„Managementul Organizaţiei Şcolare”, un nou program de formare continuă relansat de CCD Bacău

„Managementul
Organizaţiei Şcolare”, un nou program de formare continuă relansat de CCD Bacău

„Managementul Organizaţiei Şcolare” este un curs organizat de CCD Bacău

Casa Corpului Didactic ”Grigore Tabacaru” Bacău organizează în lunile noiembrie şi decembrie, programul de formare continuă „Managementul organizaţiei şcolare”. Cursul, destinat personalului didactic din învăţământul preuniversitar, este coordonat de profesorul Theodora Craus, formator acreditat  şi avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale.

Ştiri pe aceeaşi temă

În prima serie participă peste 70 de cadre didactice, cursurile urmând să se desfăşoare la Colegiul Economic ”Ion Ghica” Bacău. Programul este fundamentat pe opţiunile strategice ale politicii educaţionale din România, în contextul sistemului educaţional european, stabilit prin „Declaraţia de la Copenhaga”. ”Relansarea în anul şcolar prezent a acestui program constituie o prioritate pentru noi. El este de maxim interes pentru colegi, solicitările fiind pe măsură.

În acest context, dar urmărind permanent şi ridicarea calităţii managementului în învăţământul preuniversitar, vom încerca să pregătim manageri şcolari pentru aceste timpuri. Să nu uităm că acest program este obligatoriu, pentru cei care doresc să ocupe o funcţie de conducere în sistem”, ne-a declarat profesorul de istorie Gabriel Stan, directorul CCD Bacău.

 

Obiectivele cursului vizează activizarea şi dezvoltarea competenţelor, dobândite prin formarea iniţială, precum şi formarea de noi competenţe, în acord cu obiectivul strategic al Consiliului European de la Barcelona din 2002, care stipulează: „Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemelor educaţionale şi de formare profesională din Uniunea Europeană”.  Cele 40 de ore cuprinse în curriculum sunt repartizate astfel încât temele fundamentale să fie acoperite complet: apariţia managementului educaţional, management şi schimbare, organizaţia şcolară,  cultura organizaţională,  managementul resurselor umane, managementul economico-financiar şi al resurselor materiale, managementul calităţii totale, sistemul românesc de management şi asigurarea calităţii  în educaţie, asigurarea calităţii la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, comisia de evaluare şi asigurare a calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar, procesul de evaluare instituţională, învăţarea experienţială  în managementul calităţii educaţiei – practică şi tutoriat,  decizia şi rezolvarea problemelor, managementul timpului, legislaţie şcolară şi managementul de proiect.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările