Valoarea vânzărilor de băuturi alcoolice a crescut anul trecut cu peste 16%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa românească a băuturilor alcoolice, estimată la peste două miliarde euro, a consemnat anul trecut un avans al valorii vânzărilor de 16,4%. Deşi din punct de vedere valoric acest

Piaţa românească a băuturilor alcoolice, estimată la peste două miliarde euro, a consemnat anul trecut un avans al valorii vânzărilor de 16,4%.

Deşi din punct de vedere valoric acest segment de piaţă se situează pe un trend ascendent, cantitativ vânzările de băuturi alcoolice s-au diminuat anul trecut cu peste trei procente, potrivit companiei MEMRB.

Potrivit datelor de retail audit furnizate de compania de cercetare a pieţei MEMRB, creşterea pieţei din punct de vedere valoric şi scăderea în volum se datorează majorării preţurilor băuturilor alcoolice ca urmare a taxelor şi accizelor aplicate anul trecut. Potrivit datelor asociaţiei de profil, Garant, pe piaţă românească, în topul preferinţelor consumatorilor domină votka, cu o pondere de peste 30% din totalul vânzărilor, în timp ce lichiorurile deţin o pondere de aproximativ 15%, iar băuturile de tip brandy - 10%. O categorie importantă, cea a rachiurilor din fructe, împreună cu alte categorii de băuturi spirtoase deţin şi ele o pondere de 40%.

Votca, în topul preferinţelor

Piaţa de votcă era disputată, la nivelul anului trecut, de cinci producători importanţi, respectiv Scandic Distilleries, Prodal'94, Altea Prodal, Alexandrion şi Perfect Renaissance.

În ce priveşte vănzările de votcă pe piaţa românească, aproape 98% din produsele din această categorie au o concentraţie cuprinsă între 36% - 40%, şi peste 98% din produse sunt nearomate, conform MEMRB. Dacă ne referim la tipul de ambalaje, a predominat la nivelul anului trecut votca vândută în ambalaj de sticlă.

Pe segmentul brandy, piaţa este disputată de companiile Euroavipo, Alexandrion, Vincon Vrancea, Zarea şi Prodvinalco. Pe piaţa românească de profil, whisky-ul deţine prima poziţie în ce priveşte importurile de băuturi. Cele mai vândute branduri de whisky au fost Ballantine's, Teacher's, Johnnie Walker, Jack Daniel's şi Justerini&Brooks.

Ca tendinţă generală, pe piaţa băuturilor alcoolice se constată o creştere a preferinţelor consumatorilor pentru produsele ambalate în cantităţi mai mari, respectiv de un litru sau 2 litri, în defavoarea sticlelor mici, de 0,5 litri. De asemenea, băuturile în ambalaje de tip PET au câştigat şi ele din ce în ce mai mult teren, în ultimii ani. În ceea ce priveşte tipurile de magazine prin care se distribuie băuturile spirtoase, este de remarcat faptul că supermarketurile au crescut ca importanţă a volumelor vândute, în timp ce chioşcurile pierd procente importante. În cazul whisky-ului şi al ginului, supermarketurile deţin 62%, respectiv 18% din volumul vânzărilor.

Vinul, o piaţă de 100 milioane de euro

Piaţa vinului din România consemnează un volum de 1,5 milioane de hectolitri de vin, îmbuteliat în diferite variante, din care aproximativ 50 milioane de sticle sunt cele de 0,75 litri. Piaţa vinului, estimată la 100 milioane de euro anual, este dominată de segmentul de vin alb, potrivit datelor Patronatului Naţional al Viei şi Vinului.

Perioadele în care vinul are cel mai mare succes sunt cele din jurul sărbătorilor, în special în perioada Sărbătorilor Pascale, când se vinde cel mai bine vinul roşu, explică Ovidiu Gheorghe.

Aceasta se explică prin faptul că producătorii apelează la promoţii pentru a stimula cumpărătorii. Astfel, posibilitatea cumpărării a două produse la preţ de unul sau reducerile de preţ sunt promoţiile preferate ale clienţilor. Aceste metode de promovare se folosesc în toate magazinele, putând fi găsite şi la o lună după sărbători.

Preşedintele patronatului vinului precizează că media consumului de vin pe cap de locuitor este de 27 de litri anual.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite