Ministerul Educaţiei cere o evidenţă centralizată a diplomelor şi certificatelor universitare

Ministerul Educaţiei cere o evidenţă centralizată a diplomelor şi certificatelor universitare

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a cerut centralizarea datelor despre diplomele universitare

Monica Anisie, ministrul Educaţiei, a solicitat tuturor instituţiilor de învăţământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităţilor din România.

Ştiri pe aceeaşi temă

Concret, instituţiile de învăţământ superior vor introduce în RMUR seriile şi numerele actelor de studii întocmite şi eliberate pentru absolvenţii celor trei cicluri de studii universitare (licenţă, master, doctorat), precum şi ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse şi date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand, potrivit unui comunicat al MEC.
 
Potrivit aceleiaşi surse, Registrul s-a constituit prin Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează şi se păstrează evidenţa diplomelor universitare emise în România. Universităţile acreditate şi Academia Română înregistrează seriile şi numerele actelor de studii întocmite şi eliberate“.
 
Registrul matricol unic al universităţilor din România a devenit funcţional în anul 2016, prin includerea în contractul instituţional al fiecărei universităţi a obligaţiei de a raporta datele solicitate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării referitoare la evidenţa studenţilor pentru toate nivelurile de studii (licenţă master, doctorat sau alte forme de studii).
 
„Pentru a avea un sistem funcţional şi credibil, universităţile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării să existe o evidenţă centralizată a diplomelor şi a certificatelor universitare. Este şi acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul Educaţiei şi cercetării.
 
În 2018, funcţionarea RMUR a fost detaliată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.714/2018, cu modificările şi completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare din România, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu şi Academia Română, au responsabilitatea şi obligaţia să înregistreze în RMUR „seria şi numărul actelor de studii emise pentru absolvenţii înscrişi la toate ciclurile de studii universitare (licenţă, master, doctorat) şi la alte forme de studii“.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările