Drulă, despre un segment din DX Craiova-Piteşti: „Salvarea traficului din regiune riscă să se transforme într-o fabrică de amenzi“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constructorul a început deja montarea indicatoarelor FOTO: Facebook/Cătălin Drulă
Constructorul a început deja montarea indicatoarelor FOTO: Facebook/Cătălin Drulă

Construcutorul care s-a angajat că va finaliza primii 40 km de drum expres până la sfârşitul  acestui an a început deja montarea panourilor de semnalizare. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, avertizează că a cerut încă din vară modificarea limitei de viteză pentru ca şoferii să poată circula în regim de autostradă.

Un segment de drum de 40 km din DX Craiova - Piteşti, care ar putea fi dat în folosinţă, după cum s-a angajat constructorul, până la sfârşitul anului, ar putea deveni „fabrică de amenzi“, spune fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook. Asta pentru că legislaţia prevede o limită de viteză de 100 km/h, deşi drumul expres are mai degrabă caracteristicile autostrăzii, spune Drulă. Fostul ministru mai spune că a solicitat încă din vară modificarea legislaţiei, primind un feed-back verbal pozitiv, doar că modificarea solicitată nu a  fost operată. Acesta este motivul pentru care, anunţă Drulă, a depus o iniţiativă legislativă în Parlament pentru a modifica situaţia. 

„DX CRAIOVA-PITEŞTI, LIMITAT LA 100 KM/H - AM DEPUS PROIECT DE LEGE PENTRU CREŞTEREA LA 120 KM/H


Mai e foarte puţin până la deschiderea Tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova - Piteşti. Segmentul de 40km dintre Balş şi Slatina e o gură de aer pentru şoferii din zonă şi pentru ca ei să nu mai petreacă ore în şir în ambuteiaje.

Doar că salvarea traficului din regiune riscă să se transforme într-o fabrică de amenzi din cauza nepăsării Ministerului de Interne. Şi ceea ce va fi o bucurie iniţială, ar putea deveni un coşmar financiar.
Constructorul a ajuns la etapa instalării indicatoarelor rutiere şi se vede că limita de viteză este de 100 km/h. De ce?
Pentru că în legislaţia actuală Drumul Expres este catalogat drept Drum European, deci are o restricţie de viteză egală.

Problema este că un Drum Expres este mult mai asemănător unei autostrăzi. Are 2 benzi pe sens, acostament asfaltat, separare fizică a celor 2 sensuri de circulaţie, intersecţii denivelate şi iluminate, spaţii de servicii, curbe şi pante extrem de line.
Încă din vară am solicitat Ministerului de Interne o modificare legislativă a Codului Rutier. Deşi feedback-ul verbal a fost unul pozitiv, schimbarea nu s-a mai produs.

Şoferilor le va fi extrem de greu de înţeles de ce trebuie să circule cu viteze de drum naţional pe un drum care seamănă leit cu o autostradă.
Studiile de siguranţă rutieră ne arată că în astfel de situaţii se vor dezvolta 2 tipuri de comportamente: cei care vor respecta limita de viteză, şi cei care vor apăsa pe pedală până la ”viteza naturală a drumului”, ducând la un conflict între cele 2 categorii şi la riscuri suplimentare de accidente.
Am decis să nu mai aştept după MAI să se trezească în ceasul al 12-lea şi am depus în Parlament împreună cu colegii parlamentari USR o iniţiativă legislativă pentru corectarea acestei situaţii“, a scris fostul ministru pe contul său de Facebook.

Vă recomandăm şi:

Şeful CNAIR, taxat pentru vizita pe şantierul Craiova-Piteşti: „V-aţi dus să verificaţi ce fac elevii olimpici? La putorile de pe A 10 nu v-aţi dus?“

Desfăşurare de forţe: 1.800 muncitori şi peste 600 utilaje lucrează pe tronsonul 2 al Drumului expres Craiova – Piteşti FOTO
 

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite