Prezentare sisteme de siguranţă activă Renault Captur

Prezentare sisteme de siguranţă activă Renault Captur

Având preţuri care pornesc de la 15.900 de euro cu TVA, Renault Captur a ajuns pe piaţa din România cu o mulţime de noutăţi. Pachetul tehnic este unul de invidiat, iar noutăţile încep chiar de la bază.

Ştiri pe aceeaşi temă

Noul Captur este asamblat pe noua platformă CMF-B a grupului Renault, caracteristică extrem de necesară pentru trecerea către electrificare. Pe lângă faptul că înglobează piese complet noi - diferite faţă de platforma anterioară - în proporţie de 85%, aceasta are o greutate mai redusă, asigură un coeficient aerodinamic îmbunătăţit şi este realizată în mare parte din oţel de maximă elasticitate. Graţie arhitecturii evoluate a platformei CMF-B, noul Captur a putut fi dotat cu o mulţime de noi echipamente de comandă şi control. Unul dintre acestea este Easy Drive, un sistem de asistenţă la condus pe care oficialii Renault îl anunţă drept „cel mai modern de pe piaţă”.

Acesta include „Asistentul în trafic şi pe autostradă”, o combinaţie între cruise-control adaptiv (cu Stop & Go) şi menţinerea traiectoriei maşinii între marcajele de pe şosea. Activ între 0 şi 160 km/h, acest echipament funcţionează pe versiunile dotate cu motoarele TCe 130 EDC GPF sau TCe 155 EDC GPF cuplate la cutia automată. Cruise control-ul maşinii păstrează o distanţă sigură în raport cu vehiculele aflate în faţa sa garantând totodată menţinerea traiectoriei maşinii între marcajele de pe şosea. Util mai ales în condiţii de trafic intens, acest asistent permite maşinii să oprească şi să redemareze automat în trei secunde, fără intervenţia şoferului.

Funcţionarea sistemului este asigurată de o cameră frontală şi de un radar, dar numai acolo unde marcajele sunt clar vizibile. Un alt sistem important care trebuie amintit este cel de schimbare automată a fazelor farurilor. Utilizând camera frontală, fazele farurilor se schimbă automat (cea lungă cu cea de întâlnire), pentru a facilita condusul noaptea, inclusiv în condiţii de luminozitate foarte scăzută. În privinţa siguranţei, Renault Captur este, aşa cum ne-a obişnuit marca franceză, un adevărat campion. Maşina dispune de Sistem activ de frânare de urgenţă cu detectare de ciclişti şi pietoni.

Acesta maximizează siguranţa alertând şoferul cu privire la situaţiile periculoase şi poate declanşa frânarea, dacă şoferul nu reacţionează. Este disponibil pe toate versiunile vehiculului şi este funcţional atât ziua cât şi noaptea. Captur are în dotare şi un sistemul avansat de avertizare pentru unghiul mort. Prin utilizarea radarelor şi nu doar a senzorilor, acesta interpretează mai bine distanţele şi vitezele vehiculelor situate în afara câmpului vizual al şoferului. Nu trebuie omis nici echipamentul de detecţie al semnelor de circulaţie. Echipând toată gama Captur, acest sistem utilizează camera frontală pentru a atenţiona automat şoferul referitor la limitările de viteză în curs şi îi propune adaptarea vitezei.

Pe versiunile echipate cu navigaţie, maşina poate asocia informaţiile de pe semnele de circulaţie cu informaţiile oferite de GPS, pentru un nivel de precizie chiar mai ridicat. Pentru o parcare cât mai facilă şi sigură, inginerii au dotat Renault Captur cu aşa-numita Cameră 360°. Compus de fapt din patru camere, sistemul furnizează o vedere de deasupra maşinii, adunând într-o singură imagine obstacolele situate în jurul vehiculului. Ideală pentru manevrele de parcare sau pentru a se strecura pe segmentele înguste, fără riscul de a produce daune maşinii.

Noul crossover de clasă B include în echipare, pentru prima dată un echipament care alertează şoferul în momentul în care detectează un alt vehicul în spatele maşinii. 12 senzori cu ultrasunete vin în ajutorul şoferului la manevrele de parcare, indicând prezenţa obstacolelor sau a obiectelor. Şi, pentru că nu părea suficient, cei de la Renault au dotat maşina cu deja obişnuita cameră de marşarier. Dar cireaşa de pe tort în materie de asistenţă la parcare este, desigur, sistemul Easy Park Assist. Acesta manevrează automat vehiculul către locul de parcare ales, şoferul trebuind să se ocupe doar de pedale şi de cutia de viteze.

În materie de conectivitate, Captur beneficiază de sistemul Easy Connect care include MY Renault şi Easy Link. Este conceput pentru a facilita noile utilizări ale mobilităţii conectate, atât în interiorul cât şi în afara vehiculului. Şoferul şi pasagerii pot astfel să rămână conectaţi permanent la mediul lor digital. Acest lucru este atins prin intermediul ecranului de 10.2 inch integrat în panoul de bord şi al tabletei multimedia portret de 9,3 inch. Componenta Easy Link, cu o nouă interfaţă are trei componente. Este vorba despre o platformă 4G care permite integrarea directă a serviciilor conectate prin apel automat de urgenţă în caz de accident, disponibilă pe toate versiunile, dar şi despre alta, mereu la zi, care asigură informaţii în timp real navigaţiei.

Cea de-a treia este interfaţa personalizabilă şi intuitivă care poate ajuta şoferul prin căutarea unei adrese în aceeaşi manieră în care se caută pe telefonul inteligent, link-uri directe vizibile în permanenţă pentru a naviga între funcţiile principale sau scurtături pe ecran. Dar despre conectivitate şi multimedia vor reveni pe larg în numărul viitor, noul Captur fiind cu adevărat un etalon în segment din acest punct de vedere. Un alt sistem care merită toată atenţia în cazul noului Renault Captur este Multi-Sense. Graţie acestuia experienţa la volan poate fi personalizată, sistemul acţionând asupra modului de funcţionare al motorului, direcţiei, ambianţei luminoase şi configuraţiei ecranului digital care înlocuieşte cadranele clasice ale tabloului de bord. Sistemul poate fi accesat cu o simplă atingere a ecranul central.

Există trei moduri disponibile: Eco - pentru a reduce consumul şi emisiile de CO2, Sport - pentru mai multă plăcere a condusului, agilitate şi reactivitate şi MySense (modul implicit), pentru a personaliza experienţa. Dacă vă place să ascultaţi muzică la volan, Renault Captur vă poate satisface dorinţa cu stil. Asta pentru că maşina este dotată cu un sistem audio Bose cu nouă boxe care includ două tweetere suplimentare în uşile din spate şi un subwoofer Fresh Air SpeakerTM* (FAS). Ca noutate absolută, basul este trimis în habitaclu printr-un sistem patentat încorporat în structura vehiculului.

Echipamente standard şi versiuni de echipare

Selecţie pentru echiparea Life: aer condiţionat manual, geamuri electrice faţă-spate, jante oţel de 16 inchi, semnătură luminoasă LED, stopuri full-LED, radio cu Bluetooth, cruise control şi limitator de viteză, recunoaştere indicatoare rutiere, asistent la menţinerea benzii,

Selecţie pentru echiparea Zen (suplimentar faţă de Life): scaune faţă reglabile pe înălţime, cotieră cu spaţiu pentru depozitare, sistem multimedia cu ecran de 7 inchi,

Selecţie pentru echiparea Intens (suplimentar faţă de Zen): scaune faţă încălzite, acces fără cheie, volan îmbrăcat în piele, aer condiţionat automat, jante aliaj de 17 inchi, oglinzi rabatabile electric, lumini interior LED, sistem multimedia cu ecran de 7 inchi şi navigaţie, Multi-Sense, senzori parcare spate, asistent adaptiv pentru faza lungă, senzori de ploaie, auto-hold.

Versiuni şi preţuri

Text – Rober Stan

Foto - Renault

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: