The Economist, concluzie după rezultatele la testele PISA: Nu există o „soluţie magică” pentru îmbunătăţirea Educaţiei

The Economist, concluzie după rezultatele la testele PISA: Nu există o „soluţie magică” pentru îmbunătăţirea Educaţiei

The Economist arată că nu există o soluţie magică pentru problemele vechi din Educaţie FOTO: Shutterstock

Dacă ar fi existat un „soluţia magică” pentru îmbunătăţirea Educaţiei, ar fi fost descoperită până acum, scrie The Economist într-o analiză dedicată rezultatelor ultimelor teste PISA.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-un articol, The Economist arată cum după două decenii de teste PISA, scorul, per global, nu arată o îmbunătăţire considerabilă, în ciuda faptului că accesul la informaţie a fost mai uşor ca oricând. 
 
Mai mult, publicaţia arată că testele PISA sunt, de fapt, un test pentru politicieni şi mai concret, pentru decidenţii din Educaţie. Datele studiului sunt atent analizate de către specialişti care cred că au găsit secretele succesului, dar şi de politicieni care caută recunoaşterea reformelor pe care le-au aplicat de-a lungul timpului. „La fiecare trei ani, miniştrii educaţiei au măsura presiunii pe care au pus-o asupra copiilor. Programul Internaţional pentru Evaluarea Elevilor (PISA) este un test care măsoară capacităţile tinerilor în materie de citit, matermatică şi ştiinţe în 79 de ţări, cu scopul de a face o verificare imparţială a progreselor înregistrate de sistemele educaţionale a ţărilor care participă la programul OECD (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică)”, notează The Economist. 
 
Totuşi, multe dintre state au constatat că rezultatele lor au crescut sau au scăzut, după caz, fără să fi existat o schimbare culturală importantă. Şi, după cum sugerează datele, una dintre explicaţiile pentru lipsa unei îmbunătăţiri la nivel mondial, în ciuda creşterii fondurilor alocate Educaţiei, este că dincolo de un anumit nivel (circa 60.000 de dolari pe copil, cumulat, între vârstele de 6 şi 15 ani), nu există o relaţie directă între bani şi rezultatele la testele PISA. 
 
„Pentru fiecare Singapore (ţară care avea deja rezultate bune şi a înregistrat o creştere a scorului PISA), există o Finlandă, scrie The Economist, constatând că ţara europeană - cândva foarte apreciată pentru sistemul ei de educaţie - a înregistrat o scădere a scorului. O explicaţie pentru faptul că la nivel global nu se constată un progres este că şcolile au avut mai puţină influenţă asupra rezultatelor decât se crede în mod obişnuit, în timp ce cultura şi societatea au jucat un rol mai mare. Asta înseamnă că nici măcar cel mai bine informaţi specialişti în materie de politici de educaţie nu pot schimba lucrurile prea mult”, argumentează sursa citată.
 
O mare problemă este că mulţi minişti ai educaţiei acordă prea puţină atenţie realităţii, consideră The Economist. Andreas Schleicher, şeful diviziei pentru educaţie de la OECD, deplânge faptul că multe ţări au făcut, de pildă, o prioritate din a micşora numărul de elevi dintr-o clasă în loc să acorde atenţie angajării şi fomării unor dascăli competenţi. Shanghai-ul, de exemplu, şi Singapore au ales să investească în resursa umană iar rezultatele se văd acum, la testele PISA, conchide The Economist.  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: