Citeşte articolul realizat de  site-ul  Ergos.ro, răspunde-ţi la întrebări şi învaţă cum să-l recunoşti.

Înainte de a te avânta în cumpărarea unui scaun de birou, ar trebui mai întâi să-ţi răspunzi la nouă întrebări, ale căror răspunsuri te vor ajuta să faci alegerea potrivită.

1.Câte kilograme ai ?

2.Câte ore îţi petreci pe scaun ?

3.Suferi de afecţiuni ?

4.Ce înăltime ai ?

5.Cât de intensă este activitatea pe care o desfăşori ?

6.Spaţiul în care lucrezi are aer condiţionat ?

7.Cât de generos este spaţiul de lucru ?

8.Scaunul – cartea de vizită ?

9. Ai un stil ce te defineşte ?

 

1.Câte kilograme ai?

Răspunsul la această întrebare te poate scuti de neplăceri pe viitor. Scaunele de birou sunt realizate pentru a suporta 75, 90, 100 sau 120 kg. Cumpărarea unui scaun neconform cu kilogramele utilizatorului poate duce la lăsarea pistonului sau chiar ruperea bazei stea sau a rolelor.

Pentru persoanele cu greutate mai mare de 120 de kilograme se folosesc elemente speciale – Piston cu ulei nu cu gaz, bază stea  şi role speciale.

Întotdeauna informează-te la comerciant care este greutatea maximă suportată de scaun.

2. Câte ore îţi petreci pe scaun?

Atunci când iţi petreci multe ore pe un scaun la birou trebuie să ţii cont de urmatoarele elemente:

*şezutul să fie gros - cu cât stratul de burete este mai gros cu atât va fi mai uşor de suportat timpul petrecut la birou

*să aibă braţe - pentru un confort crescut la nivelul braţelor

permite ajustarea spătarului astfel încât coloana vertebrală să fie tot timpul dreaptă.

*Reglarea pe înălţime a scaunului să-ţi permită să-ţi înalţi şezutul suficient de mult astfel încât genunchii să fie sub nivelul şoldurilor pentru o bună circulaţie a sângelui

.

3.Suferi de afecţiuni?

Dacă suferi de afecţiuni precum scolioza, cifoza, lordoza ş.a. trebuie obligatoriu să-ţi cumperi scaun cu sistem sincron, ce trebuie menţinut în poziţie verticală pentru a-ţi menţine coloana în poziţie corectă.

Se recomandă deasemenea ca spătarul să fie înalt sau să aibă tetieră pentru o susţinere adecvată a gâtului.

.

   

4.Ce înălţime ai ?

Dacă iţi petreci o perioadă lungă la birou trebuie să ai grijă să-ţi cumperi un scaun cu spătar suficient de înalt, astfel încât să ajungă până în zona gâtului - pentru a evita durerile cervicale. 

Întotdeauna măsoară-ţi spatele înainte de a cumpăra scaunul de pe un site online sau în momentul în care probezi scaunul într-un showroom să verifici că zona gâtului are suportul adecvat

.

 

5.Cât de intensă este activitatea pe care o desfăşori?

Scaunul trebuie întotdeuna ales în funcţie de specificul activităţii desfăşurate.

Dacă activitatea ta de zi cu zi este o activitate de conducere, ce nu implică introducerea de date într-un calculator într-un ritm susţinut atunci ai nevoie de un Fotoliu Directorial, un scaun masiv, cu funcţie de balans pentru o relaxare suplimentară.

Dacă activitatea de zi cu zi  implică introducerea de date într-un ritm alert atunci scaunul tău de birou trebuie să aibă reglaje suplimentare pentru spătar (sistem sincron sau contact permanent), braţele să fie reglabile pe înălţime, chiar adâncimea şezutului să se poată ajusta, spătar suficient de înalt sau cu tetiera suplimentară, toate aceste lucruri fac ca stresul asupra organismului dumneavoastră  să fie minimalizat.

.

6.Spaţiul în care lucrezi are aer condiţionat?

Pentru birourile ce nu beneficiază de confortul asigurat de sistemele de aer condiţionat pe timp de vară, desfăşurarea activităţii pe scaunele tapiţate cu piele ecologică poate fi un stres suplimentar, datorită transpiraţiei abundente provocate de aceste scaune. Pentru lucru în aceste condiţii se recomandă folosirea de scaune de birou tapiţate cu stofă.

7.Cât de generos este spaţiul de lucru?

Este deranjant să observi că noul scaun de birou nu poate fi băgat sub birou şi iţi ocupă jumătate din cameră.

Întodeauna măsoară spaţiul disponibil şi verifică lăţimea scaunului cu tot cu braţe, nu doar lăţimea şezutului. Braţele pot influenţa lăţimea totală a scaunului şi cu 10 cm.

Ar trebui să măsori şi înălţimea disponibilă, deoarece pot apărea situaţii în care datorită poliţei de tastatură de la birou, scaunul să nu poată încăpea. Fi prevăzător şi cere şi înălţimea cu tot cu braţe.

.

8. Scaunul – cartea de vizită?

Scaunul trebuie să te reprezinte. Întodeauna ţine cont de funcţia îndeplinită în alegerea scaunului.

Dacă eşti cadru de conducere alegeţi un fotoliu directorial confortabil şi în acelaşi timp cu funcţii de balans pentru un confort sporit, atât de necesar în luarea decizilor.

Dacă lucrezi în departamentul financiar îţi trebuie un scaun robust, cu role de bună calitate, care să ajute în deplasarea rapidă la biroul colegului sau la copiator şi imprimantă.

Dacă lucrezi în IT obligatoriu un scaun versatil cu o multitudine de reglaje pentru a reduce la minim stresul orelor petrecute în faţa calculatorului.

.

9. Ai un stil ce te defineşte?

Alegerea unui scaun, alături de performanţele tehnice trebuie să aibă la bază şi o latură subiectivă, personală.

 Scaunele vin într-o multitudine de forme şi culori, create special pentru a umple spaţiile dumneavoastră de lucru fără a agresa vizual. Încercaţi să ţineţi cont de restul pieselor de mobilier, pentru ca fotoliul directorial sau scaunul de birou să devină un element  integrat, firesc în atmosfera  biroului dumneavoastră.

 Nu ezitaţi să apelaţi la sfatul unui specialist, în a vă ajuta în crearea atmosferei de lucru perfecte.

Acestea au fost cele 9 întrebări ale căror răspunsuri vă vor conduce către scaunul perfect pentru dumneavoastră.