Consiliul Naţional al Elevilor solicită ca realizarea noului pachet legislativ pentru Educaţie să implice toţi partenerii de dialog social

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şcoală - arhiva foto
Şcoală - arhiva foto

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) solicită Ministerului Educaţiei ca realizarea noului pachet legislativ să implice toţi partenerii de dialog social, iar acesta să răspundă cu adevărat nevoilor reale din teritoriu.

“Recent, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat public faptul că Ministerul doreşte ca noul pachet legislativ pe care autorităţile şi-au asumat să-l contureze, ca parte a procesului de implementare a proiectului <<România Educată>>, să presupună introducerea a două acte normative, respectiv o lege a învăţământului preuniversitar şi una a învăţământului superior. Până acum, diferenţele dintre cele două sisteme de învăţământ, cel preuniversitar şi cel universitar, au fost majore. Din aceste considerente, o astfel de măsură este, din perspectiva Consiliului Naţional al Elevilor, oportună, considerând că ar presupune un mecanism suplimentar pentru prioritizarea şi raportarea punctuală la problemele specifice pentru fiecare formă de învăţământ”, a transmis, marţi, Consiliul Naţional al Elevilor.

Sursa citată menţionează că vulnerabilităţile legislative pot fi identificate doar în urma unui proces de dialog. 

“Totodată, reprezentanţii elevilor solicită Ministerului Educaţiei ca procesul de redactare a noului act normativ, pe tot parcursul acestui proces, să presupună implicarea tuturor partenerilor de dialog social, în aşa fel încât noul pachet legislativ să răspundă cu adevărat nevoilor reale din teritoriu şi să întâmpine următorul an şcolar, nu orice alt moment care ar putea dezechilibra educaţia. Punem accentul asupra vulnerabilităţilor legislative care sunt puternic resimţite de actorii relevanţi din sistem şi care pot fi identificate doar în urma unui îndelung proces de dialog”, a mai transmis CNE. 

Consiliul Naţional al Elevilor a mai precizat că partenerii de dialog social al Ministerului Educaţiei nu au fost invitaţi la consultări, până în prezent, de Comitetul interministerial pentru implementarea proiectului „România Educată”. 

“Mai mult decât atât, tragem un semnal de alarmă asupra faptului că partenerii de dialog social ai Ministerului Educaţiei nu au fost, nici până la acest moment, invitaţi de Comitetul interministerial pentru implementarea proiectului <<România Educată>> la consultări care ar trebui să aibă drept scop stabilirea unor direcţii strategice şi principii de la care să pornească proiectul noii Legi a educaţiei naţionale, chiar dacă proiectul Preşedintelui României s-a bucurat de o largă participare a societăţii civile până la momentul lansării. Astfel, solicităm guvernanţilor să nu se abată de la principiile care au fost asumate prin intermediul proiectului care, odată implementat cu responsabilitate, are potenţialul de a aduce schimbarea de fond pe care cu toţii ne-o dorim”, a explicat CNE. 

Preşedintele interimar al Consiliului Naţional al Elevilor, Robert Avram, a declarat că autorităţile trebuie să ia în serios realizarea unei reforme curajoase în învăţământul preuniversitar. 

“La 11 ani de la momentul adoptării actualei Legi a educaţiei naţionale, a venit momentul ca autorităţile centrale să ia în serios necesitatea unei reforme curajoase în învăţământul preuniversitar, din perspectivă legislativă, iar Ministerul Educaţiei trebuie să îşi asume responsabilitatea consultării tuturor factorilor implicaţi în procesul educaţional, dar şi un set de termene clare de implementare, care să ducă la adoptarea modificărilor în cel mai scurt timp posibil şi care să fie cu stricteţe respectate. Salutăm iniţiativa, însă aşteptăm cu interes ca în perioada imediat următoarea să ne putem aduce aportul în perspectiva reprezentativităţii reale”, a declarat Robert Avram.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, în urmă cu două săptămâni, că doreşte realizarea unui draft al unui nou pachet legislativ pentru Educaţie, iar acesta va fi supus consultărilor.

Vă recomandăm şi: 

O şcoală în online din cauza COVID-19. Aproape 100 elevi şi zeci de profesori infectaţi, în Olt. Se reia testarea

Colegiul Tehnic Henri Coandă din Timişoara trece la predare online din cauza frigului. Şcoala este nereabilitată din 1965, de când a fost construită

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite