Încă un nod rutier uriaş la intrarea pe Autostrada A1. Mega-intersecţia DN 76 cu DN 7 va costa 20 de milioane de euro

Încă un nod rutier uriaş la intrarea pe Autostrada A1. Mega-intersecţia DN 76 cu DN 7 va costa 20 de milioane de euro

Zona de la intrare pe DN 7 dinspre Autostrada A1.

Una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Hunedoara va fi transformată într-un nod rutier uriaş, pentru care statul român va cheltui aproape 20 de milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aproape 20 de milioane de euro vor fi investiţi în construcţia unui nod rutier complex menit să reducă riscul accidentelor în zona intersecţiei dintre Drumul Naţional 7 şi Drumul Naţional 76, din imediata vecinătate a autostrăzii Lugoj – Deva, a declarat Olimpiu Ghilezan, şef al Departamentului de Investiţii din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. Nodul rutier va cuprinde pasaje supraterane şi subterane şi va fi amplasat în zona fostei exploatări miniere din Deva.

„La momentul actual se scot avize. Sunt foarte multe avize necesare acestui proiect. Va fi o descărcare a DN 76 cu DN 7, astfel încât să se asigure toate sensurile de mers. Punctele de întoarcere vor fi eliminate de pe DN 7, când va fi finalizată această mega-intersecţie”, susţine inginerul Olimpiu Ghilezan.

„Ministrul Răzvan Cuc a precizat că Ministerul Transporturilor lucrează la un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea unui proiect în valoare de 20 de milioane de euro de reamenajare totală (cu subtraversare) a intersecţiei DN 76 cu DN 7 de la Şoimuş. Până la apariţia autostrăzii Deva – Orăştie, intersecţia DN 7 cu DN 76 a fost considerată cea mai periculoasă din ţară, din cauză că e situată în pantă, iar virajul la stânga, de pe DN 7 pe DN 76 sau invers, era extrem de periculos”, informează Consiliul Judeţean Hunedoara.



Giraţii provizorii de peste cinci ani
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost realizat în 2017, în urma unui contract de 138.500 de lei, fără TVA, semnat cu CNAIR. „DN7 are trei benzi de circulaţie care prezintă între ele diferenţe de nivel semnificative şi anume: în zona intersecţiei DN7 cu DN76, diferenţa de nivel dintre banda de circulaţie care asigură relaţia Deva - Şoimuş şi banda de circulaţie care asigură relaţia Şoimuş - Arad este de circa 5,27 m, iar intre DN7 şi DN76 în zona virajului la stânga, diferenţa de nivel este de 1,00 m. Totodată, pe DN76, la km 0+100 există un pod peste râul Mureş având o pantă de profil longitudinal de aproximativ 3,68 la sută, iar pe DN7 panta de profil longitudinal este de aproximativ 6 la sută. DRDP Timişoara a realizat o simulare a traficului greu pentru virajul la stânga de pe DN7, soluţia de amenajare a unei intersecţii pe traseul existent nefiind viabilă din punct de vedere al circulaţiei rutiere”, informa Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, în documentaţia pproiectului.

Din 2014, în zona de la intrarea în municipiul Deva, pe Drumul Naţional 7 au fost amenajate două giraţii aflate la o distanţă de circa un kilometru una faţă de cealaltă. Pe acest tronson, sensurile de mers sunt despărţite de parapeţi din beton. Soluţia provizorie este folosită pentru a înlătura riscurile de producere a accidentelor rutiere şi ambuteiajele, la intrarea şi ieşirea autostrăzii Deva – Sibiu.


 

Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva la final. Au loc ultimele retuşuri la nodul rutier de la Dobra şi la podul peste Mureş. Cum arată construcţia începută în 2014

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: