Dragoş Pătraru a câştigat în primă instanţă procesul cu TVR: ce sumă ar trebui să-i plătească postul public

Dragoş Pătraru a câştigat în primă instanţă procesul cu TVR: ce sumă ar trebui să-i plătească postul public

Dragoş Pătraru FOTO TVR

Dragoş Pătraru a câştigat în primă instanţă procesul cu Televiziunea Română, care este obligată să-i plătească daune consistente pentru că a reziliat în mod abuziv contractul cu echipa emisiunii „Starea Naţiei“.

Ştiri pe aceeaşi temă

Tribunalul Bucureşti a catalogat drept abuzivă rezilierea contractului cu „Starea Naţiei“ de către conducerea TVR, potrivit Paginademedia.ro
 
Totodată, instanţa a decis că postul public trebuie să-i plătească lui Dragoş Pătraru penalităţi de reziliere de 29.850 de euro, echivalentul a 140.000 de lei. Decizia nu este însă definitivă şi poate fi atacată cu apel. 
 
Amintim că, la sfârşitul lunii iunie 2018, emisiunea „Starea Naţiei“ a fost scoasă din grila TVR 1. La momentul respectiv, conducerea TVR şi-a motivat decizia prin faptul că realizatorul Dragoş Pătraru nu a respectat clauzele contractului şi „a prejudiciat bunul renume al SRTv“.

Pe de altă parte, Dragoş Pătraru a declarat pentru „Adevărul“ că a respectat toate clauzele contractului cu SRTv şi că această decizie este rezultatul presiunilor exercitate de PSD şi executate de preşedintele-director general al instituţiei, Doina Gradea. 
 
Decizia TVR a venit după ce Dragoş Pătraru a făcut public o serie de înregistrări audio scandaloase. În ele preşedintele-director general al TVR, Doina Gradea, este surprinsă în timp ce afirmă despre o reporteriţă a postului public că are „un cap de porc“, pentru că i-a adresat insistent o întrebare primarului Capitalei, Gabrielei Firea, iar despre jurnaliştii de la Ştiri spune că sunt „hateri de profesie“ pentru că sunt critici la adresa Guvernului. De asemenea, şefa TVR se arată indignată că un reporter a trimis o solicitare Consiliului Europei privind legile Justiţiei din România. În înregistrări poate fi auzit şi directorul TVR 1 şi producătorul Eduard Dârvariu care, printre altele, afirmă că în instituţie „se fură ca-n codru“. 
 
Ulterior, şi alţi jurnalişti din TVR au semnalat neregulile din instituţie, printre aceştia numărându-se Mihai Rădulescu, fost realizator al emisiunii „Ora de ştiri“, scoasă de pe TVR 1 în luna martie, şi producătorul Septimiu Sărăţeanu, care la rândul lui a fost înlăturat de la postul public după o serie de discuţii în contradictoriu cu şefa instituţiei, susţine el. 
 
Şefa TVR a susţinut însă că este victima unei campanii de discreditare orchestrată de Pătraru, că afirmaţiile sale au fost trunchiate şi prezinte scuze, precizând că nu a avut nicio clipă intenţia de a jigni.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările