Viorel Ştefan anunţă proiectele strategice de autostrăzi: Ploieşti - Braşov, Autostrada Sudului şi Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, cu pod peste Prut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vicepremierul Viorel Ştefan a anunţat marţi proiectele strategice de infrastructură pe care Guvernul le va demara în sistem de parteneriat public-privat, printre acestea regăsindu-se trei autostrăzi: Ploieşti - Braşov, Autostrada Sudului şi Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, care va include şi un pod peste Prut.

UPDATE 19.30 Aşa cum am anunţat în ianuarie 2018, în acest an accentul major al guvernării va fi pe domeniul investiţiilor”, a declarat Viorel Ştefan. 

El a spus că Guvernul îşi propune să susţină investiţiile prin angrenarea de resurse şi stimularea mediului de afaceri fără a pune presiune asupra bugetului de stat. „De aceea am adoptat recent ordonanţa de urgenţă care modifică legea parteneriatului public-privat. Astăzi suntem în măsură să anunţăm prima listă cu proiectele strategice care vor fi demarate în scurt timp pe noua legislaţie”, a precizat el.

Vicepremierul a mai spus că Guvernul are ambiţia de a recupera întârzierile de decenii privind investiţiile în infrastructură şi a pregătit un plan operativ care să comprime toate termenele de execuţie.

Ce autostrăzi vor fi construite în sistem de parteneriat public-privat

Viorel Ştefan a precizat că mai multe autostrăzi vor fi construit în sistem de parteneriat public -privat, iar Guvernul s-a concentrat pe zonele care suferă din lipsa de autostrăzi, în special sudul ţării unde lipsa autostrăzilor împiedică industria auto să investească mai mult. 

Unul dintre proiectele de autostrăzi vizează autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, în lungime de 100 de kilometri şi va include şi un pod peste Prut, astfel încât autostrada să se descarce în reţeaua rutieră a Republicii Moldova.

„Moldova trebuie reintrodusă în circuitul de investiţii. Acest proiect va lega Moldova la reţeaua de transport a Europei, iar acest lucru va reprezenta un argument foarte important pentru atragerea investiţiilor în această zonă a ţării””, a spus Ştefan.

Un alt segment îl reprezintă autostrada Ploieşti – Braşov. „Ce proiectăm aici vine să completeze şi să asigure legătura între Bucureşti, Ploieşti şi Braşov. Această autostradă va fi poate cel mai râvnit proiect care va fi lansat în parteneriat public-privat şi va fi una din cele mai circulate din România având în vedere potenţialul turistic al zonei. Este în mod cert o investiţie sigură cu un termen foarte rezonabil de recuperare a banilor investiţi”, a mai spus Ştefan.

Cel de-al treilea proiect de autostradă, denumit Autostrada Sudului, în lungime de 550 km, are de asemenea un potenţial economic uriaş, a precizat el. „Este un proiect important pentru foarte mulţi investitori care au deja investiţii mari în zonă şi mă refer în primul rând la Craiova, dar şi la celelalte zone limitrofe”, a spus Ştefan. 

Viorel Ştefan a mai spus că alt proiect vizează operarea reţelei de spitale CFR în parteneriat public-privat. 

Totodată, prin parteneriat public-privat va fi eficientizat managementul a 15 spitale din reţeaua gestionată de Ministerul Transporturilor „care azi nu arată în cea mai bună stare”. 

Un alt proiect se referă al construcţia Complexului medical Carol Davila. 

„Este vorba de Spitalul Republican, dar e mult mai mult decât atât. Va fi o suprafaţă de 300 de hectare în care se va afla spitalul, cu 3.000 de paturi, 37 săli de operaţie, o facultate de medicină şi căminele studenţeşti, locuinţe şi spaţii rezidenţiale, parcări, hotel pentru însoţitorii pacienţilor şi multe altele”, a arătat vicepremierul. 

El a precizat că toate aceste cinci proiecte vor mobiliza resurse financiare de 15-20 miliarde euro.

De asemenea, Viorel Ştefan a menţionat că toate proiectele vor putea începe anul viitor, iar finalizarea va fi de 5 ani la autostrăzi, 3 ani la spitalul republican şi 7 ani cel mult până la finalizarea integrală a complexului medical.

Prezentare Proiecte de Investitii Strategice Prin PPP 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite