Desfăşurare de forţe pe şantierul căii ferate care leagă Ucraina de Galaţi. S-a apelat la muncitori din alte judeţe

Desfăşurare de forţe pe şantierul căii ferate care leagă Ucraina de Galaţi. S-a apelat la muncitori din alte judeţe

sursa: CJG Galati

Se lucrează în ritm accelerat pe şantierul căii ferate care leagă Galaţiul de Ucraina, mai exact între Gara Larga şi Portul de mărfuri. Mai multe echipe de muncitori din judeţele Vrancea şi Buzău vor fi aduse la Galaţi, pentru a finaliza cât mai repede operaţiunea de înlocuire a mii de traverse, pe o lungime de 4,7 kilometri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Linia cu ecartament larg face legătura cu punctul de trecere a frontierei de la Giurgiuleşti din Republica Moldova, însă o parte din linie este perfect funcţională. Lucrările se desfăşoară pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani.
 
Potrivit autorităţilor, calea ferată este importantă deoarece are ecartament larg, la fel ca liniile din fostele ţări sovietice, inclusiv Republica Moldova şi Ucraina. Pe această cale pot fi aduse cereale din Ucraina, prin tranzitarea Republicii Moldova, către portul de mărfuri Galaţi. 
 
Sunt vizate mai ales exporturile de cereale ale Ucrainei către ţările din nordul Africii şi din Orientul Apropiat, dar şi exporturile de produse metalurgice sau chimice. 

Acestea vor ajunge direct în portul gălăţean, iar marfa va fi preluată de vapoarele de pe Dunăre. Astfel, Portul Galaţi va deveni, alături de Portul Constanţa, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri şi materii prime. 
 
„În pragul unei posibile crize alimentare europene, Galaţiul poate juca un rol crucial în deblocarea situaţiei mărfurilor din Ucraina, în special în ceea ce priveşte transportul cerealelor pe Dunăre.  Astfel, darea în folosinţă a liniei ferate cu ecartament larg, care ar permite trenurilor cu cereale din Ucraina să ajungă până în port, astfel încât mărfurile să fie încărcate în vapoare, este vitală în actualul context internaţional. Nefolosită de mai bine de trei decenii, linia ferată necesită schimbarea traverselor şi a pieselor aferente pe o lungime de peste 4 kilometri”, susţine Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, care a mers marţi, 14 iunie, pe şantier, împreună cu reprezentanţii CFR.  

 
Societatea Naţională a Căilor Ferate Române (SNCFR) a anunţat pe  6 iunie 2022 încep lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe ecartament larg (modelul ex-sovietic) care leagă Ucraina de portul Galaţi. Acestea vor fi executate de SNCFR pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani.
 
Deşi a organizat mai multe licitaţii, compania feroviară română nu a reuşit să găsească firme care să execute lucrarea estimată la 1,3 milioane de lei. Companiile fie nu au fost interesate, fie au depus oferte care nu au îndeplinit condiţiile solicitate. 
 
Ca urmare, compania feroviară a decis să facă în regie proprie lucrările de la frontieră de est a României. Pentru a termina la timp lucrarea, este nevoie de forţă de muncă. Pentru a termina la timp lucrarea este nevoie  zilele următoare, cei de la CFR vor aduce noi echipe de muncitori, de la Adjud şi Buzău, pentru a finaliza cât mai repede posibil operaţiunea de înlocuire a mii de traverse.

 
„Menţionăm faptul că la procedura negociere directă, organizată pe 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galaţi, au depus oferte următorii operatori economici: Asocierea Tancrad - Artcons Galaţi, Euroconstruct Constanţa şi Antrepriza Construcţii CF Bucureşti. La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câştigător, deoarece documentaţia prezentată de asociere nu îndeplinea condiţiile necesare, iar celelalte două societăţi au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor”, a anunţat SNCFR. 
 
Lucrările de reparaţii se desfăşoară pe tronsoanele Gara Larga Galaţi – Portul Bazinul Nou – Portul Galaţi Mărfuri–Portul Docuri (3,58 km) şi Port Galaţi Mărfuri - Port Docuri – Siloz Port Galaţi (1,16 km). Obiectivul prioritar este redeschiderea liniilor în cel mult 60 de zile, implicit reluarea circulaţiei trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale de la graniţa cu Republica Moldova. 
 
Prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acţiona pentru înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere, completarea prismei cu piatra spartă, precum şi îndepărtarea vegetaţiei pentru asigurarea vizibilităţii şi a gabaritului, precizează reprezentanţii CFR. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările