Un nou aeroport internațional ar putea fi construit în sudul Bucureștiului. Anunțul făcut de Daniel Băluță
0Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că a discutat cu președintele CJ Giurgiu despre posibilitatea construirii unui nou aeroport în Sudul Capitalei.
„Nu este o glumă, ci un lucru cât se poate de serios. Împreună cu președintele Consiliului Județean Giurgiu, am demarat procedurile premergătoare construirii unui aeroport în zona de sud a Capitalei. Va fi un aeroport internațional, atât pentru transport de persoane, cât și cu o importantă componentă cargo, întrucât în acest moment, Aeroportul Otopeni este depășit din acest punct de vedere. Toate acestea le facem pentru că ne dorim ca Bucureștiul să devină cu adevărat un oraș occidental. Aerisit, verde, și mai ales, conectat așa cum trebuie cu restul Europei”, a declarat Băluță.
Un acord a fost semnat în 2021
Ideea construirii unui aeroport în sudul Bucureștiului a fost vehiculată de mai multe ori în ultimele decenii, în primăvara anului 2021 anunțându-se chiar și semnarea unui acord pentru construirea acestuia, care ar fi urmat să se numească „Constantin Brâncuși”.
Noul aeroport din sudul Bucureștiului urma să fie operațional în 2024, conform unui anunț făcut de dezvoltatorul privat care se ocupă de acest proiect.
Compania românească South Development Group (SDG) a anunțat că noul aeroport din sudul Bucureștiului va fi operațional în 2024 în urma semnării unui acord cu Trillium Fund pentru dezvoltarea acestuia.
Potrivit dezvoltatorului, acordul pentru construirea aeroportului Constantin Brâncuși a fost semnat recent cu fondul Trillium, parte companiile Surbana Jurong Capital (Singapore), Mitsubishi Corporation (Japonia) și Changi Airport International (Singapore), conform boardingpass.ro.
Aeroportul ar fi urmat să fie deschis în 2024 pentru zboruri și operațiuni cargo. La scurt timp după acesta va fi deschis și pentru traficul de pasageri, urmând să includă spații de entertainment, centru medical și zonă rezidențială.
Acesta va fi dezvoltat pe o suprafață de 800 de hectare în trei faze. După finalizarea primei faze, capacitatea acestuia va fi de 10 – 12 milioane de pasageri anual, iar după finalizarea următoarei faze de construcție capacitatea se va dubla.
Pista principală va avea o lungime de 4000m, iar cea secundară de 2500m cu posibilitatea de a fi extinsă.