Cum vor fi organizate orele remediale în programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“

Cum vor fi organizate orele remediale în programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“

Foto_INQUAM Photos/ Octav Ganea

Ministerul Educaţiei a stabilit ca pentru recuperarea materiei pierdute, profesorii şi învăţătorii să facă câte 20 de ore pe lună faţă în faţă cu fiecare elev din clasele primare şi de gimnaziu, adică până în clasa a VIII-a inclusiv, conform normelor metodologice de aplicare a Programului naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“, aprobate, miercuri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, potrivit Ordinului nr. 3.300 din 19 februarie 2021, publicat miercuri seară în Monitorul Oficial, începând cu semestrul al II-lea al anului şcolar 2020-2021, Ministerul Educaţiei organizează şi asigură desfăşurarea Programului naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv.

„Scopul principal al Programului naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“ este organizarea, în şcolile cu clase de învăţământ primar şi gimnazial, de activităţi remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competenţelor specifice, sporirea şanselor de succes şcolar şi de acces la niveluri superioare de educaţie şi diminuarea riscului de părăsire timpurie a şcolii”, potrivit sursei citate.

Cine poate participa?

Sunt eligibili pentru a participa la Programul naţional pilot de tip „Şcoala după şcoală“, elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii şi/sau în risc ori în situaţie de eşec şcolar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului şi elevii aparţinând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilităţi şi elevi din comunităţile dezavantajate economice.
 
Elevii trebuie să îndeplinescă cel puţin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:
 
a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
b) elevul se află în situaţie de corigenţă la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021 sau are situaţia şcolară neîncheiată la cel puţin o disciplină;
c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele şcolare obţinute în semestrul anterior sau la evaluarea iniţială de la începutul semestrului în derulare.
 
Recomandări pentru unităţile de învăţământ privind organizarea activităţilor de educaţie remedială:
 
a) constituirea grupelor cu o medie de 12 elevi/grupă;
 
b) organizarea a 20 de ore de activităţi remediale/lună/elev, cu prezenţă fizică în clasă;
 
c) proiectarea, organizarea şi susţinerea activităţilor de către cadre didactice calificate provenite din unitatea de învăţământ care organizează programul sau din alte unităţi de învăţământ;
 
d) activităţile remediale, materializate în activităţi de învăţare, vor viza îmbunătăţirea achiziţiilor elevilor, în special a acelora care contribuie la formarea competenţelor de bază, fundamentale pentru formarea celorlalte competenţe;
 
e) se au în vedere, cu prioritate, activităţi remediale care să vizeze achiziţiile care contribuie la formarea competenţelor de literaţie şi a competenţelor STEM, incluzând şi activităţi pentru formarea comportamentelor specifice competenţei „a învăţa să înveţi“.
 
 
 
   

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările