Nordicii revin pe litoralul românesc

După o absenţă de cinci ani, TUI, cel mai important operator turistic european, aduce în această vară la mare 1.500 de turişti. Şapte hoteluri din staţiunea Mamaia sunt pregătite să cazeze turiştii din Suedia, Norvegia, Danemarca şi Finlanda.

Ştiri pe aceeaşi temă

De la jumătatea lunii mai şi până în toamnă, în fiecare marţi, o cursă specială charter München - Constanţa a companiei Air Berlin va aduce turiştii pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu.

Mai citiţi şi:

Mâine puteţi face croaziere pe Marea Neagră cu bricul Mircea

Constanţa: Un milion de euro pentru distracţia de 1 Mai pe litoral

Astfel, anul acesta, prin agenţia TUI vor ajunge pe litoral circa 1.500 de turişti. În programul agenţiei sunt prinse doar hoteluri din staţiunea Mamaia - Dorna, Fantasy, Modern, Central, Palas, Golden Tulip şi Riviera. Nemţii au preferat hoteluri cu piscină, de trei sau patru stele.

Unităţile hoteliere sunt pregătite să-şi primească turiştii, mai ales că toate au fost deschise şi pentru vacanţa de 1 Mai, având un grad de ocupare de peste 90%. „Este prima dată când beneficiem de un astfel de contract. Unităţile hoteliere sunt pregătite, dar mai lucrăm încă la capitolul aprovizionare", a declarat George Guci, patronul hotelurilor Modern şi Dorna.

„80 de camere vor fi ocupate din această săptămână de nemţi. Se anunţă un sezon bun, mai ales că preţurile şi serviciile vor face diferenţa. Se spune că vacanţa de 1 Mai dă prognoza verii, iar anul acesta am avut un grad de ocupare de peste 90%", a adăugat George Guci.

Mizeria i-a ţinut departe

„Touroperatorul reîncepe să opereze pe piaţa românească după o absenţă de cinci ani", a declarat Ciprian Popescu, reprezentantul TUI în România. „Până în 2005, TUI Nordic aducea pe litoralul românesc circa 8.000 de turişti. Prima solicitare a TUI a fost funcţionalitatea litoralului pe tot sezonul, respectiv în perioada 1 mai - 1 octombrie". La acest capitol, România a fost depăşită de Ungaria, Cehia, Bulgaria, Croaţia, Polonia şi Slovacia.

Contractele cu România au fost anulate ca urmare a lipsei de promovare pe plan extern a potenţialului turistic. De asemenea, operatorul turistic a fost nemulţumit de condiţiile de cazare, de preţurile mari practicate de hotelieri, de zgomotul şi de lipsa curăţeniei de pe litoral.

„Ţara noastră are sezonul estival cu minimum trei-patru săptămâni mai scurt decât bulgarii. Însă, în acest an, odată cu deschiderea sezonului la 1 Mai, prindem teren", a declarat, la rândul său, Traian Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia.

Tot Dracula vinde!

În catalogul companiei germane realizat anul trecut imaginea României este asociată cu Dracula. Sunt prezentate oferte şi în hotelurile montane, însă cele mai multe în staţiunea Mamaia. Pachetele turistice oferite de TUI costă între 400 şi 540 euro.

„TUI a solicitat un turism activ, cu evenimente de divertisment în special în vârf de sezon, iar în acest an de criză este foarte greu să mizăm pe acestea", a spus Corina Martin. „De exemplu, nemţii sunt interesaţi de concursul de Formula 1 pe apă, care avea loc tradiţional în Mamaia, însă anul acesta Primăria Constanţa nu are fonduri suficiente pentru a susţine evenimentul.

În cazul în care Ministerul Turismului nu găseşte soluţii rapide, bulgarii sunt pregătiţi să preia cursa", a adăugat Corina Martin. Aceasta a mai specificat şi faptul că România trebuie să înveţe să facă turism pliat pe evenimente, nu doar cazare şi masă.

La anul, 10.000 de scandinavi

Se estimează că TUI Nordic ar putea aduce în 2011 aproximativ 10.000 de turişti scandinavi pe litoralul românesc. „Suntem optimişti, însă aşteptăm finalul de sezon, când nemţii vor trage linie şi ne vor spune dacă anul acesta au fost sau nu mulţumiţi. Indicatorii de bază se axează pe nivelul de satisfacţie al clientului şi înseamnă atât zâmbetul unei recepţionere, cât şi curăţenia din locurile de cazare", a spus Criprian Popescu, reprezentantul TUI în România.

CINE ESTE TUI NORDIC

TUI Travel este unul dintre cei mai mari operatori de turism la nivel european şi deţine două companii: Thomson Holidays şi First Choice. În 2009 a avut o cifră de afaceri de 13,8 miliarde de lire sterline şi profit de 366 de milioane de lire sterline.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările