Stenograme. Operaţii estetice la Spitalul de Arşi. Cum ghida secretara de la cabinetul privat al medicului Antohi pacienţii către spitalul public

Stenograme. Operaţii estetice la Spitalul de Arşi. Cum ghida secretara de la cabinetul privat al medicului Antohi pacienţii către spitalul public

Trei medici ai Spitalului de Arşi au fost arestaţi preventiv FOTO Vali Ivan

Procurorii bucureşteni au contestat, luni, decizia judecătorilor de a aresta doar trei din cei nouă medici de la Spitalul de Arşi din Capitală acuzaţi că făceau intervenţii estetice camuflate sub diagnostice false pe care apoi le decontau ilegal din bani publici. Duminică la prânz, instanţa Tribunalului Bucureşti a decis să elibereze mandate de arestare pentru trei dintre medici, restul fiind cercetaţi sub control judiciar.

Ştiri pe aceeaşi temă

Din probele administrate până acum, procurorii au stabillit că pacienţii care doreau efectuarea unor operaţii estetice contactau medicii Spitalului Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reconstructivă şi Arsuri, cu ajutorul site-urilor clinicilor sau cabinetelor private unde aceştia mai lucrau. 
 
Încă de la prima întâlnire, medicii le comunicau pacienţilor că pot opta pentru efectuarea intervenţiei în spitalul public sau într-o clinică privată, prezentându-le avantajele financiare (un preţ mai mic) de care ar fi beneficiat în cazul în care intervenţia s-ar fi realizat în spitalul public.
 
În situaţiile în care pacienţii optau pentru efectuarea intervenţiei în spital se întocmea documentaţia medicală în care era trecut un diagnostic fals pentru a putea fi decontat de Casa de Asigurări. 
 
Potrivit anchetatorilor, medicii practicau tarife chiar şi de zece ori mai mici decât cele de la clinicile private dacă efectuau intervenţiile la Spitalul de Arşi.
 
Din interceptările aflate la dosar reiese că lui Nicolae Antohi, şeful Secţiei de chirurgie plastică a Spitalului de Arşi, îi făcea programările pentru operaţiile de la spital angajata lui de la clinica pe care acesta o deţine. 
 
Asistenta Carmen Florea: Asistenta doctorului Antohi. Bună ziua!
Pacient: Bună ziua! Aş dori să fac şi eu o programare, la rinoplastie, am fost la consultaţie şi a rămas să sun pentru o  programare.
Asistenta Carmen Florea: Am înţeles. Deci aţi fost deja la consultaţie. Spuneţi aveţi o dată anume care v-ar avantaja? [...]
Asistenta Carmen: Nu, staţi aşa, că e… e cam îngrămădită treaba, staţi un pic să mă uit.
Pacient: Eu am mai încercat mai demult şi mi-a spus că nu se poate a trebuit să ajung  si la nişte examene, şi, cum mă recuperez…
Asistenta Carmen: Staţi aşa să văd cum reuşesc să vă ajut. Nu, din păcate săptămâna asta peste puteri, peste puteri, aaaa….
Pacient: să fie acolo că sunt ale mele, două, trei…
Asistenta Carmen Florea: Ştiţi cum aş putea să fac o încercare pentru  săptămâna viitoare.
Pacient: Aşa
Asistenta Carmen Florea: aaa….miercuri.
Pacient: miercuri ok!
Asistenta Carmen Florea: pe 9 [...] Cu analizele cum sunteţi?
Pacient: Nu le-am făcut, aştept să le fac în spital, mă gândesc…
Asistenta Carmen Florea: Sunteţi din Bucureşti?
Pacient: Da
Asistenta Carmen Florea: Bilet de trimitere… puteţi să obţineţi?
Pacient: Nu ştiu sigur,  dar încerc…
Asistenta Carmen Florea: Deci, încercaţi să obţineţi un bilet de trimitere de la medicul de familie către spitalul de chirurgie plastică  şi reparatorie cu diagnosticul deviaţie de sept. 
Pacient: ÎhÎ!
Asistenta Carmen Florea :Adeverinţă de salariat sau de student, ceva?
Pacient: …de student.
Asistenta Carmen Florea: Aşa o adeverinţă de student şi cu aceste două hârtiuţe… asta ar însemna pe opt, marţi dimineaţă să mergeţi la analize.
Pacient: Ok!
Asistenta Carmen Florea: Dar sunaţi-mă în momentul când obţineţi biletul de trimitere ca să vedem cum procedăm, da?
Pacient: Îhî! păi da, păi atunci… rămâne pe săptămâna viitoare şi eu fac rost de foile astea două.
Asistenta Carmen Florea: Intervenţia rămâne stabilită pe data de nouă şi între timp dumneavoastră faceţi rost de aceste două hârtiuţe şi va trebui să ne vedem pe luni după amiaza, o să încerc, să mai staţi de vorbă cu domnul Antohi şi eventual să rezolvăm atunci şi latura financiara, da?
Pacient: A! da se plăteşte şi înainte, am înţeles. 
Asistenta Carmen Florea Păi da, adică mă rog…
Pacient: Ok!
Asistenta Carmen Florea: Cu o zi înainte. [...]
Pacient: Şi atunci voi stabili eu unde să mă operez adică în clinică sau în spital, nu?
Asistenta Carmen Florea: Păi nu staţi un pic, dacă mi-aţi spus deja de analize făcute în spital atunci opţiunea este către spital.
Pacient: Ok! 
Asistenta Carmen Florea:Da?
Pacient: Şi vroiam să mai întreb cât durează spitalizarea….după operaţie….
Asistenta Carmen Florea: Este ziua intervenţiei şi a doua zi vă dă drumul acasă. 
Pacient: Aha, am înţeles.[...]”.
 
Ulterior, pe 7 octombrie, pacienta o sună din nou pe asistenta doctorului Antohi pentru a stabili întâlnirea cu medicul şi pentru a afla cu exactitate costul operaţiei.
 
Asistenta Carmen Florea:  Asistenta  doctorului Antohi. Bună ziua!
Pacient: Buna  ziua! Am şi eu o programare pentru marţi.. nu.. miercuri la operaţie..
Asistenta Carmen Florea: Da.
Pacient:..  şi cred că astăzi ar trebui să vă aduc banii.
Asistenta Carmen Florea: Staţi două  secunde, staţi un pic să mă uit în agenduţă, că eu ..(neinteligibil)...
Pacient:..(neinteligibil).. Pacient
Asistenta Carmen Florea: A... Ce  faceţi?
Pacient: E, bine.
Asistenta Carmen Florea: Bine? E...facem aşa. Mâine dimneaţă am zis la 7 şi  jumătate, la spital pentru analize, cu biletul de trimitere..
Pacient: Da.
Asistenta Carmen Florea: Şi mâine  după-amiază ne vedem la cabinet, astăzi  doctorul Antohi nu poate trece pe la cabinet are  un alt program. Vă deranjează?
Pacient: Mâine după amiază. E ok şi mâine  după - amiază nu am probleme.
Asistenta Carmen Florea: Bun. Păi atunci mâine după - amiază să vă spun aşa începând  cu ora 5 sunt acolo  şi mai devreme sunt acolo.
Pacient: Îhî.Şi...
Asistenta Carmen Florea: Când  puteţi să treceţi dvs.?
Pacient: Şi.. să-mi spuneţi  şi preţul dacă  este  să vin şi cu banii după mine.
Asistenta Carmen Florea: Aoleu... Păi nu  v-a  spus  doctorul Antohi?
Pacient: Păi dacă aduc  şi trimitere de la... de la şcoală...
Asistenta Carmen Florea: Ia   staţi  un pic să mă uit în  fişă  să  văd....
Pacient: Da, uitaţi-vă în  fişă  că nu ştiu  exact.
Asistenta Carmen Florea:  Trebuie  să lămurim.
Pacient: Da... (râde)...
Asistenta Carmen Florea: Sunt  confuză ...(neinteligibil)... aici  rezolvăm. Eu la  dumneavoastră văd aici că am două fişe de două ori.
Pacient: Da, că am fost de două ori la  consult.
Asistenta Carmen Florea: Deci.. o  dată... să  văd unde  găsesc.. o  dată aşa..  şi pe  urmă încă o dată.. în prima fişă nu văd. Da, în a  doua  fişă văd aici 2.000.
Pacient: 2.000?
Asistenta Carmen Florea: Da, nu  aşa va spus?
Pacient: Da, rinoplastie simplă cu deviaţie de sept şi aduc adeverinţă de student şi trimitere de la medicul de familie..
Asistenta Carmen Florea: Exact, exact.. da, da, da.
Pacient: Şi spitalul ...(neinteligibil).. 2000.
Asistenta Carmen Florea: Păi aşa văd aici.
Pacient: Da, da, da.
Asistenta Carmen Florea: Aveţi vreo nelămurire? Dacă aveţi  vreo nelămurire  mâine  după- amiază va fi şi doctorul Antohi la  cabinet şi mai puteţi vorbi cu dânsul.
Pacient:Da, păi  nu voiam  să  ştiu câţi  bani să iau la mine, asta era problema.
Asistenta Carmen Florea: Am înţeles.
Pacient: Costuri suplimentare ar mai fi, nu ştiu pentru...?
Asistenta Carmen Florea: Nu, nu, nu nimic  absolut nimic.
Pacient: Nimic? La analize?
Asistenta Carmen Florea: Nu, nici la analize.
Pacient: Nici la analize. Am înţeles.
Asistenta Carmen Florea: Nu, nu, nu deci nu mai aveţi nicio  grijă  este întreaga echipă cuprinsă.[...]”.
 
În cadrul unei alte discuţii telefonice, asistenta Carmen Florea îi explica unei rude a unei viitoare paciente că o operaţie de rinoplastie la Spitalul de Arşi costă cu 1.000 de euro mai puţin decât la o clinică privată, respectiv 2.400 de euro. Această pacientă urma să fie operată tot de echipa de chirurgi condusă de medicul Nicolae Antohi, medicul Vătămesku implicându-se în pregătirea operaţiei.
 
„Asistenta Carmen Florea: Asistenta doctorului Antohi. Bună ziua!
Pacient: Alo, Bună ziua! Am şi eu o rugăminte la dumneavoastră. Aş vrea să mă programez pentru o operaţie de  rinoplastie, vă  rog mult.
Asistenta Carmen Florea: Aţi  fost  deja  la  consultaţie.
Pacient: Da, am  fost  de fapt nu este pentru mine.. este pentru  sora mea..a  fost  la o consultaţie la dumneavoastră şi a  rămas.. i s-a  dat  lista de analize care trebuie să... cu care trebuie să se prezinte...
Asistenta Carmen Florea: Îhî.
Pacient: Şi aş dori să fac o programare în locul ei.
Asistenta Carmen Florea: Am înţeles. Staţi două secunde să ajung la agenduţă şi să vă spun... în ce perioadă ar fi propice pentru dumneaei?
Pacient: Ăăăăă..ar  vrea în jur de 31 octombrie.
Asistenta Carmen Florea: Da  pentru că a luat în calcul menstruaţia sper.
[…] Pacient: 30, 31. Este programată la analize pe data de 29 şi am înţeles că i se dau în 24 de ore... dar am  zis  eu o zi.
Asistenta Carmen Florea: Păi da, da nu. Staţi un pic. Şi unde s-a programat la  analize?
Pacient: La Sinevo.
Asistenta Carmen Florea: Este  un pic periculos că dacă programăm... deci ca să vă explic, eu la sfârşitul lui octombrie singura zi liberă am acest 30.
Pacient: Am înţeles.
Asistenta Carmen Florea: Acum analizele  ar  trebui  făcute mai din timp, măcar cu vreo  2 zile înainte.
Pacient: Am înţeles. Dar ea pe 28 abia ajunge în ţară, că nu este în ţară.
Asistenta Carmen Florea: Am înţeles. Atunci facem altceva, fiţi atentă. Intervenţia unde doreşte  să aibă loc?
Pacient: Ă....adică ca locaţie? Spuneţi
Asistenta Carmen Florea: Da, da, da.
Pacient: Nu cred....
Asistenta Carmen Florea: În domeniul privat sau la spital.
Pacient: În domeniul privat.
Asistenta Carmen Florea: A, în domeniul privat, că asta e  foarte  important. Ă...
Pacient: Care este diferenţa?
Asistenta Carmen Florea: De cost, evident.
Pacient: De cost. Îmi puteţi spune ambele  variante, nu ştiu....
Asistenta Carmen Florea: Păi dacă dumneaei a fost la consultaţie presupun că  doctorul  Antohi i-a  spus, e o diferenţă de aproape 1000 de  euro.
Pacient: Am înţeles.
Asistenta Carmen Florea: Putem discuta deschis?
Pacient: Ă... da.
Asistenta Carmen Florea: O dau banii afară din casă? ..(râde)... sau munceşte pentru ei?
Pacient: A...munceşte  greu pentru ei.
Asistenta Carmen Florea:  În cazul acesta  sincer  haideţi  să adoptăm  varianta  spital pentru că e  vorba de o noapte de stat. Şi...
Pacient: Am înţeles.
Asistenta Carmen Florea: .. aici  la  doctorul Antohi este  un spital de  chirurgie plastică  şi reparatorie, nu sunt decât cazuri similare rinoplastie, implant nu are motive  să fie îngrijorată.”
 
 
Pentru a strânge cât mai multe probe, anchetatorii au trimis la medicul Antohi inclusiv un investigator sub acoperire. Acestuia i s-a spus că operaţia de rinoplastie care i se potriveşte l-ar costa 1.400 de euro. Anchetatorul a purtat o discuţie inclusiv cu medicul Nicolae Antohi.
 
„Doctorul Nicolae Antohi: Bună seara. Spuneţi, vă ascult. Aşa...spuneţi.
Anchetator: Deviaţie de sept operată o dată, când eram mic am făcut box, s-a îngroşat aşa nasul...
Doctorul Nicolae Antohi: Neinteligil.
Anchetator: Păi da, de la box.
Doctorul Nicolae Antohi: Se vede, e şi îngroşat.
Anchetator: Nu s-a lucrat estetic deloc, decât...
Doctorul Nicolae Antohi: Şi după deviaţie de sept se mai lasă.[...] Ar trebui intrat pe sept, operaţia facută cu simţ de răspundere... şi aici ai o cicatrice mică şi totodată de remodelat... (neinteligibil) oricum o să faci o radiografie şi dacă îţi sunt atrofiate cornetele...
Anchetator: În aceeaşi operaţie.
Doctorul Nicolae Antohi: În aceeaşi operaţie trebuie rezolvate şi cornetele. Nu văd de ce ar trebui să facem două operaţii. [...] După consultaţie vedem în funcţie de cât de complex este septul, între 3 şi 5 zile (internare – n.r.), dar avantajul este că vă permite să respiraţi şi nu sunt deranjante. Aşa...o să aveţi pe nas şi o atelă. Acuma eu ce să vă zic...poate fi îngustată şi partea asta...nu ştiu...vă interesează remodelarea profilului?
Anchetator: Sincer să fiu, nu prea că sunt...
Doctorul Nicolae Antohi: Eu vă întreb.
Anchetator: Acuma haide să vă întreb direct. Partea financiară în primul rând, dar cea mai simplă, cât ar fi? Deviaţia de sept şi cât se poate ceva simplu, de imbunătăţit aspectul.
Doctorul Nicolae Antohi: Staţi un pic. Eu v-am explicat. Partea cea mai simplă e deviaţia de sept...sunt cornetele, sunt cartilajele...
Anchetator: Da, da, da...
Doctorul Nicolae Antohi: Remodelajul... deci asta e partea cea mai complexă...şi dacă ar fi fost ceva pe lângă...fractură...deja asta e partea un pic mai simplă...cu fractură...depinde unde vreţi să faceţi, la spital, la privat...
Anchetator: Unde e mai ieftin...acum ştiu că...ce am văzut atunci în salon mai erau...care îşi făceau nu ştiu cum...am impresia că le făcea rinoplastie, dar erau trecuţi deviaţie de sept...nu ştiu cum făceau...
Doctorul Nicolae Antohi: Îhî,da. Lucraţi, nu lucraţi, aveţi bilet de trimitere, adeverinţă?
Anchetator: Aduc, da...deci îmi iau bilet de trimitere de la medicul de familie.
Doctorul Nicolae Antohi: Medicul de familie...cu deviaţie de sept şi adeverinţă de la locul de muncă.
Anchetator: Dacă fac asigurare d-asta privată? E bună?
Doctorul Nicolae Antohi: Da, asigurare.
Anchetator: Ok, asigurare.
Doctorul Nicolae Antohi: Bun, şi atunci în total ar fi 1.500 de euro.
Anchetator: Da? Cu adeverinţă şi deviaţie de sept.
Doctorul Nicolae Antohi: Cu adeverinţă şi deviaţie de sept.
Anchetator Şi operaţia va fi...aa...aici? La dumneavoastră aici?
Doctorul Nicolae Antohi: Nu, la spital. La spital e bine, condiţiile sunt civilizate, cu tot ce trebuie.
Anchetator: Ce spital?
Doctorul Nicolae Antohi: Spitalul de Arşi. De chirurgie plastică.
Anchetator: Aa, ok.
Doctorul Nicolae Antohi: Pe Calea Griviţei.
Anchetator: 1.500 de euro. Alte costuri pe lângă asta?
Doctorul Nicolae Antohi: Nu, nu.
Anchetator: Nu.
Doctorul Nicolae Antohi: Nici înainte, nici în timpul, nici după. Dar o să am o rugăminte la dumneavoastră...deci eu vreau să vă fac o radiografie, o să veniţi într-o zi la spital să vă faceţi o radiografie şi vreau să mă uit în nas cu lampa că asta...cu asta nu văd aşa cum trebuie. La spital am o lampă bună. Deci vreau să văd exact ce se întâmplă acolo.
[…]
Anchetator: Da, ok, deci asta mai trebuie o dată consultaţia, iar partea financiară o mie jumătate.
Doctorul Nicolae Antohi: O mie jumate, bine, dacă rămâne doar septul...dar repet ...e mai complicată treaba decât la rinoplastie. Bine, haideţi, când veniţi mai vorbim, da? Deci nu plătiţi consultaţia şi mai vorbim. Da?
Anchetator: Ok. Mulţumesc frumos.”
 
Asistenta către anchetator după discuţia cu medicul: „Chiar vă felicit, sincer”
 
La ieşirea din cabinetul medicului Antohi, anchetatorul este felicitat de asistenta Carmen Florea care îi explică paşii pentru ca acesta să poată fi operat la acel spital:
 
„Asistenta Carmen Florea: Gata?
Anchetator: Trebuie să vă plătesc consultaţia.
Asistenta Carmen Florea: Da, imediat.
Anchetator: Nu ştiu dacă...deci mi-a zis că trebuie să vin cu adeverinţă de asigurat...
Asistenta Carmen Florea: Bilet de trimitere...
Anchetator: Bilet de trimitere, da. Şi mă duc la cabinet...şi suma e de 1500.
Asistenta Carmen Florea: Super. Ca să înţelegeţi. Biletul de trimitere vă va ajuta să nu plătiţi spitalizarea. Spitalizarea este vreo 300 de euro. Da? În această sumă, 1500 de euro, care, credeţi-mă, este o sumă extraordinară pentru dumnealui, intră anestezist, asistentele, deci toată echipa care...
Asistenta Carmen Florea: Chiar vă felicit, sincer. De acum încolo, în momentul în care vă hotărâţi...
Anchetator: Trebuie să mai vin la o consultaţie şi o să trebuiască să sun. Îmi daţi...
Asistenta Carmen Florea: Nu e o problemă. Nu mai aveţi numărul meu?
Anchetator: Aa...rămân cu...acela e numărul...ok şi vă sun pentru programare. Trebuie să îmi fac şi curaj şi să mă hotărăsc...[…]”
 
Carmen Florea le explica ca pacienţilor paşii pe care trebuiau să îi urmeze
 
De asemenea, în luna noiembrie 2013, o doctoriţă din Craiova a căutat-o pe asistenta Carmen Florea pentru a se interesa de o rinoplastie pentru fiica sa. Ulterior, după ce s-a programat, a mai căutat-o pe asistentă pentru a afla detalii despre procedurile de internare. 
 
„Mama pacientei: Alo!
Asistenta Carmen Florea: Bună ziua! Gata, vă ascult.
Mama pacientei: Iertaţi-mă, eu vroiam să… eu să vin şi eu duminică în Bucureşti şi vroiam să întreb, că am înţeles că este programată la 7 jumate operaţia, la 7 jumate începe sau cum?
Asistenta Carmen Florea: Nu, la 7 şi jumătate trebuie să fie la spital.
Mama pacientei: Daa…
Asistenta Carmen Florea: Ăăă…până se fac formalităţile, până…
Mama pacientei: Aha.
Asistenta Carmen Florea: Stă de vorbă cu anestezistul şi undeva în jur de ora 9 intră în operaţie.
Mama pacientei: Da, da, da, şi noi când ajungem acolo unde trebuie să mergem? Pe cine trebuie…că, vă căutăm pe dvs. sau…
Asistenta Carmen Florea: Nu, nu mă căutaţi pe mine pentru că eu nu am treabă cu spitalul. Când ajungeţi la spital, la recepţie spune că urmează să aibă o intervenţie la doctorul Antohi.
Mama pacientei: Da.
Asistenta Carmen Florea: Eu acolo deja am anunţat, în mod normal ştie toată lumea. În cazul în care…
Mama pacientei: Da.
Asistenta Carmen Florea: …întâmpinaţi greutăţi, nu vă descurcaţi, mă sunaţi şi eu cu un simplu telefon deschid toate drumurile.
Mama pacientei: Deci la recepţia de la spital de-acolo trebuie să vorbesc.
Asistenta Carmen Florea: Da, exact, exact.
Mama pacientei: Îl căutăm pe doc…întrebăm de domnul doctor?
Asistenta Carmen Florea: Nu, spuneţi pur şi simplu că urmează o intervenţie la doctorul Antohi…
Mama pacientei: Da.
Asistenta Carmen Florea: …pentru că fetele se ocupă, fac formele de internare, vine rezidentul doctorului Antohi care o preia pe fetiţă să o ducă la anestezist, să o ducă la domnul doctor în cabinet, ca să nu rătăcească singură pe acolo. Da?
Mama pacientei: Da. Am înţeles.
Asistenta Carmen Florea: Aşa.
Mama pacientei: Da. Şi încă ceva mai vroiam să întreb.
Asistenta Carmen Florea: Vă rog.
Mama pacientei: După operaţie ea, probabil că în ziua aceea rămâne în spital?
Asistenta Carmen Florea: Obligatoriu.
Mama pacientei: Sau vine acasă?
Asistenta Carmen Florea: Obligatoriu. Nu, nu.
Mama pacientei: Rămâne în spital?
Asistenta Carmen Florea: Obligatoriu, peste noapte rămâne în spital. Sigur că da.
Mama pacientei: Da. Şi a doua…
Asistenta Carmen Florea: Trebuie să rămână sub supraveghere, a doua zi în jurul prânzului îi dă drumul acasă.
Mama pacientei: Da, şi ea…
Asistenta Carmen Florea: Nu ştiu ce planuri aveţi dvs. că mie Craiova mi se pare cam departe.
Mama pacientei: Nu, nu, păi nu plecăm. Cel puţin 3 zile, am înţeles că după trei zile sau aşa ceva…[...].”
 
Mama pacientei: E o situaţie neplăcută. Am uitat să-i dau banii medicului
 
Ulterior, după operaţie, mama pacientei o sună din nou pe asistenta Florea pe care o anunţă că a uitat să îi dea banii medicului Antohi şi nu ştie cum să procedeze. 
 
„Asistenta Carmen Florea: Asistenta doctorului Antohi, bună ziua!
Mama pacientei Bună ziua! Sunt Grigorescu, mama Ioanei, Iertaţi-mă!
Asistenta Carmen Florea: Bună ziua, doamnă!
Mama pacientei: că vă deranjez!… Ioana a ieşit din operaţie, dar eu am o mică problemă cu…că n-am reuşit să-i dau banii domnului doctor că mereu eram pe hol şi…ăăă…am găsit… nu ştiu cum să procedez.
Asistenta Carmen Florea: Nu mergeţi la dânsul la cabinet?
Mama pacientei: Nu. Nu ştiu cum să procedez, ce tre’ să…
Asistenta Carmen Florea: Unde sunteţi? Unde sunteţi?
Mama pacientei: Eu sunt în salonul în care este ea…ăăă…
Asistenta Carmen Florea: Staţi acolo cuminţică că vă trimit pe cineva să vă conducă la dânsul la cabinet.
Mama pacientei: Şi mai spuneţi-mi o dată este 2.400 ca să nu fac vreo greşeală. 
Asistenta Carmen Florea: Şi…staţi un pic, că nu mai ştiu nici eu, să nu fac vreo greşeală. Staţi un pic. Staţi două secunde.
Mama pacientei: Că ea aşa mi-a zis, da’ n-aş vrea să…sau să-l întreb pe dânsul…mă…mă rog.
Asistenta Carmen Florea: Staţi un pic, staţi un pic, ăăă…aşa, e, am o problemă că nu ştiu să vă spun.
Mama pacientei : Poate dacă-l întrebaţi dvs…
Asistenta Carmen Florea: Ăăă…da, lăsaţi-mă două secunde că vă rezolv, oricum o să trimit pe cineva să vă conducă la dânsul la cabinet şi o să vă sun să vă spun exact.
Mama pacientei: Să mă sunaţi înainte să-mi spuneţi…
Asistenta Carmen Florea: Da, da, da. [...]
Mama pacientei: Că e o situaţie neplăcută şi n-aş vrea… La revedere! [...]”
 
Medicul Vitalie Stan cerea până în 2.500 de euro pentru implant mamar
 
Potrivit anchetatorilor, privind operaţiile făcute de medicul Medicul Medicul Vitalie Stan, „preţul” intervenţiei în spital
Foto
 (pentru implant mamar simplu aproximativ 2000 de euro, pentru mastopexie – ridicare, 1.700 de euro, pentru implant mamar cu mastopexie 2500 de euro), precizându-se că în această sumă intră „tot ce ţine de spital”. Sumele de bani suplimentare pe care pacienţii trebuie să le dea erau de 100 de lei, pentru bustiere.
 
Asistenta medicului Medicul Medicul Vitalie Stan poartă o discuţie telefonică cu una dintre pacientele chirurgului:
 
„[...] Pacientă: Ăăăă…Sunt o pacientă de-a doctorului Medicul Medicul Vitalie Stan. Sunt programată luni la implant mamar.
Asistentă: Da.
Pacientă: Şi m-a pus să sun să aflu ora la care să vin.
Asistentă: Cum te cheamă?
Pacientă: Pacientă.
Asistentă: Imediat….(se scurge un timp) Alo! La 10 jumătate-11.
Pacientă: La 10 jumătate-11. Mai am o întrebare. Pot vorbi cu dvs.? E vorba de bani. Trebuie aduşi în lei?
Asistentă: Nu pot să vă spun treaba asta. Sunaţi într-o jumătate de oră, vă va răspunde dumnealui. Da?”
 
Ulterior, aceeaşi pacientă revine cu telefonul la care răspunde medicul Stan:
 
„Medicul Vitalie Stan: Alo!
Pacientă: Alo! Bună ziua şi scuzaţi deranjul!
Medicul Vitalie Stan: Nicio problemă.
Pacientă: Pacientă la telefon. Sunt programată luni.
Medicul Vitalie Stan: Da.
Pacientă: Ăăă…V-am tot deranjat ieri mă scuzaţi că aţi fost în operaţie. Am vorbit cu doamna Asistentă, cred.
Medicul Vitalie Stan: Nicio problemă.
Pacientă: Luni la ce oră trebuie să ajung la spital.
Medicul Vitalie Stan: Pe la 12-12.30 să fiţi. Să nu beţi, să nu mâncaţi nimic de dorit. Dacă vreţi puteţi pe la 7 dimineaţa puteţi să beţi o cafea, un sandwich.
Pacientă: Şi la cât să fiu 11 – 11 jumătate?
Medicul Vitalie Stan: 12 -  12 jumătate. Nu 12-12 jumătate că mai am şi altă operaţie înainte şi ca să am timp să le termin. Până vi se iau analize, până aşa, eu… Deci pe la 12.30.
Pacientă: Bun. Şi încă o problemă pe care să o discutăm. Banii cum doriţi lei sau euro?
Medicul Vitalie Stan: Nu am nici o problemă. Cum îi aveţi aşa-i aduceţi.
Pacientă: Bun. Şi încă o problemă dacă mă puteţi ajuta, ăăă… anestezistul cam…eu nu mai ştiu ce tarife şi vroiam să fiu pregătită.
Medicul Vitalie Stan: Nu, în banii care i-am discutat intră şi anestezistul. Deci nu mai aveţi nimic de plătit în plus.
Pacientă: Sunteţi sigur? Nu trebuie nimic?
Medicul Vitalie Stan: În banii ăia intră şi  anestezistul şi tot, atât bustiera costă 1 milion. [...]”
 
Din convorbirile dintre medic şi pacientă reiese că aceştia s-au înţeles să plătească 2.500 de euro în schimbul unei operaţii de implant mamar cu ridicare. Ulterior, aceeaşi pacientă îl contactează pe chirurgul Stan pentru a-l întreba dacă poate să o opereze şi pe o prietenă a acesteia
 
„[...]Pacientă: Ăăă…aş dori să vă întreb ora exactă. Am o programare de dvs. pentru luni, este ora 8 sau ora 9?
Medicul Vitalie Stan: Staţi să vedem. Luni.
Pacientă: Pacientă.
Medicul Vitalie Stan: Luni pe…stai…
Pacientă: 7 este, 7 octombrie.
Medicul Vitalie Stan: Pentru control, pansament, consultaţie, pentru ce veniţi? Păi Balaban , marţi vă am pe dvs.
Pacientă: Păi, marţi este operaţia, dar.
Medicul Vitalie Stan: Ah, la consultaţie.
Pacientă: Da, da, da, consultaţie. Mi-aţi spus să vin luni, dar am uitat ora şi ca să fiu sigură.
Medicul Vitalie Stan: Pe la 9.
Pacientă: De la 9?
Medicul Vitalie Stan: 9. Da.
Pacientă: Şi adresa este Griviţei 218.
Medicul Vitalie Stan: Da.
Pacientă: Şi intru înăuntru în spital şi întreb de dvs. sau vin la dvs. la cabinet.
Medicul Vitalie Stan: Da. Întrebaţi. Exact. Întrebaţi unde e cabinetul meu şi veniţi la mine la cabinet. 
Pacientă: Încă o întrebare.
Medicul Vitalie Stan: Da.
Pacientă: Puteţi să-mi spuneţi cu aproximativ cam cât ar trebui de bani.
Medicul Vitalie Stan: Pentru consultaţie sau pentru operaţie?
Pacientă: Pentru operaţie care este cu ridicare.
Medicul Vitalie Stan: Pentru ridicare. În jur de 2.500 euro.
Pacientă: Da? Bine, bine. Mulţumesc frumos. Ca să ştiu la ce, cum să vin. Este OK lei sau euro.
Medicul Medicul Vitalie Stan: În ce doriţi dvs.
Pacientă: Bine, nu, nu. Ne vedem luni..[...]”
 
Într-o altă discuţie dintre medicul Stan şi o pacientă, acesta îi explică acesteia că îi va da banii personal.
 
„Medicul Vitalie Stan: Alo!
Pacientă: Bună ziua! Pacienta sunt.
Medicul Vitalie Stan: Bună ziua!
Pacientă: Mă scuzaţi pentru deranj, da’ când puteţi să veniţi ca să achit şi să plec?
Medicul Vitalie Stan: Acum vin. În cinci minute vin, da?
Pacientă: În cinci minute.
Medicul Vitalie Stan: Am avut o şedinţă.[...]”
 
Chirurgul Medicul Vitalie Stan este contactat de o pacientă din Galaţi care îi spune că în urma unui control i-au fost găsite trei chisturi pe fiecare sân.
 
„[...] Pacientă: Pacienta de la Galaţi sunt. Am programare pe 8. Am fost şi mi-am făcut radiografia la şi vreau să vă spun rezultatul.
Medicul Vitalie Stan: Spuneţi.
Pacientă: Mi-a găsit câte 3 chistuleţe mici pe fiecare sân.
Medicul Vitalie Stan: Nu e niciun fel de problemă.
Pacientă: Nu e… da, mi-a spus şi dânsa de acolo că nu sunt formaţiuni solide, sunt lichide şi sunt foarte mici.
Medicul Vitalie Stan: Nu-i o problemă…ăăă…eu nu intru în contact cu acele chisturi, eu intru direct sub muşchiul pectoral, deci nu, nu are…Important să nu fie vreo tumoare pe acolo, chisturile chiar puteţi să le ignoraţi.[...]”
 
O altă pacientă a medicului Stan a precizat că ar fi dispusă să plătească 50 de euro în plus pentru a fi internată în VIP Salon.
 
„Medicul Vitalie Stan: Alo!
Pacientă: Bună ziua, domnul Stan. Oana Stroe sunt.
Medicul Vitalie Stan: Da, vă rog.
Pacientă: Am şi eu operaţie mâine şi rămăsese să mai vorbim astăzi pentru ultima oară la telefon, că a rămas mâine cam pe la ora 12, da ştiu că mai aveaţi pe cineva la ora 10 şi de asta rămăsese ca să vorbim astăzi.
Medicul Vitalie Stan: Veniţi chiar pe la vreo 11 jumătate să fiţi aici.
Pacientă: Da? Ca să facem analizele înainte, nu?
Medicul Vitalie Stan: Da, exact. Pentru analize, Dacă vă chem la 11 jumătate, cred că în jurul orei unu o să intrăm
Pacientă: Îhî.
Medicul Vitalie Stan: în sala de operaţie. Ăăă… rămân anatomice 350 aşa cum am vorbit, ca să ştiu ce…
Pacientă: Da, da, da, rămân. Şi vroiam să vă întreb dacă poate să rămână cineva cu mine peste noapte acolo?
Medicul Vitalie Stan: Ăăă…în salonul obişnuit nu, doar în VIP SALON se poate rămâne, dar eu nu sunt sigur că mâine este liber sau nu. VIP SALONUL se plăteşte suplimentar cu 50 de euro.
Pacientă: Îhî. Am înţeles.
Medicul Vitalie Stan: Dacă e liber acel VIP SALON şi sunteţi dispusă să plătiţi taxa de 50 de euro pentru el, o să poată rămâne, dacă nu, rămâne până târziu cine rămâne şi dimineaţă vine să vă ia. Peste noapte nu are voie să stea, că acolo mai sunt încă doi pacienţi în afară de dvs., în salon obişnuit.[...] 
Pacientă: Îhî. Bustierele le iau tot mâine.
Medicul Vitalie Stan: Da mâine de la dvs. Una obligatoriu v-o pun eu, chiar în operaţie, şi după aia câte vreţi atâtea o să vă luaţi”.

Medicul Stan şi-a uitat halatul în care avea plicul cu bani în sala de operaţii

Potrivit unei interceptări de la dosar, şefului Spitalului de Arşi, Vitalie Stan, îi este atrasă atenţia că şi-a uitat halatul, în care avea un plic plin cu bani, în sala de operaţii. 

Medicul Vitalie Stan: Salut, salut!
Apropiat al medicului Stan: Salut! Ai făcut un obicei din a-ţi lăsa banii prin sala de operaţie.
Medicul Vitalie Stan: Ce-am făcut?
Apropiat al medicului Stan: Un obicei din a-ţi lăsa banii prin sala de operaţie.
Medicul Vitalie Stan: Ce-am făcut?
Apropiat al medicului Stan: S-a mai întâmplat. Ţi-ai lăsat halatul cu un plic plin cu bani în el.
Medicul Vitalie Stan: Ah, da’ nu eu, cred că pacienta mi l-a lăsat, în sală.
Apropiat al medicului Stan: Nu băi, halatul tău alb, de ăsta scrie doctor STAN, halatul alb care-l pui peste… bluza aia albă.
Medicul Vitalie Stan: Asta mi-a băgat bani fără să-mi dau eu seama.
Apropiat al medicului Stan: (râde)…Aşa. Ce facem cu el? Punem o asistentă de sală să dea, dacă nu e mită, dacă e s-o aresteze pe ea şi după aia… (râde).
Medicul Vitalie Stan: Asta e, dacă n-am fost atent unde a băgat aia banul.
Apropiat al medicului Stan: Da. Păi ce facem cu el Vitali?
Medicul Vitalie Stan: Mmm… asta.
Apropiat al medicului Stan: Unde-l lăsăm?
Medicul Vitalie Stan: Halatul? Oriunde.
Apropiat al medicului Stan: Halatul ca halatul, da’ plicul, băi, acuma vorbim serios… 
Medicul Vitalie Stan: Ia-l tu şi mi-l dai.
Apropiat al medicului Stan: Ţi-l dau şi ţi-l aduc mâine?
Medicul Vitalie Stan: Bine (râd)”.
 
Medicul Isac îşi sfătuia o clientă să îşi pună silicoane deşi nu avea voie din punct de vedere medical
 
La medicul Cristina Isac, „preţul” intervenţiei în spital, pentru rinoplastii, era de 1.400 de euro dacă pacientul obţine un bilet de trimitere, şi pentru implant mamar între 2.500 şi 2.800 de euro. Sumele de bani suplimentare pe care pacienţii trebuie să le dea erau150 de lei pentru tuburi în cazul rinoplastiei, 150 de lei pentru burtieră sau bustieră şi uneori 100 de lei, bani ce reveneau asistentelor.
 
În cadrul unei discuţii purtate între doctoriţa Isac şi o pacientă, aceasta din urmă o anunţă că a descoperit în urme unei ecografii mamare că are chisturi şi că nu poate avea silicoane. Medicul însă, insistă ca aceasta să şi le pună precizând că nu este nimic grav.
 
„Medicul Isac Ina: Alo?
Pacient: Alo, bună  ziua! Doamna doctor? 
Medicul Isac Ina: Bună ziua, da!
Pacient: Sunt Tatiana!
Medicul Isac Ina: Da, Tatiana, ce  faci?
Pacient : Păi nu prea  bine, am făcut o  ecografie..
Medicul Isac Ina: Aşa.
Pacient: Şi nu prea a ieşit  bine mi-a  spus că am sânul tendinţă  fibroasă chistică.. aşa  şi că oricum am foarte mulţi  noduli de sâni, pe ambii sâni care  este  mai  rău  este cel pe  sânul stâng e  ceva de 1 milimetru..
Medicul Isac Ina:  Aşa, astea au foarte, foarte multe femei. Citeşte-mi  exact  ce scrie acolo.
Pacient: Dacă aş ştii să vă spun, că nu prea înţeleg, deci este examen ecografic sânul drept, tegument  ceva cu m.. normal,  cred că e normal.
Medicul Isac Ina: Da, da, da.Aşa.[…] Ştii ce se întâmplă, am observat  să ştii că  toţi ecografiştii ăştia  în general  sperie toate...astăzi toate  pacientele  care  vor  să-şi pună implante şi la  toate  le-a  spus  să nu-şi pună  implante, deci nu ştiu unde ai  fost tu, eu  de aia am şi  renunţat  să mai trimit pacientele în anumite locuri. Ştii că pacientele  mă tot întreabă nu mă trimiteţi undeva, nu  te mai  trimit domne nicăieri pentru  că toţi ecografiştii sunt, nu ştiu, parcă au făcut o coaliţie  aşa, nu ştiu  sunt.... foarte  ciudaţi.
Pacient: Da, nu ştiu ce  se întâmplă  vă  daţi  seama  că acuma am  două păreri  din  două părţi nici nu ştiu  ce să  fac pentru  că  sunt destul de..aşa puţin speriată pentru că mi-a zis...
Medicul Isac Ina: Bine zi mai departe  să văd  ce a  zis, că toţi ecografiştii fac aşa, deci crede-mă.. spune mai departe că până acuma nu am observat nimic dubios.[..] Da. Asta scrie la toată lumea să ştii că necesită monitorizare ecografică pentru că  aşa e normal să  faci  o  ecografie pe an, toată lumea.
Pacient: Păi  şi  atunci de  ce  cineva îmi  zice că nu  şi altcineva îmi zice  că da.
Medicul Isac Ina: Care altcineva şi care altcineva.
Pacient : Adică  dumneavoastră îmi ziceţi că  e ok, ecograful mi-a spus că să renunţ la ideea  de a-mi pune silicoane.
Medicul Isac Ina: La  ce ecograf  aţi fost?
Pacient : La  cineva de la  Alice  Clinic,  domnul  doctor  Dan Ioan Harlătescu,  care  este medic primar şi  ginecologie face şi ginecologie.
Medicul Isac Ina: Tatiana uite care-i treaba, deci ce mi-ai  citit  tu până acuma  sunt pur şi simplu nişte chiste, ai multe chiste..
Pacient: Da.
Medicul Isac Ina: .. probabil că ai o  fibromatoza fibrochistică care, care  chiste de obicei apar înainte de ciclu, deci sunt de diverse dimensiuni..
Pacient : .. mi-a  zis  cineva  că  aş putea avea şi anexită ceea ce ar putea fi  adevărat  că am mai  avut.
Medicul Isac Ina: Da, de obicei se leagă într-adevăr, deci sunt pur  si  simplu niste  chiste care practic nu au  nicio valoare  daca tu nu ai mai  avut pe nimeni în familie care să fi avut ceva cancer mamar sau altceva.
Pacient: Nu, nu am  avut.
Medicul Isac Ina: Ştii că, deci  eu nu sunt genul de doctor  care  să-mi conving pacienţii, deci că punem implante sau  că nu punem implante  asta e treaba ta pur şi simplu. Pot  să-ţi spun, deci că ecografiştii absolut t... deci nu am întâlnit niciun ecografist până acum care  să zică  să  vină pacineţii la  ei şi să le spună puneţi-vă implante, absolut toţi  spun acelaşi lucru, eu nu ştiu , eu nu ştiu ce e porcăria  asta, aqm impresia  că le ţin nişte cursuri nişte, nişte  tâmpenii.
Pacient: Nu ştiu, am înţeles de la el, că la un moment  dat tot aşa  a avut o pacientă care a vrut  să-şi pună, el a zis  să nu-şi pună şi că  după un an a venit şi că are un nodul şi de fapt era cancer la sân.
Medicul Isac Ina: Astea  sunt poveşti, deci nu ştiu,  tu faci  ce vrei.
Pacient : Cum poate  să  zică  aşa  ceva, eu nu înţeleg?
Medicul Isac Ina: Pentru  că aşa  fac toţi, deci toţi, toţi  eu  de  aia ţi-am  zis  eu nu  trimit pe nimeni la  nicăieri pentru că ştiu că toţi  fac la  fel şi toţi  sperie pacientele, eu  de aia  ţi-am şi zis să  faci ecografia  asta mai  demult pentru că  acuma e cu o zi înainte..
Pacient : e da...
Medicul Isac Ina: ....ştiu că eşti speriată, eu ţi-am zis nu ai decât să citeşti pe internet implantele mamare nu determină cancer, iar dacă eventual apare un nodul ulterior este foarte uşor vizualizat pentru că nu are treabă cu glanda, deci  eu nu mă ating de glandă, implantele le punem sub muşchi
Pacient : Mi-a spus ceva de genul că nu poate fi expus la foarte multe lovituri, în momentul în care  eu îmi pun silicon sânul  va fi constant lovit de ceva.
Medicul Isac Ina: Ă..
Pacient: ...deci aşa mi-a spus exact aşa mi-a spus.
Medicul Isac Ina: Tatiana, nu, nu ştiu ce să-ţi spun, deci tu faci cum vrei deci eu nu mă  bag, înţelegi? Deci nu am nicio părere nu vreau sa zici că...(neinteligibil)... că te-am convins eu, că din cauza mea, eu îţi spun că  ce ai acolo nu sună nimic dubios, asta pot să-ţi spun clar, deci nu ştiu...”
 
Procurorii precizează că în urma percheziţiilor au fost găsite la Cristina Isac sumele - 106.820 de Euro, 10.100 de dolari, 180 de lire sterline, 287.070 de lei, în conturile bancare în jur de 700.000 de euro. La Vitalie Stan şi Natalia Untilă Marcenco au fost găsite sumele de -71.910 Euro, 11.225 de dolari, 7.100 de corone cehe, 2.240 de lire sterline, 24.400 de lei, iar veniturile sale sunt de 32.000 de lei – anul 2012.
 
La Florica-Corina Guşă a fost găsită suma de 55.000 de euro, la Ioan Costică Ghiţă Glujdescu a fost găsită suma de 43.500 de euro.  
 
Contabilul îi ţine locul managerului arestat
 
Ministerul Sănătăţii a anunţat luni că sarcinile managerului Spitalului de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri, Vitalie Stan, au fost preluate, de astăzi, pe durata arestării preventive, de directorul financiar-contabil, Liliana Pârvu, arată Mediafax.
 
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Sănătăţii, activitatea Spitalului Clinic de Urgenţă de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri se desfăşoară normal, fiind asigurate serviciile de gardă, dar şi activitatea curentă.
 
De asemenea, atribuţiile şefului Secţiei de chirurgie plastică, Nicolae Antohi, au fost preluate de un medic neimplicat în anchetă, a precizat MS.
 
Ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, declara sâmbătă, că la Spitalul de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri nu sunt, cel puţin deocamdată, probleme privind acoperirea urgenţelor, după reţinerea a nouă medici, însă analizează ce soluţii ar exista în cazul în care situaţia va deveni critică.
 
„Am trimis acolo Direcţia de Sănătate Publică, încă de vineri, şi mi s-a comunicat că, deocamdată, unitatea sanitară se încadrează în parametri. Analizez, însă, împreună cu profesorul Ioan Lascăr (şeful Secţiei de chirurgie plastică, reparatorie şi arsuri de la Spitalul Floreasca - n.r.) ce soluţii ar exista în cazul în care vor apărea situaţii de urgenţă care să necesite personal medical suplimentar", a spus ministrul.
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările