Metroul către Otopeni, tot mai aproape. Când vor începe lucrările

Metroul către Otopeni, tot mai aproape. Când vor începe lucrările

Magistrala 6 de metrou Gara de Nord - Otopeni este tot mai aproape de a deveni realitate FOTO Mediafax

În timp ce lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei sunt în plină desfăşurare, extinderea metroului bucureştean nu se oprşte aici. Reprezentanţii Metrorex susţin că Magistrala 6 de metrou, care va uni centrul oraşului de Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“, este un proiect aflat în plină dezvoltare. adevarul.ro vă prezintă stadiul actual.

Ştiri pe aceeaşi temă

Proiectul Magistralei 6 de metrou Gara de Nord - Otopeni este o investiţie extrem de dezbătută în opinia publică, dar şi un subiect de declaraţii în contradictoriu în ceea ce priveşte miniştrii români. Dacă fostul ministrul Relu Fenechiu spunea că este o investiţie inutilă, actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se declară a fi în favoarea proiectului.

Reprezentanţii Metrorex au explicat, în răspunsul unei solicitări făcute de adevarul.ro, că, în fapt, proiectul este în plină pregătire, acesta urmându-şi, într-o oarecare măsura, drumul firesc. „În prezent proiectul Magistralei 6 – Legătura reţelei de metrou cu aeroportul Henri Coandă se află în stadiul de elaborare a documentaţiilor de proiectare faza de proiect tehnic preliminar“, arată sursa citată.

Totodată, documentaţia pentru avizul de mediu a fost depus. În ceea ce priveşte documentaţia pentru autorizaţia de construcţie ea a fost depusă atât la Primăria Municipiului Bucureşti, cât şi la Consiliul Judeţean. În paralel, Metrorex împreună cu Consultantul implicat în proiect vor demara, cel mai probabil la începutul anului viitor, procedurile pentru atragerea fondurilor europene necesare finanţării proiectului.

Metrorex: „Lucrările ar trebui să înceapă în 2015“

Potrivit sursei citate, valoarea proiectului, aşa cum o arată Studiul de Fezabilitate aprobat prin Hotărârea de Guvern din 2009, este de aproximativ 5.300.000.000 de lei (1.152.173.913 de euro). „Luând în considerare lista de investiţii prioritare ale Guvernului Romîniei pentru anul 2014, lucrările de construcţie aferente acestui proiect ar trebui să înceapă în anul 2015“, se mai arată în răspunsul citat.

Ministrul Transporturilor a declarat, în cadrul întâlnirii de pe 23 septembrie cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, că există intenţii de a continua proiectul de dezvoltarea a reţelei de metrou care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, proiectul pentru care Banca Naţională a Japoniei a împrumutat România cu 315 milioane de euro.

Fenechiu: investiţie nejustificată şi mult prea costisitoare

Declaraţia actualului ministru al Transporturilor se situează exact la polul opus de cea a fostului ministru, actual codamnat la 5 ani de închisoare cu executare pentru complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu în formă calificată, Relu Fenechiu, care spunea că magistrala care ar lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord nu este o investiţie care să renteze. Fenechiu spunea atunci că traficul subteran nu este destul de intens pentru o asemenea cheltuială.

Potrivit studiului de fezabilitate de anul trecut, noua linie de metrou ar avea 12 staţii, numărul acestora fiind decis la începutul lui 2012 împreună cu firma japoneză care asigură consultanţa pentru investiţie.

Unele dintre staţii vor purta numele capitalelor unor ţări. Este vorba despre Tokio, Washington şi Paris, la care au fost adăugate recent Londra şi Bruxelles. Astfel, cele 12 staţii vor fi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Londra, Otopeni, Bruxelles şi Aeroportul Otopeni. Magistrala va porni printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti în zona de nord a staţiei 1 Mai.

Pe aceeaşi temă:

În ce vrea Guvernul să investească cu prioritate în 2014: nouă autostrăzi, Magistrala 5 de metrou, dar şi linia de metrou spre Otopeni

Lista lucrărilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finanţare de către Guvern include nouă proiecte de autostrăzi, părţi din tronsonul metrou Dr Taberei-Universitate, dar şi legătura de metrou cu aeroportul Henri Coandă, despre care premierul Ponta afirma că nu ar fi eficientă.

Magistrala de metrou Otopeni, ping-pong între miniştrii de Transporturi

Ministrul Transporturilor a declarat, în cadrul întâlnirii de luni cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, că există intenţii de a continua proiectul de dezvoltarea a reţelei de metrou care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, proiectul pentru care Banca Naţională a Japoniei a împrumutat România cu 315 de milioane de euro.

Bucureştiul nu are nevoie de metrou. Construcţia magistralei spre Otopeni, anulată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, este de părere că investiţia pentru Magistrala 6, cea care ar uni Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni şi pentru care s-a început încă de acum doi ani o colaborare cu o firmă japoneză, este una nejustificată şi mult prea costisitoare. Fenechiu crede că traficul subteran nu este destul de intens pentru o asemenea cheltuială.

Harta traseului Magistralei 6 de metrou

Imagini din aceeasi galerie
  • Harta traseului Magistralei 6 de metrou
  • Harta traseului Magistralei 6 de metrou
  • Harta traseului Magistralei 6 de metrou
  • Noua magistrala de metrou va lega Capitala de Aeroportul Otopeni. FOTO Mediafax
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările