Bilanț la trei ani de mandat. Vezi aici cu ce proiecte se laudă primarul Capitalei, Sorin Oprescu

O dată cu încheierea a trei ani de mandat, primarul general Sorin Oprescu a ținut să le aducă aminte bucureștenilor de marile proiecte finalizate până acum, apreciind că "avem peste o sută de realizări importante în diverse domenii".

Ştiri pe aceeaşi temă

Evident, prima realizare, de altfel și cea mai mare din ultimii 20 de ani, este Pasajul Basarab.

„La începutul mandatului, în 2008, proiectul era blocat: nu exista proiect de execuție, nu erau terminate exproprierile, erau multe litigii pe exproprieri, lucrările stagnau, plățile nu se puteau face", a spus primarul Capitalei.

Sorin Oprescu uită, însă, de nenumăratele termene amânate, pasajul trebuind inaugurat încă din 2009.
Lucrările la Pasajul Basarab au început în 2006 şi trebuiau finalizate în 2009, conform proiectului. De atunci și până acum, inaugurarea a fost amânată de mai bine de opt ori, motivele fiind ori litigiile cu proprietarii care nu se dădeau expropriați, ori siguranța circulației pe pasaj.

În plus, cea mai mare lucrare de infrastructură urbană a înghițit și cele mai mari fonduri, de aproximativ trei ori mai mari decât planurile inițiale din 2006. Și iată că inaugurarea a venit, cu mare tam- tam, în week- end-ul care a trecut, dând ocazia pentru un bilanț răsunător primarului.

Pasajul Basarab a fost ianugurat cu mare fast în week- end

Și totuși, vocile critice, după cum le consideră Oprescu, spun că ar mai fi trebuit rezolvate o mulțime de probleme. Spre exemplu, fluidizarea traficului în zonă lasă de dorit: duminică, în prima zi de circulație rutieră pe pasaj, traficul s-a cam... blocat, poate și din cauza numărului mare de mașini chemate de primar să facă paradă pe pod.

Șoferii spun că pasajul va da în continuare bătăi de cap: de pe cele șase benzi, șoferii coboară pe Titulescu pe numai două benzi, și acelea împânzite cu semafoare necorelate.


Diametrala Nord- Sud, blocată

O altă realizare bifată de primarul Oprescu este Diametrala Nord-Sud, „care, practic, poate fi considerată un mare nou bulevard pentru centrul orașului. Va funcționa ca alternativă la Calea Victoriei și Bdul. Magheru.Va permite traversarea Bucureștiului de la nord la sud în 20 de minute, pe traseul Piața Victoriei - Piața Coșbuc" a transmis primarul.

Din păcate, exact la ora bilanțului, ONG-urile bucureștene au anunțat că utilitatea publică a proiectului a fost suspendată, definitiv și irevocabil, de Curtea de Apel București, ceea ce înseamnă că autoritățile nu vor putea dărâma sau muta Hala Matache, care stă în drumul viitoarei diametrale.

Bucureștenii au protestat față de demolarea Halei Matache


Lucrări începute și finanțate de alți primari

Nu de puține ori, primarul Oprescu a fost acuzat de Adriean Videanu, edilul anterior lui, că se laudă cu proiectele altora. Lucrările la pasajul Basarab și Stadionul Național au fost finanțate prin emisiunea de obligațiuni emisă de primăria Capitalei în mandatul lui Videanu.

„A fost cea mai de succes emisiune de obligațiuni făcută de o capitală europeană, și ca anvergură și ca eficiență, și a adus resursele necesare tuturor acestor proiecte: Stadionul Național, Pasajul Basarab, penetrările în afara Bucureștiului către A1, A2".

Primarul Oprescu a trecut și Stadionul Național în lista de realizări, menționând că va fi gata în această vară.

Primarul Oprescu a promis că va termina Stadionul Național la timp


Glina, un dezastru ecologic de mari proporții

Deși autoritățile de mediu atrag atenția că poluarea din Dâmbovița distruge ecosistemul deltei Dunării, lucrările la stația de epurare de la Glina au stagnat mai bine de 20 de ani. Abia la finalul anului 2010 s-a trecut la perioada de probe tehnologice, iar în luna iulie a acestui an va fi pusă în funcțiune Linia 1, a mai anunțat Oprescu.

Lucrările de la Glina stau pe loc de 20 de ani


Problemele de salubrizare, aruncate în curtea sectoarelor și a CGMB

Mizeria din Capitală a fost pusă de primar pe seama sectoarelor, deoarece este o acțiune descentralizată, și a Consiliului General al Municipiului București, care a respins Strategia de salubrizare. Totuși, primarul a susținut că a găsit soluții când au fost probleme, amintind de acțiunea de curățare a zonei Cheiul Dâmboviței- Popești Leordeni- Glina, făcută de operatorii de salubritate la cererea expresă a sa.

Bucureștenii încă se confruntă cu mormanele de gunoi de pe marginea șoselelor

Oprescu a amintit și de înființarea Comandamentului de Monitorizare a activității de igienizare, combatere țânțari. A uitat însă să mai menționeze că, acum o săptămână, Direcția de Sănătate Publică a acuzat Primăria că nu a aplicat la timp tratamentele de combatere a țânțarilor și șobolanilor, iar Capitala poate deveni un focar de infecție.

Turism la cimitirul Bellu

O realizare majoră menționată de primarul Oprescu este includerea cimitirului Bellu pe harta obiectivelor turistice europene.

„În 2011, pentru prima dată, Cimitirul Bellu a participat la Noaptea Muzeelor. Peste 10.000 de persoane au vizitat Cimitirul Bellu în cadrul Evenimentului <O noapte în Grădina cu suflete a Baronului Bellu>",a spus Oprescu.

Cimitirul Bellu a fost inclus pe lista obiectivelor turistice

Reabilitarea Zonei Pilot a Centrului Istoric, care cuprinde un număr de 16 străzi, se apropie de final, a mai anunțat primarul Capitalei, recunoscând că lucrările au fost tărăgănate prea mult timp.


Consolidarea Primăriei mai ține până la anul


Primaru a mai anunțat că, în prezent, continuă lucrările la consolidarea clădirii de pe Bd. Regina Elisabeta nr. 47, unde a funcționat Primăria încă din anul 1912. „Sper și îmi doresc ca la anul, într-un moment aniversar, să ne putem întoarce în acea clădire istorică".

Întreaga Primărie s-a mutat din 2010 în clădirea de la Grozăvești, unde chiria se ridică la 2,7 milioane de euro anual.


Arcul de Triumf, reabilitat până s-a umplut de buruieni


Deși a mai încercat manevra în 2010 și s-a lăsat păgubaș, primarul Oprescu a declarat că un obiectv al mandatului său va fi și reabilitarea Arcului de Triumf.

Un nou contract pentru reabilitarea Arcului de Triumf, semnat în iulie

El a mai alocat, în 2010, fonduri pentru acest proiect, însă nu s-a realizat nimic, drept dovadă că Arcul de Triumf s-a umplut de buruieni acum o lună, amintindu-i primarului că mai poate adăuga un obiectiv principal pe lista de „vom face". „Contractul de finanțare europeană va fi semnat în jur de 20 iulie", a spus Oprescu.


Spațiul verde s-a dublat doar pe hârtie

Un alt proiect extrem de important pentru București este „Cadastru verde". Prin realizarea lui s-au inventariat spații verzi publice din municipiul București și vegetația din perimetrul acesteia, rezultând un indice de 24,72 metri pătrați pe cap de locuitor, potrivit datelor Primăriei.

Aceste afirmații au stârnit nemulțumirea organizațiilor de mediu, care spun că spațiul verde s-a dublat doar pe hârtie, și asta după ce au fost calculate și coroanele de flori din cimitire, în condițiile în care, în ultimii doi ani, puzderia de clădiri înalte aprobate de consilierii Capitalei au distrus masiv zonele verzi.

Spațiul verdes-a diminuat din cauza numeroaselor clădiri ridicate în ultimii ani

Câinii vagabonzi pun în pericol viețile oamenilor

A recunoscut că problema câinilor vagabonzi trebuie soluționată fără întârziere, deoarece se pun în pericol viețile oamenilor. A dat vina tot pe consilierii Capitalei, care au redus la jumătate suma propusă pentru Autoritatea de Supraveghere a Animalelor, a derulat programe de steruilizări și adopții gratuite.

Totuși, în spatele acestor afirmații, realitatea ne mușcă cu dinți de fier. „Sunt peste 40.000 de câini în București, chiar mai mulți, și doar trei mașini și patru hingheri. Noi avem capacitate de cazare undeva în jur de 0,1% sau 0,2% faţă de numărul de câini din Bucureşti", a declarat recent Roberto Lorentz, directorul Administraţiei pentru Supravegherea şi Protecţia Animalelor din cadrul primăriei Capitalei.

Potrivit reprezentanților Institutului Matei Balș din Capitală, în primele patru luni ale anului 2011, peste 2.500 de persoane au ajuns la spital după ce au fost mușcate de maidanezi.

Soarta câinilor fără stăpân, în permanentă dispută

Autostrada suspendată, proiect de suflet al primarului

Din lista de realizări nu putea să lipsească tocmai autostrada suspendată, cu care Oprescu se laudă cam de când a venit la primărie.

„În martie 2011, am efectuat o vizită in Republica Populară Chineză. Cu această ocazie am semnat Memorandumul de înțelegere între PMB și compania Shanghai Construct Group, având ca partener Banca de Dezvoltare a Chinei. Ca urmare a semnării acestui acord, s-a întrunit la București grupul de lucru format din specialiștii români și chinezi, în vederea realizării tronsonului de 16,5 km (arcul de nord), din inelul median de circulație din Capitală", a concluzionat primarul.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările