxare. Oboseala şi apuizarea pot fi combătute şi printr-o alimentaţie sănătoasă, precum şi prin menţinerea conexiunilor cu ceilalţi.

4.Eliberează-te de cel puţin o sarcină domestică care îţi consumă timpul. Angajează un serviciu de curăţenie la domiciliu, fă cumpărăturile online, convoacă o întâlnire de familie pentru a conveni cine poate prelua anumite activităţi.  Ia în considerare ceea ce este cu adevărat esenţial şi important pentru tine şi ce poate fi lăsat deoparte pentru moment.

5.Dacă nu stăm prea bine la capitolul optimism să ne reamintim că o viaţă în care râdem mai mult e mai frumoasă şi mai sănătoasă. Pesimismul poate fi alungat dacă întocmim o listă cu motive pentru care să fim recunoscători, dacă vizionăm comedii şi citim cărţi amuzante.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: