VIDEO Sector 7 la Adevărul Live:  „Unii fani ne spun că ne-am vândut, dar trecerea de la online la TV e ceva natural“

Sector 7: băieţii răi ai internetului vor să devină băieţii buni ai televiziunii

După ce au cucerit mediul online cu clipuri virale precum „Cărţi! Te fac neprost“ sau „Mă-ta are cratimă“, dar şi cu show-ul „Nimic nou“, grupul de umor Sector 7 vine în zona de televiziune clasică, la Prima TV. Raul Gheba şi Alex Coteţ, doi dintre membrii Sector 7, au povestit la Adevărul Live cum vor ca din băieţii răi ai internetului să devină băieţii buni de la TV.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cele mai importante declaraţii:

„Pe net toată lumea poate să pretindă că e rea, oricine poate să înjure, să se maimuţărească, noi am vrut să avem şi un mesaj în spatele glumelor. Nu am vrut ceva cu sclipici pe TV, ci cu un strat de umor propriu. La Prima TV, vom lansa un clip pe săptămână, luni, după miezul nopţii, ca să avem grijă cu CNA-ul. Va fi în realuare de cel puţin două ori pe zi, în funcţie de conţinut. Unele vor fi dure în conţinut, dar nu violenţe gratuite, ci facem glume pe seama societăţii româneşti“, spune Alex Coteţ.

„Mi se pare interesant că publicul de la TV are răbdare. Pe internet, după trei minute, un copil poate să schimbe canalul, pentru că se plictiseşte repede, pe TV, în schimb, mai e răbdare. Avem un conţinut dens de glume, pe YouTube poţi revedea dacă ai pierdut ceva“, arată şi Raul Gheba.

„Trebuie să adaugi ceva ca să îl strârneşti pe om să vrea mai mult. Pe versiunea de TV vor diferi micile detalii. Nu e nimic mai greu decât să renunţi la o glumă. Pe TV ne vom lungi puţin, ne vom permite să nu mai renunţăm atât de mult la material“, mai zice Alex.

Sector 7, o punte între două generaţii

„Motto-ul «salată de vinete» a fost inspirat de serialul Nimic Nou. Cumva de atunci ne-am dat seama că asta va merge. Te uiţi la Sector 7, poate nu îţi place umorul subversiv, dar sigur îţi place salata de vinete. Momentan nu i-as spune show de TV, vom avea un episod săptămânal de cinci minute. În aceste clipuri vom vedea cam aceiaşi cinci-şase oameni. Feţele se vor repeta, iar lumea va putea să identifice actorii, personajele. Căutam mereu un om potrivit pe rol, dar am recunoscut resursele în noi, e mult mai OK aşa. Am început să colaborăm cu un număr mic de oameni, după ce vom avea bani şi vom pleca într-o ţară bananieră ne vom extinde“, gumeşte Alex.

Alex Coteţ şi Raul Gheba FOTO Dorin Constanda

„Momentan facem un fel de punte între cei care se uită pe TV şi cei care se uită online. Spectatorii din cele două medii sunt foarte diferiţi, unii sunt apă, alţii sunt ulei. E, de fapt, şi o provocare pentru că nu ni se impun limite. Pe net pot să şterg materialul, pe TV nu poţi asta. Limitele pe care ni le autoimpunem sunt partea interesantă. Am vrut să facem un scheci despre sistemul medical, dar ne-am gândit că publicul nostru încă nu are ura pe care părinţii noştri nu o au faţă de medici. Subiecte ar fi, trebuie doar să fie public. Noi suntem prinşi între două generaţii, avem şi fani de nouă ani, dar şi de 45 de ani. Pe TV vom încerca să dăm ceva pentru ambele categorii. E foarte dificil. Sunt glume pentru copii în care cred adulţii“, afirmă Alex.

Raul Gheba şi mulţumirea apariţiei la TV

„Stand-up la TV, se zice, între comedianţi, că e cea mai îngrozitoare chestie. Când am participat la «Românii au talent» m-am gândit să fac un stand-up curat. Ideea a fost să ma duc cu tupeu, apoi să cuceresc prin farmecul meu. Am mult mai multe show-uri, a crescut cota, dar acum vin şi alţi oameni la spectacole. E un şoc... Au venit şi oameni de 50 de ani, care au rămas până la sfârşit, ceea ce m-a surprins. Diversificarea mă speria înainte, mă gândeam că dacă la show-urile mele de stand-up va veni un alt public decât cel obişnuit nu va gusta glumele, dar sunt mult mai liniştit acum. Comedianţii sunt foarte snobi. Nu toţi, dar cei mai mulţi, prin natura glumelor lor, cer foarte mult de la public. Spectatorii trebuie să aibă o bază de cunoştinţe ca să înţeleagă o glumă despre corola de minuni a lumii. Când ai public mai larg, trebuie să scazi un pic nivelul pentru a face glume pe înţelesul tuturor, e un compromis pe care trebuie să-l faci“, explică Raul parcursul său de la „Românii au talent“ până în prezent.


Raul Gheba FOTO Dorin Constanda

„Un sitcom ar fi pasul suprem“

„Trecerea de la online la TV nu e un trend, e ceva natural, chiar dacă unii fani ne spun că ne-am vândut. În timp, în ultimii 10 ani, s-a cristalizat mişcarea de stand-up comedy din România, s-au cristalizat grupuri. În America, dacă un comediant ajunge la un nivel, i se dă o sumă de bani pentru a-şi face un show. Nouă ne place mult să scriem, ne-ar plăcea să avem un sitcom. Am plecat la drum cu planuri mult mai mari, dar am zis să învăţăm lecţii din cele trei minute pe care le livrăm la Prima TV, în prezent. Un sitcom ar fi pasul suprem. În România nu ştiu dacă se mai pot face sitcomuri, având în vedere evoluţia pieţei“, spune Alex Coteţ.

„Nu simţim presiunea rating-ului, o să o simţim atunci când o să strângem material. Cred că ţine şi de promovare. Trebuie să avem un obicei de consum, mai întâi. În episodul următor avem un invitat, pe Oreste. O să-l vedeţi altfel decât cum îl ştiţi la TV, e cu totul diferit interpretează un cocalar, chiar cocalarul suprem. Ne-ar plăcea să avem guest stars, dar să-i avem ca pe un fel de cireaşă de pe tort. Invitatul trebuie să completeze un scheci foarte bun, nu să vină ca să dea un plus unui produs slab“, explică acesta.

Alex Coteţ FOTO Dorin Constanda

„În episodul de săptămâna viitoare, în afară de Oreste, vom mai avea un material despre cel mai tare joc, se numeşte «Afară», învaţă copiii să iasă afară să se joace. Pregătim «Şcoala vieţii 2» şi un clip muzical. Tot timpul facem alte chestii. Ne plictisim şi vrem să descoperim mereu altceva. Lucrăm destul de mult pentru că suntem mulţi şi suntem şi migăloşi. Suntem meticuloşi, ne încetinim singuri ritmul“, încheie Alex Coteţ.


Satirizând aspecte ale vieţii de zi cu zi din România - de la probleme în trafic şi probleme în dragoste până la reclame agasante şi lipsa de interes pentru educaţie a tinerilor, Sector 7 se numără printre pionierii umorului online din România şi au dat tonul distracţiei încă din 2006, când YouTube nici nu împlinise un an de existenţă.

În 2012, Sector 7 a ajuns în atenţia întregii ţări cu piesa „Mă-ta Are Cratimă“, realizată în colaborare cu Krem, clip care a câştigat titlul de Viralul Anului la Webstock Awards. De curând, Sector 7 a creat un mic fenomen online cu o baladă de dragoste compusă împreună cu Smiley pentru a ajuta un fan să-şi găsească prietena de Valentine's Day.

Membrii grupului de umor vin din domenii diverse, precum actorie, publicitate, film şi stand-up comedy. Sector 7 va evolua în formula Alex Coteţ, Raul Gheba, fost finalist la „Românii Au Talent“, 2014 (foto), Cătălin Babliuc, Andrei Ciobanu, Teo şi Smaranda Caragea.

„Pentru noi, tranziţia pe TV este un eveniment îndelung aşteptat şi o provocare dublă: aceea de a ne păstra originalitatea, dar şi libertatea de expresie când vine vorba de subiectele abordate şi de modul în care le satirizam. În plus, fiecare clip este produs şi «îmbuteliat» de de Sector 7, în sensul că este scris, filmat, jucat şi montat de o mână de oameni, lucru inedit pentru televiziune. Pentru cei care ne consideră băieţii răi ai internetului, vrem să devenim băieţii buni ai TV-ului. Iar pentru cei ce ne consideră băieţii buni ai internetului, în mod sigur vom deveni băieţii răi ai TV-ului“, a declarat Alex Coteţ, Creative Director la Sector 7.  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările