Vehiculele cu emisii zero vor domina vânzările de vehicule uşoare la nivel global după 2035

0
Publicat:
Ultima actualizare:
statie incarcare masini electrice

În contextul tuturor dificulăţilor întâmpinate în ultimul an, a apărut o sursă de speranţă enormă pentru sănătatea planetei: industria auto se îndreaptă către vehicule electrice (EV) chiar mai rapid decât se credea cu doar un an în urmă.

Datorită sprijinului constant al guvernelor şi al producătorilor auto de top, în faţa crizei COVID-19, cota de piaţă globală a maşinilor electrificate, a SUV-urilor şi a altor vehicule uşoare a crescut de la 8% în 2019 la 12% în 2020 şi a demonstrat o creştere continuă la începutul anului 2021.

Potrivit unui raport al Boston Consulting Group (BCG), intitulat De ce maşinile electrice nu pot fi adoptate mai repede?, această schimbare se va accelera dramatic în anii următori. De fapt, prognoza actualizată a BCG arată că până în 2026 vehiculele electrificate vor reprezenta mai mult de jumătate din vehiculele uşoare vândute la nivel global – cu patru ani mai devreme decât se anticipa în raportul anterior. În plus, vehiculele cu emisii zero au început să înlocuiască motoarele cu ardere internă (ICE), fiind un motor principal pentru vânzările de vehicule uşoare noi la nivel global, imediat după 2035.

Deşi aceste tendinţe ale pieţei sunt încurajatoare, ele nu sunt suficiente pentru a îndeplini obiectivele climatice fără producerea de schimbări semnificative. Sectorul auto, în majoritatea pieţelor de bază, inclusiv în UE, cu Pactul Ecologic European, nu va atinge, probabil, obiectivele Acordului de la Paris şi Pactului Ecologic al UE pentru reducerea emisiilor la nivel mondial (transportul reprezintă aproximativ 12% din emisiile globale de CO2).

Acest lucru se datorează în primul rând faptului că ar putea dura aproximativ două decenii pentru ca parcul auto din întreaga lume să se transforme. Dacă jumătate din maşinile noi vândute la nivel global, în 2035 vor fi vehicule cu emisii zero, 70% dintre vehiculele în circulaţie vor funcţiona în continuare cu benzină sau motorină.

Pentru a transforma parcul auto, guvernele din întreaga lume vor trebui să îmbunătăţească reglementările şi stimulentele la care lucrează deja. Termenele actuale pentru interzicerea vehiculelor alimentate cu combustibili fosili vor trebui recalculate. Trebuie puse în practică mecanisme de aplicare, care acum lipsesc. Standardele de emisii şi stimulentele financiare pentru consumatori vor trebui consolidate pentru a încuraja adoptarea mai rapidă a vehiculelor cu emisii zero.

Guvernele trebuie, de asemenea, să colaboreze cu industria auto şi utilităţile publice pentru a extinde considerabil infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Lipsa staţiilor de încărcare este printre cele mai serioase impedimente în calea adoptării vehiculelor plug-in. Pe măsură ce promovează adoptarea vehiculelor electrice, factorii de decizie trebuie, de asemenea, să acţioneze pentru a se asigura că vehiculele existente, pe gaz şi motorină, sunt îndepărtate mai rapid din circulaţie - urmând exemplul New Delhi, care a interzis vehiculele diesel ce sunt mai vechi de zece ani.

Pe lângă preţurile mai mici ale bateriilor şi reglementările şi planurile ambiţioase ale producătorilor de automobile, pentru a accelera tranziţia către vehiculele electrice trebuie să se reunească mai multe alte elemente, cum ar fi: o infrastructură de încărcare adecvată, în prezent un factor de descurajare cheie pentru clienţii care altfel ar putea alege vehiculele electrice în locul celor cu ardere internă. BCG estimează că pentru a ţine pasul cu creşterea proiectată a vehiculelor electrice, vor fi necesare 100 de milioane de puncte de încărcare suplimentare la nivel global în următorul deceniu. Lanţul de aprovizionare cu vehiculele electrice va trebui, de asemenea, să ofere rezultate. Producţia de celule de acumulatori şi materialele lor cheie, cum ar fi litiu şi nichel, va trebui să crească de zece ori până în 2030.

Această transformare, ce se întâmplă o dată într-un secol, implică mult mai mult decât schimbarea sistemelor de propulsie de la ICE la EV. Pentru producătorii de automobile, va fi necesară o regândire fundamentală a modelului lor de afaceri. Companiile actuale de vehicule electrice din noua eră, nu numai că oferă produse puternice, dar operează şi în condiţii economice foarte diferite. Arhitecturile lor electrice şi electronice simplificate şi abordarea bazată pe software reduc semnificativ costurile, permiţându-le în acelaşi timp să obţină preţuri premium. De asemenea, modelele lor de vânzări şi servicii adoptă o abordare diferită, bazându-se acum pe vânzările directe online, în locul reţelei tradiţionale de dealeri.

Electrificarea pieţei auto globale a înregistrat progrese semnificative în ultimul deceniu, cu o viteză care a depăşit chiar şi cele mai optimiste estimări. Totuşi, pentru a atinge obiectivul general de atenuare a schimbărilor climatice, factorii de decizie politică şi industria auto nu numai că trebuie să accelereze pătrunderea pe piaţă a vehiculelor electrice. De asemenea, trebuie să accelereze remedierea daunelor produse prin scoaterea de pe drumuri mai rapid a vehiculelor mai vechi pe benzină şi diesel. Miza este una foarte mare – atât pentru producătorii de automobile, cât şi pentru planeta însăşi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite