Curtea de Apel Alba Iulia a implementat  sistemul de acces la dosarul electronic. Cum se pot vizualiza de pe un calculator actele dintr-un dosar

Curtea de Apel Alba Iulia a implementat  sistemul de acces la dosarul electronic. Cum se pot vizualiza de pe un calculator actele dintr-un dosar

Interfaţa site-ului Curţii de Apel Alba Iulia

Curtea de Apel Alba Iulia a implementat sistemul dosarului electronic, astfel încât, accesul avocaţilor şi justiţiabililor la documente a devenit mult mai facil.

Ştiri pe aceeaşi temă

Reprezentanţii instituţiei au implementat aplicaţia dezvoltată de specialiştii I.T. din cadrul Tribunalului Arad, care a fost implementată cu sprijinul acestora şi cu acordul Curţii de Apel Timişoara. Aplicaţia permite atât vizualizarea dosarului cât şi descărcarea documentelor ataşate. Se poate poate face acest lucru accesând de pe un calculator adresa curteadeapelalbaiulia.ro, unde există în pagina principală un link spre pagina ”acces dosar electronic”. Avocatul sau justiţiabilul poate vizualiza printr-o singură conectare toate dosarele pe care le are pe rolul instanţei. Aplicaţia poate fi accesată începând cu data de 15 iulie 2019.
 
Pentru a avea acces la dosarul electronic, este suficient ca în cererea înaintată, în prealabil, instanţei, de preferinţă în partea introductivă, să fie menţionate adresa de e-mail si telefonul mobil. Cererea poate fi descărcată de pe site-ul instanţei şi nu trebuie semnată, însă trebuie însoţită de o copie a cărţii de identitate şi/sau dovada calităţii de reprezentant. Pot solicita accesul la dosarul electronic: părţile din dosar, avocatul unei părţi, executorul, lichidator şi expertul.
 
Pentru autentificare se foloseşte adresa de e-mail şi numărul de telefon mobil. Se alege din lista instanţelor, instanţa unde este dosarul, după care se apasă butonul ”autentifică”. Ulterior, se introduce codul primit prin SMS format din şase cifre şi se accesează butonul ”verifică”. Dacă în termen de 1 minut nu se primeşte SMS-ul, se accesează butonul ”retrimite”. Se poate solicita retrimiterea codului de acces de 3 ori.
 
Avantajele utilizării dosarului electronic: vizionarea şi descărcarea dosarului de judecată; rpiditatea comunicării instanţă-justiţiabil (actele de procedură - citaţii sau alte comunicari - pot fi transmise în aceeaşi zi, în format electronic (e-mail); eliminarea pentru justiţiabil/reprezentantul acestuia a alocării unei resurse de timp necesarădeplasării fizice la instanţă în vederea studierii dosarului în arhivă; reducerea consumului de hârtie.
 
La nivel naţional, pe lângă Tribunalul Arad, sitemul mai este implementat la Curtea de Apel Cluj, Curtea de Apel Constanţa, Curtea de Apel Galaţi şi Curtea de Apel Braşov. Ministerul Justiţiei a demarat un proiect privind extinderea sitemului la toate instanţele din ţară, însă finalizarea procedurilor este estimată pentru anul 2021.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: