Noul traseu pentru Trans Baiul, drumul peste munţi care ar trebui să preia o parte din traficul de pe DN1 şi DN1A
0Un proiect la care visa încă din 2012 fostul baron de Prahova, Mircea Cosma, revine, după nouă ani, în atenţia noilor autorităţi judeţene.
Trans Baiul, un drum care să traverseze munţii Baiului, după cum îi spune şi numele, şi care să facă legătura între localităţile din zona Văii Teleajenului, prin Valea Doftanei, cu staţiunile montane de pe Valea Prahovei.
Aşa cum a fost regândit în prezent, drumul va asigura legătura între mai multe tronsoane de drumuri judeţene, începând din oraşul Azuga, respectiv Buşteni, traversând golul alpin Munţii Baiului până la Trăisteni şi continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teşila), DJ 101T (Teşila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) şi DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei. De aici se poate ajunge uşor la Vălenii de Munte, respective DN1 A, Ploieşti, Bucureşti.
Noul proiect pentru Trans Baiul va avea o lungime de 88,6 km, ”asigurând conectivitatea a 7 unităţi administrativ-teritoriale, Azuga, Buşteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniş, Vărbilău şi Gura Vitioarei”, potrivit CJ Prahova.
FOTO Lucian Vileford Costea
Estimările până în prezent arată că în final întreg proiectul va costa 45.000.000 euro fără TVA (219.379.500,00 lei fără TVA), iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional prin ADR sud Muntenia.
Sursa citată arată că este un proiect pentru care a fost creată o asociaţie între CJ Prahova, Valea Doftanei, Azuga, Buşteni şi Secăria şi pentru care a fost elaborat un studiu de prefezabilitate iniţiat în 2012, dar pentru care la acel moment nu s-a identificat o sursă de finanţare.
Un tronson din traseul Trans Baiul FOTO Lucian Vilefor Costea
”Acest proiect este declarat prin hotărârea CPOR Sud Muntenia nr 1/15 ianuarie 2021, proiect strategic a cărui documentaţie tehnică urmează să primească finanţare potrivit OUG 88/2020. La finalizarea studiului de fezabilitate, se va depune cererea de finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2021-2027”, au precizat pentru ”Adevărul” reprezentanţii CJ Prahova.
Proiectul din 2012 prevedea un drum mai scurt, de dar 48 de kilometri, iar valoarea lui fusese estimată atunci la aproximativ 30.000.000 euro.
Imaginile sunt spectaculoase în munţii Baiului, iar asta ar putea fi un punct de atracţie turistic, speră autorităţile FOTO Lucian Vileford Costea
Totuşi acest drum nu va face legătura directă cu DN1 transferul către Trans Baiul făcându-se prin Câmpina, oraş care nu are o centură ocolitoare.
Munţii Baiului fac parte din Carpaţii de Curbură, fiind situaţi în partea vestică a acestora şi se învecinează la Nord cu Valea Azugii, cu Valea Prahovei în vest, în Sud cu Posada (Comarnic) , iar la este cu Valea Doftanei.
Pentru a vă putea orienta mai uşor, Munţii Baiului sunt pe partea dreaptă a DN1, pe sensul de urcare.
Citeşte şi:
Alternativă la potecile aglomerate din Bucegi. Salvamontiştii au marcat un nou traseu turistic în Munţii Baiului
Aglomeraţie, nervi şi două anotimpuri pe Transbucegi. Cum au petrecut turiştii în zona Padina-Peştera FOTO