Cât adevăr există în antrenamentele pentru slăbirea „localizată“

Cât adevăr există în antrenamentele pentru slăbirea „localizată“

Nutriţioniştii spun că antrenamentele nu ajută la slăbirea localizată FOTO: Shutterstock

Nutriţioniştii susţin că, deşi conceptul de „slăbire localizată“ este tot mai frecvent mediatizat, studiile au arătat că scăderea în greutate se face generalizat, şi nu localizat. Astfel, deşi se crede că, dacă foloseşti anumite aparate care îţi stimulează diverşi muşchi vei putea scăpa de grăsimea din anumite locuri, acest lucru nu este tocmai adevărat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii ne dorim să slăbim doar din anumite părţi din corp, acolo unde se depune de regulă mai multă grăsime, şi chiar facem diverse exerciţii crezând că acestea ne vor ajuta să slăbim localizat.
 
Nutriţioniştii susţin însă că studiile ştiinţifice sugerează că aşa ceva nu este posibil. Un exemplu dat de ştiinţă este cel al jucătorilor de tenis. Deşi efortul fizic făcut de braţe este diferit şi ne aşteptăm ca braţul dominant al sportivilor să aibă un strat adipos subcutanat mai redus, cercetătorii nu au descoperit diferenţe semnificative între cele două braţe. 
 
„Slăbirea localizată a devenit o idee populară, deoarece apelează la intuiţia noastră. Până la urmă, pare logic să presupunem că grăsimea pe care o pierdem când facem sport provine din zona învecinată muşchilor pe care îi lucrăm. Acest lucru a fost infirmat încă din 1971 printr-un un studiu realizat în cadrul Universităţii din California, în care au fost incluşi jucători de tenis. În cazul jucătorilor de tenis, efortul fizic făcut de braţe este foarte diferit. Prin urmare, dacă slăbirea localizată ar fi fost un concept valid, ne-am fi aşteptat ca braţul dominant al sportivilor să aibă un strat adipos subcutanat mai redus comparativ cu celălalt braţ. Atunci când au măsurat grosimea stratului de ţesut adipos subcutanat în puncte specifice ale braţelor, cercetătorii nu au descoperit diferenţe semnificative între cele două braţe’’, scrie nutriţionistul Adina Rusu. 
 
Şi acesta nu este singurul experiment care demonstrează că slăbirea localizată este mai mult un mit. Există şi explicaţii pertinente pentru care nu slăbim numai acolo unde ne dorim, ci în întreg corpul. 
 
‘’Grăsimea din celulele adipoase este sub formă de trigliceride. Celulele musculare nu pot utiliza direct trigliceridele ca şi combustibil; ar fi ca şi cum am încerca să facem să funcţioneze un autovehicul cu ţiţei brut. Trigliceridele trebuie să fie, mai întâi, scindate în glicerol şi acizi graşi, care intră apoi în fluxul sanguin. Prin urmare, grăsimea consumată ca şi combustibil în timpul efortului fizic prelungit provine din toate zonele corpului, nu doar din partea cu care se fac mai multe exerciţii. În realitate, sunt şanse mai mari să scădeţi în greutate dacă începeţi un program de alergare decât dacă începeţi un program de exerciţii pentru abdomen şi genoflexiuni’’, explică nutriţionistul Adina Rusu. 
 
Specialiştii susţin că cel mai important lucru de care trebuie să se ţină cont atunci când se doreşte scăderea în greutate este alimentaţia. 
 
Vă mai recomandăm:
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările