Studenta care vinde fotolii de sute de euro bucata şi care a apărut în Vogue şi WSJ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2009, când a început businessul de design şi producţie de mobilier personalizat Photoliu, Irina Pogonaru avea doar 21 de ani şi era studentă. Afacerea ei a pornit de la faptul că îşi dorea o piesă de mobilier unică. Şi cum face parte dintr-o familie de antreprenori, a fost numai un pas pentru ca afacerea ei să prindă contur şi să apară în paginile unor publicaţii precum Vogue Living, The Wall Street Journal şi The New York Times.

Când a început businessul nu avea foarte multe studii în zona de design, ci mai degrabă în cea a afacerilor. Astfel, în 2009, Irina Pogonaru era studentă la University College din Londra, unde studia management.

Apoi a urmat un masterat în management la Ecole Superieure de Commerce de Paris. Între timp, şi-a completat studiile de business cu cele legat de design, în prezent fiind acreditată ca decorator de interior. Iar acum este studentă, la distanţă, la KLC Design School din Londra, urmând să obţină un degree în Interior Design.

„Îmi face plăcere să am ocazia de a învaţa ceva nou zilnic”, spune Irina Pogonaru.

A început cu o investiţie de 300 de euro

Despre afacerea ei, Photoliu, spune că a apărut în 2009 ca un răspuns la o nevoie personală. „Aceea de a avea o piesă de mobilier unicat, cu personalitate, care să fie perfect integrată în spaţiul meu. Reacţiile cunoştinţelor au fost copleşitoare la vederea primei piese Photoliu, împingându-mă să creez, mai mult în joacă, un site de prezentare – o variantă rudimentară a simulatorului online de mobilier, disponibil şi acum într-o variantă mult îmbunătăţită. În acea perioadă eu eram încă la facultate în Marea Britanie, aşa că Photoliu nu a devenit cu adevărat un business decât începând cu 2013, când m-am întors permanent în ţară şi am relansat proiectul“, afirmă antreprenoarea.

În 2009 a investit în jur de 300 de euro în dezvoltarea site-ului, banii fiind imprumutaţi de membrii familiei. Aceştia i-au înţeles pasiunea, mai ales că Irina Pogonaru provine dintr-o familie cunoscutî de antreprenori, tatăl ei, Florin Pogonaru, fiind preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România. Pe de altă parte, fratele ei, Andrei Pogonaru, este partener Central European Financial Services (CEFS), el ocupându-se de dezvoltarea centrului comercial Veranda din apropiere de Piaţa Obor.

„Părinţii mei sunt antreprenori dedicaţi şi de la ei am înţeles că nu există satisfacţie mai mare decât construcţiile personale care au forţă şi aduc valoare. Ei sunt în acelaşi timp cei mai mari susţinători ai mei şi cei mai mari critici. Pentru mine e foarte important să am un sistem de referinţă la care să mă raportez şi chiar dacă familia mea activeaza în domenii total diferite, am avut mereu ceva de învăţat din experienţa lor.“

Citeşte articolul integral pe Wall-Street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite