Motive pentru care îţi este mereu foame, mai ales în timpul dietei

Motive pentru care îţi este mereu
foame, mai ales în timpul dietei

Există câteva motive clare pentru care putem experimenta senzaţia continuă de foame

Stresul, somnul insuficient sau consumul de shake-uri sunt doar câteva din motivele care pot duce la senzaţia continuă de foame.

Ştiri pe aceeaşi temă

Există caracteristici care clasifică alimentele în funcţie de nivelul lor de saţietate, însă nutriţioniştii susţin că nu este singurul criteriu la care trebuie să fim atenţi când ne confruntăm cu senzaţia contină de foame.

Nu dormi suficient

Lipsa de somn poate perturba hormonii de reglare a apetitului, crescând în cele din urmă senzaţia de foame, potrivit unui raport al American Heart Association. Ghrelinul, un hormon care stimulează foamea, creşte atunci când organismul nu beneficiază de suficient somn. În acest fel, leptina, hormonul care semnalează saţietatea, scade. Specialiştii recomandă să dormiţi aproximativ şapte ore în fiecare noapte.

Nu bei suficientă apă

Deshidratarea imită adesea senzaţia de foame. Acest lucru se datorează faptului că hipotalamusul, partea creierului care reglează foamea şi setea, îţi poate trimite mesaje mixte atunci când eşti super însetat, ceea ce te face să crezi că ai nevoie de o gustare, chiar dacă în realitate ai nevoie de un pahar cu apă. Dacă tocmai ai mâncat o masă mare şi totuşi vrei mai mult, bea un pahar cu apă înainte de a comanda al doilea fel de mâncare.

Eşti plictisit

Vă vine sau nu să credeţi, plictiseala este un factor important care contribuie la creşterea în greutate. De fapt, un studiu din 2015 a găsit o legătură între plictiseală şi supraalimentare. Pentru a vă testa dacă vă este cu adevărat foame, întrebaţi-vă ce rol joacă pofta în această ecuaţie. S-ar putea să descoperiţi că aveţi nevoie doar de o distragere, nu de o altă masă.

Stresul, factor declanşator al poftei de mâncare

V-aţi întrebat vreodată de ce, în funcţie de stresul de peste zi, cresc şi şansele de a consuma mai multe alimente? Corpul eliberează cortizol, hormonal stresului, ceea ce poate provoca poftă de mâncare, poftă de dulce. Din fericire, puteţi scăpa de aceste pofte cu ajutorul unor gustări sănătoase care vă vor ajuta să reduceţi anxietatea.

Îţi bei micul dejun

Dacă la micul dejun consumaţi un shake cu protein sau un smoothie, acest lucru ar putea explica de ce vă este întotdeauna foame. Motivul se datorează faptului că lichidele se digeră în mai puţin de o oră. Prin comparaţie, alimentele solide rămân în stomac două-patru ore. În al doilea rând, fibrele alimentelor solide reduc saţietatea.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: