De ce ne simţim mereu flămânzi, chiar şi la o oră după ce am luat masa. Ce rol joacă stresul în acest proces

De ce ne simţim mereu flămânzi, chiar şi la o oră după ce am luat masa. Ce rol joacă stresul în acest proces

Stomacul începe să „bâzâie” chiar şi la o oră după ce aţi luat masa şi vă îndeamnă să „consultaţi“, din nou frigiderul. Dacă vă simţiţi flămânzi tot timpul, s-ar putea întâmpla mai multe chestii bizare în corpul vostru şi doar câteva dintre acestea au, de fapt, de-a face cu alimentaţia.

 
Susan Albers, doctor expert în alimentaţie şi autor al cărţii „Hanger Management”, spune că oamenii iau zeci de decizii alimentare într-o singură zi, iar cele mai multe nu sunt determinate de foame, potrivit prevention.com.
 
"Suntem înconjuraţi de mâncare 24 de ore din 24 şi suntem inundaţi zilnic cu stres şi emoţii. Starea de foame este declanşată de emoţie", spune specialista.
 
Care sunt motivele pentru care vă aflaţi într-o stare constantă de foame:
 
Nu mâncaţi consistent
 
Dacă alegeţi doar la o farfurie de castraveţi sau încercaţi o dietă plină de grăsimi, eliminaţi un întreg grup de alimente şi vi se va face foame în scurt timp.  Pentru a vă „calma” la interior, trebuie să includeţi o varietate mai mare de nutrienţi în mese, inclusiv proteine, grăsimi sănătoase (nuci, avocado, ulei de măsline) şi fibre, spune Alexandra Sowa, clinician la „Langone Health” si fondatorul „SoWell Health”. 
 
"Alimentele plin de fibre, cum ar fi legumele verzi cu densitate ridicată şi carbohidraţii complexi, cum ar fi fulgii de ovăz, vă oferă o saţietate mai mare, dar şi niveluri scăzute ale glicemiei", explică ea.
 
Eşti stresat
 
Indiferent că vă simţiţi copleşiţi de taskurile de la locul de muncă sau de problemele în dragoste, corpul poate reacţiona prin a „ţipa de foame”. 
 
"Când esti stresat, corpul tău eliberează hormonii cortizol şi ghrelin (hormomul foamei), care îţi dau senzaţia de foame", spune Dr. Sowa, care subliniază că, de obicei, cei doi hormoni se potolesc cu carbohidraţi. Albers vă recomandă să experimentaţi anumite tehnici de calmare care vă pot împiedica să puneţi mâna pe pungile cu snacksuri, cum ar fi plimbările în natură. 
 
Te uiţi la prea multe fotografii cu mâncare frumos ornată
 
Dacă vă petreceţi ziua rostogolind posturile de pe Instagram cu prăjiturele frumos ornate sau reţete de Master Chef, nu faceţi alteceva decât să vă înfometaţi. Cercetătorii constată că simpla vizualizare a imaginilor cu mâncare ne înfometează
 
Mănânci pe fugă
 
Este foarte important să ne găsim măcar câteva minute de linişte în care să ne savurăm masa. Un studiu recent a arătat că atunci când femeile au mâncat un baton cu cereale în timp ce mergeau, au consumat de cinci ori mai multe calorii în timpul unei gustări ulterioare, în comparaţie cu dăţile în care s-au aşezat să mănânce acelaşi baton. 
 
Esti plictisit
 
Cercetatorii au făcut conexiunea, deloc surprinzătoare, între plictiseală şi obiceiurile alimentare proaste. Când te-ai plictisit, nu ţi-e foame pentru ceva anume şi mănânci tot ce îţi cade în mână.
 
Poate fi rezistent la insulină
 
Dacă vă este foame tot timpul, şi nu are legătură cu niciunul dintre motivele de mai sus, cel mai bine este să consultaţi un medic pentru a vedea dacă aveţi rezistenţă la insulină. În timp, veţi putea dezvolta o formă de diabet.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările