Vanzari in crestere la produsele pentru plaja
0Costumele de baie, emulsiile pentru plaja si ochelarii de soare - la mare cautare in aceasta perioada
Costumele de baie, emulsiile pentru plaja si ochelarii de soare sunt in aceasta perioada a anului la mare cautare. Astfel, vanzarile producatorilor si importatorilor de profil sunt intr-o crestere evidenta. "In acest an, vanzarile de costume de baie merg mult mai bine decat anul trecut, numarul celor care au cumparat de la noi crescand semnificativ, un procent al acestei cresteri fiind destul de greu de estimat datorita faptului ca sezonul este inca in toi", ne-a declarat Carmen Badea, reprezentantul firmei Jolidon. Un motiv al acestei cresteri este ca romanii au inceput sa puna mai mult accent pe produse de calitate si de marca, chiar daca dau un ban in plus. "Pretul unui costum de baie pe care firma noastra il comercializeaza este cuprins intre putin peste 400.000 lei si 3.270.000 lei ", a mai precizat Carmen Badea. Daca pentru cel de peste 3 milioane de lei nu s-a gasit nici un client, la mare cautare sunt costumele de baie care au preturi intre 400.000 si 600.000 de lei. De asemenea, romancele pun foarte mult accent pe moda si de aceea criteriul de baza in decizia de a achizitiona un costum de baie este ca acesta sa fie de ultima ora. "Nu se uita nici macar la pret, desi la noi vin sa cumpere doamne cu venituri medii, dar daca este la moda nu mai conteaza", ne explica Mihaela Dumitru, reprezentanta unui magazin care comercializeaza costume de baie. Inflorate, siclam, turcoaz, roz, albastru, portocaliu, bleu, neaparat tanga si cat se poate de "unicat" acestea ar fi caracteristicile unui costum de baie la moda, sunt de parere interlocutoarele noastre. Potrivit acestora, in medie, pe zi, se vand intre 50 si 70 de costume de baie, dar vanzarile depind foarte mult de locatia unde este amplasat magazinul. Oferta de pe piata cuprinde si o serie de marci care ofera produse mai scumpe, precum I.D. Sarierri, Triumph, Pepos, unde preturile pot ajunge si la 5-6 milioane de lei. In ce priveste emulsiile pentru plaja, si pentru acestea cererea este mare, inregistrandu-se cresteri semnificative ale vanzarilor in aceasta perioada. Desi vanzarile sunt doar cu putin peste 15 la suta mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, comerciantii de astfel de produse spun ca, desi vremea a fost capricioasa, in acest an lucrurile stau bine. "Vanzarile merg bine in acest an si clientii sunt foarte pregatiti cand vin sa cumpere ceva, iar daca mai ai si cate o oferta pentru produsele respective, atunci vanzarile cresc si mai mult", explica Gratiela Aldea, reprezentantul firmei Avon Cosmetics. Potrivit acesteia, in acest an o cerere mare s-a inregistrat la produsele de protectie solara pentru copii. Acestea au preturi cuprinse intre 130.000 si 230.000 de lei, in functie de gradul de protectie. Pe piata exista o gama extrem de bogata de astfel de produse, atat din import, cat si marci romanesti consacrate. "Fie ca este vorba de produse de la Nivea, L'Oreal sau Garnier, fie ca vorbim de produse Elmiplant, Gerovital sau Cosmetics Plant, toate sunt la fel de cautate, dar de categorii diferite de clienti", ne explica reprezentanta unui magazin care comercializeaza astfel de produse. Preturile cremelor si emulsiilor pentru plaja sunt cuprinse intre 100.000 si 300.000 de lei, in functie de marca. Si vanzarile de ochelari de soare au crescut in acest an cu cateva procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Pentru ochelari, romanii nu prea tin cont de ultimele tendinte, ci mai degraba sunt interesati sa le stea bine", precizeaza Mihaela Taras, sefa de tura la unul dintre magazinele Meli Melo. Un alt element de care tin cont romanii cand merg sa-si cumpere ochelari de soare este calitatea. Dar pentru toate aceste produse comerciantii se asteapta la vanzari mai mari si pentru perioada urmatoare, respectiv pana in luna septembrie.

















































