Ospătari sau roboţi?

Ospătari sau roboţi?

În viitor se va comanda prin telefon sau prin iPad chiar şi în restaurante FOTO: Shutterstock

Sunt chelnerii o specie pe cale de dispariţie? În restaurantele viitorului, clienţii sunt cei care vor face aproape totul. Să scanezi codurile din meniu să afli ce conţine fiecare fel de mâncare este una dintre inovaţiile ce ne aşteaptă în următorii ani în restaurante. Toate aceste lucruri vor minimaliza interacţiunea cu persoanele reale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Printre companiile din domeniu astfel de „soluţii“ au fost primite încurajator. Un viitor în care ţi se „serveşte“ un iPad sau un telefon prin care să comanzi şi să plăteşti nu este departe. Un astfel de software este deja aici. De exemplu, aplicaţia de mobil Wagamama vă permite să comandaţi şi să plătiţi pentru mâncarea la pachet. Un acest tip de auto-comandă şi auto-plată tehnologizată poate fi uşor optimizată pentru a funcţiona într-un restaurant.
 
De ce se întâmplă?
 
Industria restaurantelor adoră tot ceea ce îi ajută să debaraseze mai repede, să reducă costurile personalului şi cheltuielile de formare. Cine mai are nevoie de cunoştinţe şi formare în arta servirii atunci când un ecran electronic de pe masă poate afişa informaţiile legate de fiecare fel de mâncare şi îl poate îndruma pe client pas cu pas?
Există studii conform cărora clienţii petrec mai mult timp într-un restaurant dacă sunt lăsaţi în pace. Pentru mulţi dintre noi, este un sentiment antagonic când vine vorba de luat masa în oraş, în sensul că restaurantele vor încerca să smulgă cât mai mulţi bani de la noi, iar noi trebuie să fim mereu în alertă. Dacă le dai oamenilor controlul în tot procesul de comandare îşi lasă garda jos. Dintr-odată, este exclusiv alegerea lor să mai comande o sticlă de vin sau un desert, nu le-a băgat nimeni pe gât. Nu se simt îngrădiţi, iar ideea aceasta îi mulţumeşte din ce în ce mai mult pe patronii restaurantelor din toată lumea. 
 
Până acum schimbarea cea mai importantă a fost în rândul somelierilor, la care tot mai multe restaurante renunţă în favoarea unor explicaţii digitale. Într-un restaurant din Manchester pentru a comanda un vin trebuie să răsfoieşti un catalog online actualizat şi gestionat de către o firmă din New York, Accesul web este, desigur, restricţionat, pentru că restaurantele nu vor accesări ale site-urilor porno sau comparări ale preţurilor vinurilor. 
 
Există şi nemulţumiţi ai acestor inovaţii, pentru că mulţi oameni vor rămâne fără un loc de muncă, dar mai ales pentru că sunt clienţi cărora le place să interacţioneze cu personalul restaurantului. Ei sunt de acord ca lista de vinuri electronică să fie introdusă în ţările în care oamenii au cunoştinţe limitate în domeniu. 
 
În teorie, a te lăsa pe mâna somelierilor şi de a plăti pentru o expertiză face parte din plăcerea mesei. În realitate, somelierii profită de lipsa de cunoştinţe a clienţilor servindu-le vinuri scumpe, dar nu neapărat pe măsura preţului. Pe de altă parte, eliminarea ospătarilor din ecuaţia servirii dezumanizează tot ieşitul în oraş. Robot sau ospătar, tu ce preferi?

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările