UE, pregătită să perceapă tarife mai mici pentru mașinile importate din SUA

0
Publicat:

Uniunea Europeană este pregătită să perceapă tarife mai mici pentru importurile de mașini din SUA, sperând astfel că-l va îmbuna pe Trump și va ajuta industria auto a blocului comunitar.

Vehicul Jeep Renegade de culoare roșie
UE ar putea reduce tarifele pentru importurile de mașini americane. Foto Jeep

Bernd Lange, care conduce comisia comercială a Parlamentului European, a declarat pentru Financial Timesblocul comunitar este dispus să-și reducă taxa de import de 10%, la 2,5% pentru mașinile fabricate în SUA.

Putem încerca să ajungem la o înțelegere înainte de a escalada costurile și tarifele”, a spus Lange, care este familiarizat cu discuțiile din cadrul UE cu privire la modul de detensionare a relației cu Casa Albă.

UE s-ar oferi să cumpere mai multe gaze naturale lichefiate și echipamente militare din SUA, "plus să perceapă, de asemenea, tarife mai mici pentru mașini”, a adăugat el.

UE speră să evite un război comercial dăunător prin găsirea unor modalități de a-și reduce excedentul comercial cu SUA, pe care Trump l-a invocat frecvent ca motiv pentru măsuri punitive. În primul mandat al lui Trump, Bruxelles-ul a redus tarifele UE pentru homari și s-a oferit să cumpere mai mult GNL și soia, ceea ce a limitat o dispută comercială la oțel și aluminiu.

Industria auto europeană, de acord cu reducerea tarifelor pentru mașini aduse din SUA

Industria auto din UE sprijină această mișcare, au declarat oficiali de la Bruxelles pentru FT. Sectorul se teme că Trump va face față amenințării sale de a impune tarife după ce s-a plâns că europenii „nu ne cumpără mașinile, nu ne iau produsele agricole, nu iau aproape nimic de la noi”.

Tarifele reduse la mașini – o decizie luată de Comisia Europeană în calitate de reprezentant al blocului comunitar în politica comercială – s-ar aplica și Chinei și altor țări în conformitate cu regulile OMC.

„Avem taxe consolidate pentru mașini la 10%, dar, pentru a arăta lumii că avem relații corecte, ar putea fi posibil să le reducem”, a spus Lange.

Oficialii UE sunt încrezători că importurile din China nu vor crește, având în vedere că blocul a impus deja tarife de până la 35% asupra vehiculelor electrice ale țării, pe motiv că acestea sunt subvenționate în mod nedrept de Beijing.

Directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a cerut tarife mai mici la mașini, iar șeful Mercedes, Ola Källenius, a spus că vrea o „negociere” cu Trump.

Oficialii UE au declarat că țările cheie producătoare de mașini, inclusiv Germania, au fost consultate și că nu se așteaptă ca Berlinul să se opună mișcării.

În 2022, UE a exportat 738.436 de vehicule în SUA, în valoare de 37,4 miliarde de euro, și a importat 271.476 de mașini americane, în valoare de 8,7 miliarde de euro.

Lange a avertizat că, dacă discuțiile eșuează, UE va răspunde cu o nouă armă care să îi permită să vizeze companiile tehnologice și financiare din SUA. Instrumentul anti-coerciție a fost creat după primul mandat al lui Trump, pentru a face față țărilor care folosesc presiunea economică pentru a schimba politica internă.

„Uneori este important să ai un pistol pe masă”, a spus Lange.

Trump ar vrea și eliminarea taxelor pentru Meta, X și Google

FT a raportat săptămâna aceasta că Comisia Europeană se pregătește să folosească măsura pentru prima dată. 

Lange a spus că Donald Trump va folosi probabil tarifele pentru a încerca să forțeze UE să relaxeze reglementările și să elimine taxele impuse companiilor online precum Meta, X și Google.

Amintim că la 24 ianuarie ambasadoarea UE la Washington, Jovita Neliupsiene, a anunțat că Uniunea Europeană este „gata să discute cu noua administraţie" în faţa unor posibile tensiuni comerciale cu SUA.

Anterior, OMC avertiza că orice război comercial provocat de amenințările tarifare ale președintelui american Donald Trump ar avea consecințe catastrofale pentru creșterea globală.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite