Autostrada Arad-Nădlac se surpă la nici două luni după ce au început lucrările

Autostrada Arad-Nădlac se surpă la nici două luni după ce au început lucrările

Utilajele drumarilor se vor vedea de acum şi pe tronsonul Nădlac-Arad

După nici două luni de când s-a dat startul la începerea lucrărilor la autostrada Arad-Nădlac, constructorii se confruntă cu mari probleme. Aceştia se văd nevoiţi să dărâme tot ce au construit în timp alert până acum pentru că au realizat că pământul nu va putea susţine noua construcţie. 

Ştiri pe aceeaşi temă

Din octombrie, de când s-a inaugurat şantierul autostrăzii Arad- Nădlac şi până acum, constructorii au muncit la foc continuu, încercând astfel să reuşească a se încadra în termenul stabilit pentru realizarea lucrării. Chiar şi aşa, munca pare să le fi fost în zadar pentru că, după ce au aranjat tone de pământ, menită să susţină lucrarea, acestea vor trebui dărâmate şi înlocuite cu alte mii de tone de pământ, din alt sortiment.


 Pământul nu se tasează

Potrivit unor surse de pe şantier, pământul actual folosit de constructori nu este bun pentru că nu se tasează şi nu se împrăştie, deşi s-a încercat acest lucru cu diferite utilaje, ba chiar şi cu un amestec de argilă. Aşa că singura variantă pare a fi înlocuirea movilelor de pământ cu un alt tip de sol, care să reziste şi să susţină autostrada.
„În caz contrar, întreaga lucrare riscă să fie compromisă deoarece acest tip de sol nu se încheagă”, au susţinut surse de pe şantierul autostrăzii Arad-Nădlac.

Test pentru calitatea lucrării

Potrivit unui comunicat de presă al Biroului de Comunicare din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, ceea ce se întâmplă pe şantierul autostrăzii Arad- Nădlac, nu aduce nici un motiv de îngrijorare.

 „Aspectele semnalate de mass-media reprezintă proceduri obişnuite pentru stabilirea tehnologiei de execuţie a lucrărilor de terasamente în funcţie de materialul de umplutură disponibil şi natura terenului de fundare. Aceste proceduri constau în realizarea de tronsoane experimentale şi efectuarea testelor necesare pentru determinarea atingerii parametrilor impuşi prin proiect şi reglementarile tehnice în vigoare”, susţine CNADR-ul.

Acetşia menţionează faptul că o parte din tronsoanele experimentale ale şantierului sunt în curs de refacere şi acest lucru nu constituie motiv de îngrijorare cu privire la respectarea termenului de execuţie, ci mai degrabă o asigurare asupra nivelului de calitate ce urmează a fi executat.

Fără costuri în plus

„Menţionăm că execuţia de sectoare experimentale este o procedura standard pentru toate contractele de lucrări şi nu implică extensii de timp sau costuri suplimentare”, susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat în luna octombrie şantierul autostrăzii Nădlac-Arad. Pe atunci, oficialii din Guvern anunţau că lucrările trebuie să se desfăşoare conform graficului prestabilit, termenul de predare al lucrării fiind 2013, iar orice întârziere va fi penalizat.

Vom reveni cu foto de la faţa locului.

citeste totul despre: