Tragedia din Italia. Societatea care administra podul prăbuşit la Genova anunţă că va aloca 500 de milioane de euro pentru reconstrucţie şi ajutoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O porţiune din viaductul Morandi s-a prăbuşit pe 14 august Foto: EPA/EFE
O porţiune din viaductul Morandi s-a prăbuşit pe 14 august Foto: EPA/EFE

Conducerea societăţii Autostrade per l'Italia, care administra podul rutier care s-a prăbuşit marţi la Genova, provocând moartea a cel puţin 43 de persoane, a anunţat că va aloca 500 de milioane de euro pentru reconstrucţie şi pentru ajutoare destinate oraşului, relatează Europe 1.

„Făcând suma, ajungem rapid la o jumătate de miliard de euro. (...) Acestea sunt fonduri ce vor fi disponibile de luni“, a declarat într-o conferinţă de presă Giovanni Castellucci, directorul general al societăţii. 

Suma include fonduri de „milioane de euro“ pentru familiile victimelor catastrofei, dar şi fonduri de „zeci de milioane de euro“ în vederea mutării locatarilor din imobilele de sub pod, relevă afp.com. 

În paralel, a adăugat Castelluci, compania are „un proiect care permite, în opt luni, construirea unui nou pod“, acest termen depinâznd de obţinerea autorizaţiilor necesare. Noul pod ar urma să fie din oţel.

Potrivit preşedintelui consiliului de administraţie al Autostrade per l'Italia, Fabio Cerchiai, dacă societatea ar primi autorizaţia necesară, ar fi pregătită să înceapă construcţia podului „de luni“.

Atât Castelluci, cât şi Cerchiai au declarat că nu vor demisiona, în ciuda faptului că oficiali guvernamentali le-au cerut acest lucru.

Amândoi au refuzat însă să facă orice comentariu pe marginea relaţiilor lor tensionate cu noul guvern italian, din care fac parte Mişcarea antisistem Cinci Stele (M5S) şi formaţiunea naţionalistă Liga.

Ministrul Dezvoltării, Luigi di Maio, lider al M5S, ministrul de Interne, Matteo Silvini, lider al Ligii, şi ministrul Transporturilor, Danilo Toninelli, au acuzat societatea Autostrade per l'Italia în acest caz, afirmând că prăbuşirea podului a fost cauzată de lipsa de mentenanţă. 

De-a lungul timpului, în cazul viaductului Morandi, construit în anii ’60 şi care s-a prăbuşit în timpul unei ploi torenţiale, au fost semnalate mai multe probleme structurale.

Castelluci nu a oferit însă nicio explicaţie privind prăbuşirea podului, afirmând că toate rapoartele companiei despre viaduct arătau că este în stare bună şi că imaginile surprinse de camerele de supraveghere sunt neclare din cauza ploii torenţiale din momentul prăbuşirii.

„Toate acestea vor fi verificate şi analizate“, a spus Castelluci, adăugând că socoietatea Autostrade per l'Italia, care gestionează aproximativ jumătate din cei aproximativ 6.000 de kilometri de autostrăzi din Italia, vrea să ştie ce s-a întâmplat.

INFOGRAFIE Viaduct Morandi
Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite