STUDIU: Activităţile extracurriculare nu se iau în considerare la admitere în universităţile româneşti, numai educaţia formală

STUDIU: Activităţile extracurriculare nu se
iau în considerare la admitere în universităţile româneşti, numai educaţia formală

Studenţii români care studiază la programele universitare cu frecvenţă redusă învaţă la fel de mult ca cei de la zi   FOTO: Adevărul

Potrivit celui mai recent raport Eurydice, România face parte dintre statele membre UE în care nu există  servicii de consiliere profesională a absolvenţilor şi universităţile nu pot lua în considerare la admitere decât educaţia formală, activităţile extracurriculare nefiind un criteriu.

Ştiri pe aceeaşi temă

România este una dintre ţările europene care iau în considerare previziunile privind piaţa muncii în planificarea şi gestionarea educaţiei universitare în principal, pentru a decide numărul de locuri finanţate de stat în programele de învăţământ.

De asemenea, tinerii din România au parte de mai multe servicii de ghidare academică în preuniversitar decât în universitar, însă nu au parte de consiliere în carieră după ce termină facultatea.

Faţă de alte ţări europene, studenţii români care studiază la programele universitare cu frecvenţă redusă învaţă la fel de mult ca cei de la zi şi trebuie să acumuleze acelaşi număr de credite, deşi nu vin la fel de des la cursuri şi seminarii.

De asemenea, România face parte din ţările care au o structură de finanţare a învăţământului superior bazată pe anumiţi factori dintre care rata de finalizare a studiilor este doar unul opţional.

Ce este raportul Eurydice

Acestea sunt câteva din datele referitoare la România din cel mai recent raport Eurydice, intitulat "Modernizarea învăţământului superior în Europa: acces, păstrarea în structura de învăţământ şi capacitatea de inserţie profesională".

Raport analizează măsurile pe care guvernele şi instituţiile de învăţământ superior le adoptă pentru a extinde accesul la învăţământul superior, a majora numărul de studenţi care îşi termină studiile (păstrarea în structura de învăţământ) şi a oferi studenţilor orientări privind intrarea pe piaţa forţei de muncă (capacitatea de inserţie profesională).

Peste 30 de ţări membre UE au participat studiu, cu excepţia Luxemburgului şi a Olandei, la care s-au adăugat Islanda, Liechtenstein, Muntenegru, Norvegia şi Turcia.

Eurydice este o reţea care furnizează descrieri ale sistemelor naţionale de educaţie, studii comparative dedicate unor teme specifice, indicatori şi statistici. Reţeaua este alcătuită din unităţi naţionale, situate în diferitele ţări europene, şi este coordonată de Agenţia Executivă pentru Educaţie, Audiovizual şi Cultură a UE.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările