Şapte mituri referitoare la alimentaţie şi la stilul de viaţă

Şapte mituri
referitoare la alimentaţie şi la stilul de viaţă

Alimentaţia cumpătataă este cea mai bună măsură de a menţine greutatea sub control

Referitor la nutriţie, fitness şi stilul de viaţă circulă tot felul de mituri şi de concepţii greşite. Mai mulţi medici americani au întocmit un top al prejudecăţilor referitoare la aceste subiecte. Cum arată lista.

Ştiri pe aceeaşi temă

Medicul Rachel Vreeman, autoarea cărţii „Nu-ţi înghiţi guma! Mituri, jumătăţi de adevăr şi alte minciuni despre corp şi sănătate“ explică: „Este o zonă în care ştiinţa pare confuză. Într-o zi auzi despre cafea că este bună pentru sănătate; în următoarea, că este dăunătoare. Oamenii simt că ştiinţa merge ba înainte, ba înapoi, astfel că puneţi stop şi nu mai credeţi nimic din ce auziţi“.

Oamenii de ştiinţă îşi retestează continuu teoriile şi fac noi descoperiri, pentru că aceasta este natura ştiinţei. Dar, dacă am avea timp să citim studiile nou apărute, am afla adesea că diferitele puncte de vedere nu se exclud întotdeauna reciproc. Titlurile sunt prin necesitate reductive – un crâmpei de frază nu va oferi niciodată toată povestea, potrivit specialiştilor citaţi de healthline.com.

Experţi în domeniu au fost rugaţi să împărtăşească observaţiile lor referitoare la neadevărurile şi concepţiile greşite despre sănătate cele mai răspândite. Cum arată lista.

1.Mâncând grăsimi vei ajunge gras. În realitate, grăsimile consumate cu moderaţie sunt necesare sănătăţii. Greutatea în exces este rezultatul unui consum de calorii mult peste ceea ce organismul consumă. „Nu există nicio dovadă că un consum moderat de grăsimi duce la creşterea în greutate; de fapt, grăsimea oferă aromă şi saţietate dietei şi ne face să ne simţim sătui. Astfel, în alimentaţie, ar trebui introduse zilnic grăsimile sănătoase provenite de la măsline, nuci, avocado, ulei de măsline“, este de părere dieteticianul Sharon Palmer, autoare de cărţi de specialitate.

2.Carbohidraţii te fac gras. De fapt, nu toţi carbohidraţii sunt la fel. Şi o brioşă cu ciocolată şi o banană conţin carbohidraţi, dar doar cea din urmă are şi nutrienţii şi fibrele necesare organismului. Bătălia pro şi anti carbohidraţi se poartă de zeci de ani, dar nu este nicio îndoială că organismul nostru are nevoie de carbohidraţi pentru a produce energie. „Încercaţi să alegeţi alimente bogate în carbohidraţi, dar care sunt minim procesate şi bogate în fibre, aşa cum sunt cerealele integrale, leguminoasele, fructele şi legumele“, mai spune Palmer.

3. Dacă eşti slab eşti sănătos. De fapt, oamenii stochează diferit grăsimile şi silueta filiformă nu este neapărat un semn de sănătate. Chiar dacă suntem în mod natural slabi, avem nevoie să facem mişcare şi să mergem regulat la medic. Un articol recent, publicat în revista JAMA arăta că deopotrivă şi obezitatea, dar şi kilogramele prea puţine cresc riscul de deces. Unii cercetători au emis ipoteza potrivit căreia această situaţie este urmarea faptului că persoanele slabe nu-şi monitorizează cu atenţie starea lor de sănătate.

4.Dacă vrei să slăbeşti, apucă-te şi ţine dietă. De fapt, potrivit potrivit unui studiu care a adunat datele a 31 de cercetări conduse de specialişti de la UCLA în 2007 releva că dietele nu susţin pierderea în greutate pentru cele mai multe persoane. Potrivit autorului principal al cercetării – Traci Mann – „Alimentaţia moderată este o bună idee pentru oricine, la fel şi practicarea exerciţiilor fizice. Acestea din urmă par să fie cheia scăderii susţinute în greutate.“

5. Persoanele cu pielea mai închisă nu au nevoie de protecţie solară. În realitate, studiile au arătat că persoanele cu pielea închisă tind să fie diagnosticate mai târziu cu cancere de piele şi au în acest fel şanse mai reduse de vindecare, comparativ cu persoanele cu ten deschis.

6.Avem nevoie de opt pahare de apă pe zi. De fapt, spune Heinz Valtin  profesor de fiziologie, specializat în bolile de rinichi la Dartmouth Medical School, ar trebui să vrem apă la masă şi apoi ori de câte ori ne este sete – mai puţin cazurile în care medicul recomandă mai multă sau mai puţină apă pentru pacienţi cu diverse afecţiuni medicale. Dieteticiana Cara Rosenbloom explică: „Cel mai bun test este al urinei. Dacă este închisă la culoare, avem nevoie de mai multe lichide.“

7. Văd perfect, astfel că nu am nevoie să merg la controale la oftalmolog. De fapt, un ochi poate compensa o problemă oftalmologică nediagnosticată la celălalt sau ar putea suferi de o boală care avansează tăcut cum este glaucomul. Diagnosticul precoce şi tratamentul oftalmologic sunt importante pentru menţinerea unei vederi bune.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: