Transportul bucureştean, aproape de colaps: Metroul ar putea circula doar dimineaţa. Care este problema

Transportul bucureştean, aproape de colaps: Metroul ar putea circula doar dimineaţa. Care este problema

Metroul bucureştean ar putea avea, de luni, un program extrem de redus, urmând să circule doar o treime din program, adică doar dimineaţa sau seara sau la o treime din capacitate, din cauza datoriilor uriaşe pe care le are faţă de compania care-i asigură mentenanţa.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE Reacţia Metrorex: prima tranşă de 25 de milioane, plătită în perioada imediat următoare. Ce spune despre limitarea programului de circulaţie - detalii aici
 
Alstom ameninţă cu suspendarea serviciilor de mentenanţă la metrou începând de luni, reclamând faptul că Metrorex nu i-a achitat facturi vechi de aproape un an. 
 
Contactat telefonic, Gabriel Stanciu, şeful Alstom România a declarat pentru „Adevărul” că Metrorex nu a mai efectuat plăţile din octombrie 2018. „Practic, prin neplata facturilor, Alstom a creditat/subvenţionat activitatea Metrorex. Am notificat încă de acum 6 luni. Ştim că sunt nişte paşi de urmat. dar am ajuns la plafonul maxim de îndatorare. Ne blocăm total financiar şi nu mai prezentăm credibilitate în faţa niciunei bănci”, a declarat Stanciu pentru „Adevărul”.
 
Anterior, şeful Alstom afirmase pentru economica.net că datoriile Metrorex către Alstom însumează 132 de milioane de lei. 
 
„Discutăm cu oficialii Metrorex. putem accepta şi un calendar de eşalonare a plăţilor, pentru că nu vrem să sufere bucureştenii. Dar, dacă nu primim nişte termene clare de plată vom suspenda serviciile de mentenanţă către Metrorex”, a adăugat Stanciu pentru „Adevărul”.
 
Acesta a explicat că începând de luni se va asigura doar o treime din serviciul public de transport cu metroul.
 
„Ce înseamnă o treime din serviciul de transport public cu metroul nu decidem noi. Metrorex va stabili dacă va funcţiona dimineaţa sau seara sau doar cu o treime din din capacitate”, a încheiat Stanciu.
 
Contractul de mentenanţă a fost încheiat cu Alstom în 2004 şi are o valoare totală de 240 de milioane de euro. Acesta a presupus preluarea de către Alstom a depourilor şi uzinei de reparaţii. De asemenea, prevede ca tuturor trenurilor ieşite din garanţie din parcul Metrorex să li se asigură mentenanţa de către Alstom. Adică inclusiv noilor garnituri cumpărate de Metrorex, după ce acestea ies din perioada de garanţie oferită de constructor. Facturarea se face la numărul de kilometri parcursi de un tren.
 
Contractul actual pentru serviciile de mentenanţă la metrou expiră pe 31 decembrie 2019, iar Metrorex nu a lansat nici până acum licitaţia pentru un contract nou.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: