A început pregătirea terenului pentru cel mai scump pod din România. Trece peste Dunăre şi leagă Moldova de Dobrogea

A început pregătirea terenului pentru cel mai scump pod din România. Trece peste Dunăre şi leagă Moldova de Dobrogea

Podul de peste Dunăre Sursa arhivă

A început pregătirea terenului pe care se va construi podul de peste Dunăre, care va lega Brăila şi Galaţiul de Tulcea. Direcţia Silvică Tulcea a dat startul defrişărilor de pe malul dobrogean.

Ştiri pe aceeaşi temă

Direcţia Silvică Tulcea a anunţat începerea defrişărilor pe terenul pe care se va ridica podul de peste Dunăre, ce va face legătura între Tulcea şi Brăila & Galaţi - practic între Dobrogea şi Moldova.

Silvicultorii au anunţat pe pagina de Facebook a instituţiei:

„Azi am început defrişarea! 

Am autorizat astăzi defrişarea vegetaţiei forestiere de pe culoarul de expropriere a investiţiei "Pod peste Dunăre în zona Brăila", pe malul judeţului Tulcea.

Evident, este o defrişare legal aprobată, prin Ordin al Ministrului Apelor şi Pădurilor (Nr. 1166/07.12.2018).

În câteva zile va fi exploatată masa lemnoasă, iar amplasamentul va fi predat către CNAIR liber de sarcini pentru etapele ulterioare edificării acestui obiectiv mult-aşteptat de către toţi locuitorii judeţului nostru.“ 

Oamenii şi-au exprimat bucuria la auzul veştii, dar au existat nemulţumire că nu s-a găsit nicio soluţie pentru construirea podului fără a fi necesară defrişarea. „Evident în alte ţări se poate şi fără defrişare... la noi nu“, a comentat un internaut.

Sursa Facebook Direcţia Silvică Tulcea 

Podul peste Dunăre de la Tulcea-Brăila-Galaţi, care va lega Moldova de Dobrogea, va costa circa 500 de milioane de euro şi va fi gata în trei ani. Contractul de proiectare şi execuţie a podului a fost atribuit în urmă cu un an asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia). 

Podul de peste Dunăre va fi cel mai scump pod din istoria României (va costa circa 500 de milioane de euro) şi al doilea proiect de infrastructură, ca valoare, de pe tot cursul Dunării (după Porţile de Fier).

„Prima etapă de construcţie va fi, efectiv, podul peste Dunăre. Apoi, în a doua etapă vor fi segmentele de drumuri care leagă podul de drumurile naţionale. Acolo va fi o problemă şi a fost discutată cu ministerele de forţă. Au scos la licitaţie partea de relocare utilităţi. Se pare că va fi un expert. Ministerul Transporturilor prin CNAIR au scos aceste relocări de utilităţi, dar au fost subevaluate. Deci avem nevoie de un expert care să ne spună care este suma. Până acum, la licitaţie nu s-a prezentat nimeni pentru că sumele erau subevaluate. După aceea, urmează să se poată semna şi aceste contracte. Dar cât se construieşte podul peste Dunăre, utilităţile se pot reloca astfel încât constructorul să aibă tronsonul liber în etapa a doua, să îşi poată face lucrarea efectiv”, a relatat la finele lui noiembrie preşedintele CJ Brăila.

Potrivit datelor prezentate de proiectanţi, dintre cei 23 de kilometri ai acestui proiect, circa 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. 

Sursa Facebook Direcţia Silvică Tulcea

Contractul a fost semnat în luna ianuarie a acestui an, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat la 2 martie 2018, urmând ca la 1 martie 2019, toată proiectarea să fie gata, celelalte avize şi permise să fie luate şi autorizaţia de construcţie să fie emisă.

Astfel, la 2 martie 2019 ar urma începerea execuţiei efective a lucrărilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrărilor urmând să aibă loc la începutul lunii martie 2022. Între decembrie 2018 şi martie 2019 se va realiza organizarea de şantier şi se va curăţa terenul unde vor începe lucrările.

Podul suspendat, care reprezintă circa 70% din valoarea întregii lucrări, este considerat, la nivel de proiect, ca al patrulea din Europa ca deschidere centrală (1.120 m), la care se adaugă două deschideri laterale de 469 m şi, respectiv, de 364 de metri. 

Podul suspendat va avea şi două viaducte de acces de o parte şi de alta, de circa 90 de metri fiecare, şi va face legătura între oraşele Brăila şi Galaţi şi, în final, oraşul Tulcea, ţinând cont că va deschide o legătură directă, nu prin intermediul bacului, pentru legarea Tulcei de restul ţării, fără a mai fi nevoie de ocolul pe la Giurgeni-Vadul Oii sau Feteşti.

În afară de podul suspendat, proiectul cuprinde şi 17 kilometri de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 kilometri, urmând ca de la sensul giratoriu spre Smârdan, respectiv Jijila, să rămână la o singură bandă pe sens. De asemenea, în afară de podul suspendat, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 metri. 

Pe aceeaşi temă: 

Cel mai scump pod din istoria României începe să fie construit: „Buldozerele vor fi pe teren în decembrie“

A fost depusă cererea de finanţare pentru podul suspendat peste Dunăre. Cât va costa construcţia

 

citeste totul despre: