Reţeta succesului: 7 lucruri pe care nu trebuie să le spui dacă vrei să avansezi la locul de muncă

Reţeta succesului: 7 lucruri pe care nu trebuie să le spui dacă vrei să avansezi la locul de muncă

FOTO Arhivă Adevărul

Dacă vrei să ai succes şi să ocupi un post cât mai înalt, fii atent la exprimarea pe care o foloseşti la birou. Există lucruri mici, aproape insesizabile pentru tine, care îţi pot distruge şansele la cariera mult visată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cariera este unul din ingredientele unei vieţi reuşite. Iată şapte lucruri pe care nu trebuie să încetezi să le spui la birou, dacă vrei să fii promovat şi să atingi succesul mult visat:
 
1. Slujba mea nu presupune asta
 
Când ai acceptat să ocupi poziţia curentă, ai ştiut exact ce responsabilităţi presupune aceasta şi ce rol vei juca. Totuşi, cu trecerea timpului, rolul tău s-a extins şi au apărut noi responsabilităţi. Când şeful îţi tot dă lucruri de făcut, unele dintre ele deloc pe placul tău, ai tendinţa de a „arunca” această scuză clasică. O modalitate mai puţin agasantă de a-i aduce la cunoştinţă şefului tău faptul că nu-ţi place noul rol ar fi să discuţi cu el despre atribuţiile tale. Dacă foloseşti această scuză, chiar dacă ai dreptate, vei părea foarte leneş şi nemotivat.
 
 
2. Nu se poate rezolva.
 
Dacă renunţi, vei părea un laş- iar laşii nu sunt promovaţi. În loc să renunţi la un proiect, analizează alternativele pe care le ai şi prin care poţi duce munca la capăt. Foarte puţine lucruri sunt cu adevărat imposibile, iar majoritatea managerilor şi directorilor executivi se aşteaptă ca cei care candidează pentru posturi înalte să poată gândi în avans.
 
3. Nu este vina mea
 
Nimeni nu vrea să lucreze cu o astfel de persoană. Asumă-ţi greşelile în loc să araţi cu degetul spre alţii pentru a-ţi scăpa pielea. Aşa demonstrezi că ai un caracter puternic şi că poţi învăţa din greşeli. 
 
4. Durează doar un minut
 
Dacă nu vorbeşti serios, nu induce în eroare. Această promisiune are efecte asupra acţiunilor tale, pentru că te autoprovoci să-ţi termini treaba într-un timp mult prea scurt. Există posibilitatea să de subminezi.
 
5. Nu am nevoie de ajutor
 
Lupii singuratici sunt eroi în filmele de acţiune, însă nu aşa vei deveni erou la locul de muncă. Capacitatea de a lucra în echipă este una din caracteristicile unul lider. Nu vei putea avansa dacă nu poţi lucra decât singur.
 
6. Nu este corect
 
Lucrurile nu merg bine tot timpul în viaţă, şi, de multe ori, nici în carieră. În loc să te plângi, ar trebui să găseşti căi de a rezolva problemele pe care le întâmpini. 
 
7. Aşa am rezolvat-o mereu
 
Nu aşa conduci o afacere. Dacă te adaptezi repede scchimbărilor, poţi supravieţui în orice tip de mediu. Fii  pregătit pentru orice provocare îţi iese în cale.
 
Nu trebuie să fii sclavul întâmplărilor, dar nici nu-ţi poţi băga capul în nisip cu speranţa că lucrurile vor reveni la normal. Vino cu soluţii creative şi inovatoare şi vei ocupa, destul de repede, poziţia pe care ţi-o doreşti.


Citeşte şi:

 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: