Ministrul Educaţiei: „Voi cere colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să înveţe comentarii”

Ministrul Educaţiei: „Voi cere colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să înveţe comentarii”

Ministerul Educaţiei va cere profesorilor să nu le mai ceară elevilor să înveţe comentarii. FOTO: Inquam Photos/ Octav Ganea

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, a declarat marţi că va solicita profesorilor să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze comentarii.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Răspund în calitate de profesor de Limba română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-şi dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text, eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. (..) Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limba română va fi că trebuie să înveţe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Naţională nişte comentarii. Nu, pentru Evaluarea Naţională chiar nu trebuie să înveţe nişte comentarii, ci trebuie să realizeze pe un text la prima vedere o compunere şi rolul profesorului la clasă este acela de a crea competenţa de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere, iar, în ceea ce priveşte examenul de Bacalaureat, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte şi anume particularităţile de construcţie ale unui text", a explicat ministrul.

Ministrul a precizat că profesorul de Română trebuie să creeze competenţe de interpretare de text şi să-i înveţe pe elevi să înţeleagă un text literar şi nu să îi pună să reproducă acele comentarii.

Monica Anisie a făcut o paralelă între rezultatele la testarea PISA şi Evaluarea Naţională. „Ceea ce ne spune, de fapt, şi rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica şi pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la Limba şi literatura română, dar poate ne trage şi un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcţia subiectelor pentru evaluările naţionale. (...) Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele şi ce competenţă urmăreşte să dezvolte copilului", a mai spus Anisie. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: