Proiectul realizat cu sprijinul ECDL România şi Dedeman, alături de AOAR (Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România) şi în acord cu Ministerul Educaţiei, se axează pe oferirea unor noi perspective pentru învăţământul preuniversitar, inclusiv pentru cel profesional, spre specializări noi, cu foarte mare potenţial de creştere economică. Una dintre aceste specializări este imprimarea 3D, având implicit scopul formării şi adaptării la evoluţia noilor tehnologii. Pentru al patrulea an, elevii se vor acomoda cu meseriile din domeniul fabricaţiei aditive (imprimarea 3D), alături de alte meserii inovatoare.

Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediţie 10 licee din ţară sunt dotate cu imprimante 3D performante şi consumabile, iar cel puţin 20 de profesori şi 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internaţional ECDL 3D Printing.

Cea de-a patra ediţie a campaniei va fi lansată oficial în cadrul conferinţei online din 21 ianuarie, ora 11:00, aducând în discuţie agenda proiectului de anul acesta, precum şi rezultatele activităţii desfăşurate în liceele din ţară de până acum.

Evenimentul se adresează atât elevilor, părinţilor şi profesorilor, cât şi celor interesaţi de transformarea tehnologică în şcolile din România. Conferinţa va aborda subiecte referitoare la tipuri de competenţe noi, ce devin deja obligatorii pentru absolvenţi, astfel încât să fie pregătiţi pentru meseriile viitorului şi va urmări o dezbatere live cu specialişti în educaţie, tehnologie şi afaceri. De asemenea, participanţii vor avea oportunitatea de a participa la o demonstraţie live ECDL 3D design & printing. Totul se va desfăşura online, printr-un stream pe pagina de Facebook a proiectului, unde publicul va putea urmări temele dezbătute alături de invitaţi speciali, precum:

-          Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministrul Educaţiei

-          Florin Pogonaru, Preşedinte AOAR

-          Georgiana Grigoraş, Specialist PR Dedeman

-          Marian Staş, Preşedinte Asociaţia Clubul Liderii Mileniului Trei

-          Diana Popescu, Profesor universitar Universitatea Politehnică Bucureşti

-          Dan Panciu, Co-founder iMake3D România

-          Irinuca Văduva, General Manager ECDL România

-           Mihai Peca, Specialist în formare şi certificare ECDL 3D Printing

Până în prezent, în total sunt implicate 40 de licee din majoritatea judeţelor României şi sute de profesori şi elevi care au trecut prin proiect. Ediţia a patra se va desfăşura în perioada ianuarie - iunie 2022 şi va urmări activarea următoarelor 10 noi EDUTECH 3D printing hubs din: Bucureşti, Buzău, Piatra Neamţ, Vaslui, Galaţi, Mureş, Sălaj, Gorj, Arad şi Hunedoara.

Mai mult, în cadrul ediţiei din acest an va fi desfăşurat şi concursul naţional 3DUTECH de 3D design & printing dedicat liceenilor şi profesorilor, care încurajează spiritul de competiţie şi crearea unei comunităţi extinse de practică în domeniul imprimării 3D.

3DUTECH reafirmă importanţa competenţelor digitale. Dezvoltarea aptitudinilor IT va juca un rol critic în revigorarea economiei României, prin educarea unei forţe de muncă inovatoare, şi va fi parte integrantă din succesul pe care îl va înregistra politica unei creşteri inteligente şi inclusive. În acest sens, ceea ce reuşim să facem în şcoli pentru elevii şi profesorii noştri devine crucial pentru România de mâine. – declară Irinuca Văduva, General Manager ECDL România.

Iniţiativa îşi propune să răspundă unor nevoi concrete identificate la nivel naţional, precum decalajul major referitor la adaptarea nivelului de educaţie şi formare la cerinţele de pe piaţa muncii, oferta educaţională cu caracter formal ce nu corespunde evoluţiei tehnologice de astăzi şi lipsa competenţelor elevilor din învăţământul preuniversitar pentru utilizarea eficientă a tehnologiei digitale.

Primele ediţii ale proiectului „Meseriaşii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” au demonstrat faptul că atât profesorii, cât şi elevii prezintă o mare curiozitate în ceea ce priveşte competenţele de bază în domeniul tehnologiilor de imprimare 3D şi evoluţia acestora. Un studiu de impact al tehnologiei 3D Printing realizat de ECDL România, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, arată faptul că din rândul elevilor, 90.64% au fost interesaţi să afle mai multe informaţii despre imprimarea 3D, considerând util un astfel de curs, iar din rândul profesorilor, 94.49% ar fi interesaţi să afle mai multe detalii despre imprimarea 3D şi ar propune sau ar fi de acord cu introducerea unui astfel de opţional.

Fabricaţia aditivă a crescut rapid în ultimii ani, mai ales în domeniul construcţiilor, fiind adoptată cu mult succes în ţări precum Marea Britanie, Ţările de Jos, China şi SUA. Există posibilitatea printării unor elemente ce adaugă plusvaloare construcţiilor, medicinei, electronicii, industriei auto, industriei aviatice, domeniului apărării, publicităţii sau industriei alimentare. Mai mult, în plan mondial, inclusiv pentru România, vor exista din ce în ce mai multe oportunităţi în modele de afaceri şi joburi pe piaţa muncii, centrate pe exploatarea potenţialului imprimantei 3D. Viitorul aduce creşterea în număr de utilizatori, care o să acţioneze ca producători, consumatori sau lucrători. Astfel, proiectul vizează crearea unei baze solide de competenţe şi de know-how teoretic şi practic, în vederea unei mai bune pregătiri a tinerilor pentru societatea şi meseriile viitorului.

Urmăreşte conferinţa live pe 21 ianuarie, de la ora 11:00, pe pagina de Facebook 3DUTECH şi află mai multe informaţii despre proiect pe www.3dutech.ro.

Partener media: Adevarul.ro