Podul de 35 de milioane de euro, de peste râul Someş, a intrat în linie dreaptă. Care este stadiul lucrărilor

Podul de 35 de milioane de euro, de peste râul Someş, a intrat în linie dreaptă. Care este stadiul lucrărilor

Lucrările pentru construirea celui de-al treilea pod peste Someş avansează treptat. Foto: Primăria municipiului Satu Mare

Lucrările pentru construirea celui de-al treilea pod peste râul Someş din municipiul Satu Mare avansează treptat. Este cel mai mare proiect de infrastructură al municipiului, din ultimii 30 de ani

Ştiri pe aceeaşi temă

Peste 2.400 de mc de beton au fost transportate în ultimele 2 zile, cu ajutorul a peste 200 de autobetoniere. Betonul a fost turnat la primul radier al unuia dintre cei doi piloni au podului.
 
,,Se toarnă peste 2.400 de mc de beton la primul radier al unuia din cei doi piloni ai podului. Un astfel de radier are aproximativ 4 metri înălţime, folosindu-se şi 180 tone de fier beton. Pentru operaţiune se folosesc peste 200 de autobetoniere”, a declarat Kereskenyi Gabor, primarul municipiului Satu Mare.
 
Viitorul pod va avea o lungime de 640 de metri, fiind o construcţie unică în nord-vestul României. Proiectul a fost adjudecat în luna aprilie a acestui an de către constructorul austriac Strabag, pentru 168 de milioane lei (circa 35 de milioane de euro). Startul lucrărilor a fost dat în lune iulie, iar termenul de execuţie este de doi ani şi jumătate. Este fără îndoială unul dintre cele mai aşteptate proiecte de către sătmăreni în ultimii zeci de ani. 
 
Drumul până aici a fost unul anevoios. La finalul lunii ianuarie 2020, licitaţia lucrărilor pentru construirea celui de-al treilea pod peste râul Someş a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel Oradea. 

Motivul a stat în faptul că reprezentanţii Primăriei Satu Mare şi cei ai consorţiului româno-italian Concordia nu s-au înţeles asupra rezultatului licitaţiei în care administraţia locală a desemnat ca fiind câştigătoare firma austriacă Strabag.
 
Potrivit raportului de specialitate, structura celui de-al treilea Pod va fi susţinută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oţel special, dispuse simetric in sistem semi- harpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulaţie, cu cate două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal şi o pistă pentru biciclişti. 

Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului sunt prevăzute patru scări, cate doua scări pe fiecare dig, iar pentru siguranţa circulaţiei pietonale se vor amplasa parapete metalici de protecţie pe rampe, viaducte si pod precum si pe scările de acces de pe diguri.
 

Vă recomandăm să mai citiţi:

VIDEO Cât au avansat lucrările la noul pod care se construieşte peste râul Olt, lângă Slatina. Va avea 1,7 kilometri

VIDEO Noul pod peste Dunăre se ridică, la propriu. Cât au avansat lucrările

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările