Traficul maritim în Marea Neagră a scăzut cu 35% după avertismentele Rusiei și Ucrainei

0
Publicat:

Mulți asigurători au suspendat în prezent acoperirea transporturilor din Ucraina, cu excepția porturilor mai mici de pe Dunăre, au declarat vineri surse din industria asigurărilor.

Nave militare în Marea Neagră
Nave militare în Marea Neagră

Numărul de nave care caută să preia încărcături de cereale din zona Mării Negre a scăzut cu 35% în această săptămână față de săptămâna precedentă, în contextul în care crește incertitudinea cu privire la posibilitatea ca traficul comercial să fie afectat, în condițiile în care Rusia continuă să lovească în instalațiile alimentare din Ucraina, potrivit Reuters.

Atacurile directe ale Moscovei asupra cerealelor ucrainene timp de patru zile consecutiv au urmat unui jurământ al Kievului de a sfida blocada navală impusă de Rusia asupra porturilor sale de export, ca urmare a retragerii Moscovei, la începutul acestei săptămâni, din acordul privind un coridor maritim sigur negociat de ONU.

Rusia a declarat că, începând de joi, va considera că toate navele care se îndreaptă spre apele ucrainene ar putea transporta arme, în ceea ce Washingtonul a numit un semnal că ar putea ataca transportul maritim civil. Kievul a răspuns ulterior prin emiterea unui avertisment similar cu privire la navele care se îndreaptă spre Rusia.

"Credem că retorica agresivă va duce probabil la o reducere a proprietarilor dispuși să facă trafic în regiune și creează o complexitate suplimentară în ceea ce privește disponibilitatea asigurărilor", a declarat vineri analistul Jefferies, Omar Nokta, într-o notă privind transportul maritim.

Numărul de nave de transport, de la cele mai mici și până la cele de dimensiuni mari, care se poziționau pentru a transporta cereale din regiunea Mării Negre, a scăzut cu 35% în această săptămână față de săptămâna precedentă, potrivit unei analize a platformei de date maritime și de mărfuri Shipfix.

Mulți asigurători au suspendat în prezent acoperirea transporturilor din Ucraina, cu excepția porturilor mai mici de pe Dunăre, au declarat vineri surse din industria asigurărilor.

"Marea întrebare este siguranța porturilor dunărene în viitor", a declarat o sursă.

Vineri erau zeci de nave care așteptau să treacă prin canalul Dunării, inclusiv nave cu destinația România sau care plecau de acolo, potrivit datelor companiei de analiză MarineTraffic.

Primele de asigurare suplimentară pentru risc de război, care sunt percepute la intrarea în zona Mării Negre, trebuie reînnoite la fiecare șapte zile.

Ele costă deja mii de dolari și se așteaptă să crească, având în vedere și riscul minelor plutitoare.

Acoperirea împotriva riscurilor de război pentru porturile rusești din Marea Neagră era încă disponibilă vineri, cu puține modificări ale tarifelor pentru moment, au declarat surse de asigurare.

Ministerul rus al Apărării a declarat vineri că flota sa din Marea Neagră a exersat tragerea de rachete asupra unor "ținte plutitoare" și reținerea navelor. Ambasadorul Moscovei la Washington a negat orice plan de a ataca navele.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite