Groapa de „la Elice” va fi astupată abia la finele lunii octombrie. Coşmarul rutier din zonă continuă

Până acum, surparea cu repetiţie de „la Elice" a blocat Bulevardul Marii Uniri timp de 12 luni. De vină este o conductă de canalizare la care nu s-au făcut lucrări de întreţinere. La proiectul pentru cea de-a doua astupare a faimoasei „Gropzila", o firmă de proiectări din Bucuresti a lucrat peste două luni. O fi fost plătită cu ora !

Ştiri pe aceeaşi temă

„Mega-groapa" de pe Faleză, vizibilă şi din avion, deja face parte din peisajul urbanistic. Găuroiul, aproape cât lăţimea străzii, iese din comun, nu doar prin dimensiunile care l-au făcut vestit în toată ţara, ci şi prin „longevitate".

În data de 14 februarie 2010, în carosabilul bulevardului Marii Uniri, de pe Faleza superioară s-a căscat un hău cu adâncimea de şapte metri şi diametrul de peste 15 metri. Pământul de sub asfalt s-a surpat, dispărând pur şi simplu.

„Solul din zonă este loess, care are un comportament specific la umezire. Este, dacă vreţi, ca atunci când torni puţină apă în borcanul cu cafea solubilă. Sub acţiunea apelor uzate provenite din vechiul colector de canalizare, care s-a spart din cauză că nu a fost întreţinut prin lucrări de cămăşuire, loess-ul din zonă s-a umezit şi a dat naştere unei cavităţi de mari dimensiuni." explica la vremea respectivă prof. dr. Ing. Octavian Coşovliu, expert în domeniul construcţiilor.

Firma Vâlceana s-a ocupat de atuparea gropii după ce în prealabil a reparat bolta prăbuşită a colectorului de canalizare construit în 1890 , din cărămizi, şi a creat un sistem de protecţie pentru conducta de apă care alimentează zona Portului. A terminat lucrările abia la finele lunii iulie, după aproape o jumătate de an, atunci când şoferii gălăţeni nici nu mai sperau să poată circula pe Faleză. Pentru astuparea gropii, primăria a plătit considerabila sumă de 1,4 milioane lei.

După nici un an, groapa de pe Faleză avea să „recidiveze". Exact în acelaşi loc, şi tot „din senin", la data de 19 iunie hăul s-a căscat din nou în carosabil. Adâncimea: opt metri.

Un muncitor de la SC Apă-Canal a coborât în canalizare printr-un cămin de vizitare şi, revenit la suprafaţă, acesta a spus că a ajuns acolo unde s-a surpat terenul şi a auzit curgând apă. Ulterior, un robot special dotat cu cameră de luat vederi a confirmat că bolta vechiului colector se prăbuşise din nou.

De astă dată, pentru astuparea noii gropi, Primăria a apelat la firma de construcţii Vega 93 ai cărei muncitori au început să lucreze cu o întârziere de două luni, adică atunci când pe locul fostei gropi ar fi trebuit turnat asfalt.

„După cum ştiţi, Vega 93 a câştigat licitaţia pentru realizarea componentei <<reţele de canalizare şi apă>>, în cadrul Proiectului ISPA. Primăria şi SC Apă Canal m-au rugat să facem reparaţia de la Elice tot noi ca să se evite o procedură care ar fi durat câteva luni. În acest scop, s-a încheiat un act adiţional la contract după care am aşteptat realizarea proiectului de către o firmă din Bucureşti, SC Portal Concept SRL. Nu e vina noastră că soluţia finală de proiectare a fost dată abia în urmă cu două săptămâni", afirmă Cornel Istrate administratorul firmei Vega 93.

Patronul firmei de construcţii afirmă că pe bulevardul Marii Uniri de pe Faleză se va circula din nou cu începere din data de 20 octombrie şi că vechiul colector de canalizare nu va mai crea probleme întrucât a fost astupat cu un amestec de pământ şi ciment.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările