Elevul-fenomen de la Colegiul Codreanu din Bârlad, premiat de Google. Invenţia sa, aşteptată de zeci de mii de jucători Minecraft şi GTA5

Elevul-fenomen de la Colegiul Codreanu din Bârlad, premiat de Google. Invenţia sa, aşteptată de zeci de mii de jucători Minecraft şi GTA5

Elevul Vlad Ganea la festivitatea de premiere InfoEducaţie 2018

Un elev de clasa a XI-a de la Colegiul ”Gheorghe Roşca Codreanu” Bârlad, din judeţul Vaslui, a cules laurii celei de-a 25 ediţii a Concursului Naţional de Proiecte IT&C InfoEducaţie 2018, una dintre cele mai titrate competiţii dedicate elevilor cu aptitudini în domeniul informaticii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ediţia din acest an s-a desfăşurat în perioada 29 iulie- 4 august în Tabăra Gălăciuc din judeţul Vrancea. Judeţul Vaslui a fost reprezentat de lot de elevi de la Colegiul Naţional ”Gheorghe Roşca Codreanu” Bârlad, coordonaţi de reputatul profesor Vlad Giurcanu, care de 24 de ani este nelipsit de la această manifestare. 

Generaţii la rând, profesorul bârlădean descoperă şi dezvoltă talente  capabile să facă faţă competiţiilor de cel mai înalt nivel, iar InfoEducaţie, este una dintre cele mai râvnite tinerii pentru pasionaţii de IT. Practic, toţi cei care sunt sau doresc să ajungă în zona elitelor îşi doresc o prezenţă la InfoEducaţie. La ediţia 2018, au participat 200 de elevi din 28 de judeţe, concursul fiind structurat pe mai multe secţiuni: "multimedia","educaţional","utilitar" şi "roboţi".

”Toate numele importante din industria IT cu succese profesionale remarcabile au avut cel putin o experienţă la InfoEducaţie. Fie ca participant, fie ca membru în juriu, fie ca sponsor sau susţinator în oricare alta modalitate. Concursul InfoEducatie este un fenomen pentru că propune modalităţi de afirmare şi promovare mult mai adaptate cerinţelor actuale. Întrecerea nu este de natura rezolvării unor probleme dintr-un manual sau programa şcolară. Este o competitie bazata pe proiecte unde tinerii se prezintă cu un produs digital în fata unei comisii şi îi susţin calităţile. Comisiile sunt formate atât din profesori cât şi din studenţi de la Universităţile din ţară sau străinatate dar şi persoane calificate care lucrează în industria IT. La competiţie sunt prezente prin oameni, investiţii sau echipamente toate marile companii Google, Microsoft, Bitdefender, Cisco, Orange, etc”, a precizat profesorul Giurcanu.

La cea de-a 25-a ediie InfoEducaţie, lotul judeţului Vaslui a fost constituit şase elevi de la Colegiul ”Codreanu”care au prezentat proiecte realizate sub îndrumarea profesorului Vlad Giurcanu în cadrul clubului de calculatoare "Giucamp". Participantii au fost: Antonio Ganea (proiectul "QTransact" ), Alexandru Vida, Sebastian Ploaie, Matei Cibotaru ( proiectul "VRstoryBook" ), Codrin Giurcanu ( proiectul "Squadsters" ) şi Victor Danila Victor ( proiectul "GatescBine" )
Dupa evaluarea proiectelor prezentate, elevul Antonio Ganea, vedeta festivalului (de două ori premiat la ediţiile anterioare) s-a detaşat faţă de restul celor 38 de proiecte de la sectiunea "software utilitar".

Proiectul câştigător

Proiectul Qtransact realizat de elevul Antonio Ganea este o resursă digitală accesibilă de pe orice dispozitiv conectabil la internet prin care se pot tranzactiona obiecte digitale indiferent de platforma care le produce sau utilizează. ”Comunităţile din jocurile GTA5 sau Minecraft îşi pot, de exemplu, tranzacţiona obiectele deţinute. Facilitatea era de ani de zile solicitată de zeci de mii de jucatori”, subliniază profesorul Giurcanu.

Faptul ca un elev de clasa a XI-a a reuşit să ofere un cadru de tranzacţionare între platforme a obiectelor din lumea jocurilor video a impresionat comisia naţională.

În finala numită proba "Open" au intrat cinci concurenţi din ţară, printre care şi Antonio Ganea. Timp de 24 ore au avut de realizat o tema dată.

”Soluţia dată în "Open" de Antonio Ganea a primit laude şi felicitari chiar de la contracandidaţii lui. Juriul a fost entuziasmat. Profesorii din ţară deasemenea. Antonio a primit premiul I din partea Uniunii Profesorilor de Informatică din Romania (UPIR), premiul întâi, din partea Ministerului Tineretului şi Sportului, premiul special al juriului din partea Google”, a precizat coordonatorul lotului bârlădean.

Câştigător, lăsat fără diploma MEC

Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) a refuzat atribuirea premiului I invocand faptul ca Antonio Ganea a avut două proiecte înscrise în concurs ( Compound şi Qtransact ), înscrise la termen chiar platforma infoeducatie.ro. Nu a contat că nu există prevedere în regulament care să interzică acest lucru şi nici faptul că în anii trecuţi au mai fost elevi cu două sau mai multe proiecte în competiţie. 

Proiectele lui Antonio Ganea au fost înscrise in ordine şi nu simultan, deoarece lucra încă la ele. Trabelul transmis cu viza Inspectoratul Şcolar Vaslui conţinea numele primului proiect şi aşa a rămas, deşi în perioada legală, prevăzută în regulament, a fost transmis şi cel de-al doilea proiect.

În concurs, Antonio Ganea s-a impus cu cel de-al doilea proiect şi cum în tabelul oficial nu se regăsea numele acestuia, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au refuzat să-i acorde premiul I, diplomă care i-ar fi permis elevului admiterea la orice facultate de profil din ţară, pe locurile olimpicilor.

Chiar dacă a fost declarat câştigător, Antonio Ganea nu a primit premiul Ministerului Educaţiei, însă i-au fost acordate celelalte trei distincţii: Premiul I UPIR, Premiul special al juriului din partea Google şi premiul i din partea Ministerului Tineretului şi Sportului. 

În plus, Antonio Ganea a primit invitaţia din partea juriului ca la terminarea liceului să participe, în calitate de membru în comisia naţională, alaturându-se astfel altor valori cultivate de profesorul Vlad Giurcanu care au primit această onoare: Alexandru Ionaşcu, Bogdan Gaza,Sergiu Strat, Silviu Gânceanu,Cristi Strat.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările