Formula 1, Marele Premiu al Toscanei: Incidente grave şi o sărbătoare stricată pentru Ferrari

Formula 1, Marele Premiu al Toscanei: Incidente grave şi o sărbătoare stricată pentru Ferrari

Prezentat ca fiind o sărbătoare pentru cei de la Ferrari, ajunşi la cursa cu numărul 1000 în Marele Circ, Marele Premiu al Toscanei a adus dezamăgire pentru mulţi şi o mulţime de abandonuri.

Ştiri pe aceeaşi temă

În urma calificărilor efectuate ieri, Lewis Hamilton a plecat din pole-position, urmat de colegul său de la Mercedes, Valtteri Bottas, şi olandezul Max Verstappen. Începutul de cursă avea să schimbe însă complet această ierarhie, cu două starturi excepţionale, înregistrate de Bottas şi Charles Leclerc, şi unul problematic al olandezului de la Red Bull, care a avut probleme şi la tururile de încălzire premergătoare cursei, plângându-se de lipsa de putere a maşinii.

Haos la start, cu 7 abandonuri în primele 10 tururi

De altfel, întreg începutul cursei a fost unul marcat de incidente foarte grave, în primele 9 tururi mai puţin de 5 viraje fiind acoperite în regim de cursă. Imediat după start, căderea lui Max Verstappen l-a găsit între Pierre Gasly şi Romain Grosjean, cei trei lovindu-se şi ducând astfel la eliminarea din cursă a lui Verstappen şi a câştigătorului de la Monza, Grosjean reuşind să scape şi să continue cursa, cu un monopost destul de avariat însă. A urmat ieşirea Safety Car-ului, care a stat câteva tururi bune pe circuit.

Haosul a continuat şi la repornirea cursei. Finlandezul Valtteri Bottas, aflat acum pe prima poziţie, a încercat să nu îi ofere aspiraţie colegului său de la Mercedes, mişcându-se foarte mult pe circuit şi accelerând târziu, chiar înainte de a trece linia de start.

Cum piloţii nu au voie să depăşească înainte de trecerea liniei de start după revenirea Safety Car-ului, ceilalţi 17 oameni rămaşi în cursă s-au compactat în spatele liderului, fiind extrem de apropiaţi unul de altul. A urmat un incident oribil, în care Nicholas Latifi, Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi şi Kevin Magnussen au intrat unii în alţii şi au fost nevoiţi să abandoneze, fiind arătat, pentru a doua oară consecutiv, steagul roşu.

A fost încă un moment în care elementul halo, acea protecţie în plus pusă în faţa piloţilor, şi-a arătat utilitatea, salvându-l pe Carlos Sainz de elementele maşinii lui Giovinazzi, care a zburat pur şi simplu, fiind foarte aproape de a fi răsturnată.

Restartul avea să ne găsească însă în 13 maşini, deoarece monopostul lui Esteban Ocon a fost retras, în urma unor pagube suferite în incident.

Prima cursă cu două steaguri roşii din ultimii 4 ani

La restart, Hamilton a plecat mai bine, depăşindu-l rapid pe Bottas, care era să fie întrecut şi de Charles Leclerc. Monegascul a avut apoi 12 tururi de coşmar, în care a căzut de pe locul 3 până pe 7, fiind depăşit de piloţi de la 3 echipe diferite. Cu Lando Norris foarte aproape de el, Leclerc a decis să intre la boxe şi să rişte cu o schimbare pe pneuri dure, care trebuiau să reziste până la sfârşit. Nu s-a întâmplat însă aşa, iar pilotul Ferrari a mai intrat o dată la standuri, înainte de turul 40.

A urmat un război rece între Bottas şi Hamilton, dus mai degrabă prin radio, ambilor piloţi fiindu-le cerut să se ţină departe de borduri pentru a se asigura că vor rezista pneurile până la final şi un duel pentru locul 3 între Ricciardo, Stroll şi Albon, care avea să se sfârşească printr-un nou incident.

Canadianul a suferit o coliziune după ce maşina sa a făcut pană la intrarea într-un viraj, monopostul său fiind îndoit de un impact puternic cu barierele de protecţie. Din fericire, pilotul Racing Point a ieşit din maşină în siguranţă, însă accidentul a dus la apariţia unui al doilea steag roşu, în turul 46, cursa fiind din nou oprită, cu doar 12 maşini rămase.

Al treilea start a fost unul excelent pentru Daniel Ricciardo, pilotul Renault trecând rapid de Bottas şi urcând astfel pe locul 2. La polul opus, cele două monoposturi Ferrari au avut un start de coşmar, situându-se pe locurile 10 şi 11.

Podium în premieră

Ricciardo nu avea însă să stea prea mult pe poziţia secundă, fiind depăşit în câteva tururi de Bottas, plecat să îl „vâneze” pe Hamilton, şi Alex Albon, thailandezul de la Red Bull având un final furibund de cursă.

Campionul mondial în exerciţiu, Lewis Hamilton, a rezistat însă, reuşind să obţină victoria cu numărul 90 a carierei sale, stabilind şi recordul pe circuit în penultimul tur. Podiumul a fost completat de colegul său de la Mercedes, Valtteri Bottas, şi de Alex Albon, aflat la primul prodium din carieră.

Ricciardo a încheiat pe 4, urmat de Perez, Norris şi Kvyat. Ferrari a terminat în puncte cu ambele maşini la cursa cu numărul 1000 a Scuderiei, însă rezultatul nu a fost deloc unul mulţumitor - doar locurile 9 şi 10 pentru Charles Leclerc şi Sebastian Vettel pe circuit, Leclerc fiind promovat pe 8 după o penalizare primită de Kimi Raikkonen.

George Russell rămâne fără punct în Formula 1, în ciuda talentului imens demonstrat de britanic. Monopostul Williams nu a putut termina mai sus de locul 11, şi cursa de la Mugello a marcat încă o dezamăgire pentru echipa sa.

Marele Circ se mută la Sochi peste două săptămâni, pentru Grand Prix-ul Rusiei.

Rezultate

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările