Pista 2 a Aeroportului Otopeni se redeschide pentru traficul aerian. Cât au costat lucrările de modernizare

Pista 2 a Aeroportului Otopeni se redeschide pentru traficul aerian. Cât au costat lucrările de modernizare

FOTO: Facebook Buchares Airports

Lucrările de modernizare, începute în vara anului trecut, la pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Bucureşti s-au finalizat la timp, conform contractului şi au costat 110 milioane de lei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pista nr. 2 a Aeroportului Otopeni a fost redeschisă vineri pentru traficul aerian, ca urmare a finalizării şi recepţionării lucrărilor, a transmis Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
 
Pista are o lungime de 3,5 kilometri, lăţimea de 60 de metri, din care 45 de metri reprezintă suprafaţă portantă şi acostamente de 7,5 metri. A fost construită în 1987 şi a beneficiat de o reparaţie capitală în 1997, până la actuala modernizare fiind derulate numai lucrări de mentenanţă.
 
Potrivit sursei citate, prin finalizarea acestor lucrări de reparaţii capitale şi modernizare, capacitatea portantă PCN s-a ridicat de la 80 la 93 R/D/W/T, iar capacitatea de procesare zboruri pentru această pistă a crescut cu 20%.
 
Lucrările de modernizare au vizat, printre altele, schimbarea dalelor de beton de pe suprafaţa de rulare, refacerea terasamentului şi modernizarea 100% a sistemului de balizaj. În timpul lucrărilor au fost turnate peste 90.000 de tone de mixturi bituminoase şi au fost refăcute 7.800 metri cubi de dale de beton.
 
Lucrările de consultanţă şi de execuţie, în valoare cumulată de aproximativ 127 milioane de lei, au fost efectuate de SC Porr Construct SRL (antreprenor general) şi de SC Consitrans SRL (consultant), în baza unor contracte atribuite prin licitaţie publică. Lucrările de modernizare au fost finalizate în 5 luni de la începerea acestora şi au o garanţie de 73 de luni. 
 
La eveniment au participat viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, precum şi reprezentanţi ai constructorului şi ai altor entităţi din domeniul aeronautic.
 
Cătălin Drulă, ministru Trasporturilor a declarat că Aeroportul Otopeni are un potenţial enorm, care nu a fost atins. Acesta a recunoscut problemele existente la parcări şi cu planurile de dezvoltare care sunt îngheţate, precizând că noul Consiliu de Adiministraţie are mandatul de a dezvolta acest aeroport.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările