Tribunalul Timiş a decis că ajutorul de stat acordat Wizz Air de Aeroportul Timişoara este ilegal şi trebuie anulat. Vezi ce spun reprezentanţii Wizz Air

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tarifele preferenţiale acordate operatorului aerian Wizz Air de către Aeroportul Timişoara reprezintă un ajutor de stat ilegal care trebuie anulat, a decis Tribunalul Timiş într-un proces iniţiat de Carpatair împotriva aeroportului internaţional Traian Vuia din Timişoara, transmite Mediafax.

UPDATE 16:25 Reacţia operatorului aerian Wizz Air:

Suntem la curent cu acest caz, deşi nu suntem direct implicaţi. Ne aşteptam ca această decizie să fie schimbată la apel, întrucât  ne păstrăm convingerea că relaţia de afaceri cu aeroportul din Timişoara este justificabilă atât din punct de vedere legal, cât şi din perspectivă comercială. Considerăm că această colaborare reprezintă o situaţie avantajoasa pentru părţile implicate şi aduce beneficii substanţiale călătorilor”, ne-a declarat  Balazs Varro, corporate communication manager Wizz Air. 

UPDATE:

Reacţia oficială a Carpatair după decizia Tribunalului Timiş:

Credem că Decizia Comisiei Europene va crea premisele necesare eliminării distorsionării grave a competiţiei, care ne afectează nu doar pe noi, ci întreaga industrie a transportului aerian din România. La finalul acestui demers sperăm să fie restabilite condiţiile unei concurenţe loiale, astfel încât toţi operatorii să beneficieze de un tratament egal din partea Aeroportului Internaţional Timişoara”, a declarat Nicolae Petrov, director general Carpatair, într-un comunicat emis astăzi.

Instanţa a stabilit că discounturile oferite Wizz Air, de până la 85% din tarifele practicate în mod normal, pentru avioanele cu capacitate ridicată, constituie un avantaj de natură economică din partea statului, în calitate de acţionar majoritar al aeroportului, iar acordarea reducerii nu poate fi justificată din punct de vedere economic şi, totodată, generează un dezavantaj pentru concurenţă.

Decizia a fost pronunţată la 30 august, putând fi formulat recurs în termen de 15 zile de la comunicare.

Comisia Europeană (CE) consideră, de asemenea, că tarifele preferenţiale acordate Wizz Air reprezintă ajutor de stat şi că acesta poate prejudicia "semnificativ şi ireparabil" concurentul Carpatair.

"Comisia adoptă opinia preliminară potrivit căreia acordul din 2008, care a condus la neplata taxelor de aeroport, precum şi norma care acordă rabaturi suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de peste 70 MTOW, constituie fără îndoială, în conformitate cu o practică consacrată, ajutor de stat", se arată într-un document al Comisiei publicat recent în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

CE a solicitat României o poziţie în termen de maxim o lună.

Comisia a deschis la finele lunii mai o investigaţie la sesizarea Carpatair cu privire la relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72 % până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat la deschiderea anchetei că susţine demersul CE şi că dacă "schema" aplicată companiei Wizz Air se va dovedi a fi incorectă instituţia pe care o conduce va lua "măsurile care se impun", inclusiv schimbarea conducerii Aeroportului Timişoara, potrivit Mediafax.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite