Campanie AEP de informare a alegătorilor, de 1,8 milioane de lei. Greblă: Finanțată din fonduri europene

0
Publicat:

Autoritatea Electorală Permanentă va cheltui 1,8 milioane de lei pentru o campanie media de educare anti-mită la vot, ce va consta în producția unor spoturi video, audio și pentru publicitate online, ce vor fi difuzate în următoarea perioadă. Președintele Autorității Electorale Permanente, Toni Greblă, a confirmat, vineri, informația, în cadrul unui interviu televizat, precizând că banii provin din fonduri europene. 

 Președintele AEP a subliniat că programul a fost început „de multă vreme” Foto: SGG.gov.ro
Președintele AEP a subliniat că programul a fost început „de multă vreme” Foto: SGG.gov.ro

Este o campanie de informare în legătură cu desfășurarea din punct de vedere tehnic a alegerilor. Nu are legătură cu propaganda politică, propaganda de partid ș.a.m.d.. Suma provine dintr-un program european, care s-a derulat pe parcursul a trei ani, care a cuprins numeroase acțiuni, atât în țară, cât și în străinătate, de informare a cetățenilor români asupra modului cum trebuie organizate alegerile, cum este de dorit să participe cu persoane competente în diversele birouri care se formează cu ocazia alegerilor, de la biroul de secție, până la Biroul Electoral Central, tocmai pentru ca alegerile să poată să fie organizate cât mai bine posibil, cu o participare a cetățenilor, cu informarea asupra faptului că participarea la vot reprezintă o parte importantă a democrației dintr-o anume țară, că aleșii trebuie să aibă o anume reprezentativitate și, deci, prezența la vot, prin informare, este de dorit în toate țările unde se organizează astfel de alegeri”, a explicat Toni Greblă, la B1TV.

Președintele AEP a subliniat că programul a fost început „de multă vreme”.

„Repet, este un program început de multă vreme, are 100% finanțare fonduri europene. Uniunea Europeană, Comisia Europeană sprijină campaniile de informare corectă a alegătorilor în legătură cu faptul că acestea trebuie să fie făcute cu participarea cetățenilor, prin transparență totală, în acord cu bunele practici europene în materie de alegeri, cu respectarea principiului eticii, a informării corecte a alegătorilor”, a adăugat Greblă.

Președintele AEP a explicat că această campanie va presupune rularea unor clipuri de informare pe mai multe canale media. 

„A fost parcursă o procedură de achiziție publică și clipurile vor rula pe aproape toate canalele de media cu o anume audiență, ele vor începe imediat ce Guvernul va adopta actele normative, declanșarea alegerilor prima dată care contează în viitoarele alegeri este ziua de 12 martie anul acesta în care începe așa-numita perioadă electorală, care se va sfârși pe 9 iunie. În tot acest interval vor fi desfășurate toate aceste clipuri de informare a alegătorilor, în legătură cu data votării, cu modalitate în care se votează, mai ales acum când avem comasate alegerile europarlamentare cu alegerile locale, cetățenii trebuie să știe că votare se va face într-o singură secție, că acolo vor fi cinci urne în care vor introduce separat cele cinci buletine de vot care vor fi tipărite cu ocazia alegerilor”, a explicat Toni Greblă.

De altfel, despre campania media de educare anti-mită la vot a AEP, ce va consta în producția unor spoturi video, audio și pentru publicitate online, a relatat anterior  Europa Liberă, menționând că suma de 1,8 milioane de lei provine din bani europeni, și precizând că potrivit reprezentanților AEP proiectul ce prevede „creșterea nivelului transparenței, eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale” a fost accesat în ianuarie 2023.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite