Noi reguli de Black Friday. Uniunea Europeană a modificat Directiva privind reducerile de preţuri

Noi reguli de Black Friday. Uniunea Europeană a modificat Directiva privind reducerile de preţuri

FOTO Arhivă

Uniunea Europeană a introdus noi reguli, mai stricte, în privinţa reducerilor de preţ operate de comercianţi, se arată într-o directivă adoptată deja de Consiliul Uniunii Europene.

Potrivit acesteia, comercianţii vor fi obligaţi să afişeze cel mai scăzut preţ practicat la produse pentru o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii de preţ. În esenţă este introdusă obligaţia comercianţilor de a detalia evoluţia preţurilor premergător aplicării unei reduceri.
 
Directiva de completare şi modificare a Directivei 98/6/CE privind protecţia consumatorului prin indicarea preţurilor produselor oferite consumatorilor introduce articolul 6a cu următoarele cinci alineate:
 
„(1) Orice notificare de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ.
 
(2) Preţul anterior înseamnă preţul cel mai scăzut practicat de comerciant pentru o perioadă de timp de cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea reducerii de preţ.
 
(3) Statele membre pot prevedea norme diferite pentru bunurile susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid.
 
(4) Dacă produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, statele membre pot prevedea, de asemenea, o perioadă de timp mai scurtă decât cea menţionată la alineatul (2).
 
(5) Dacă reducerea de preţ este majorată treptat, statele membre pot prevedea ca preţul anterior să fie considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ".
 
Directiva trebuie transpusă în legislaţia naţională în termen de doi ani de zile, respectiv 24 de luni, iar măsurile de transpunere s-ar aplica la distanţă de 6 luni. Legislaţia va deveni astfel obligatorie comercianţilor începând cu jumătatea anului 2022. 
 
O astfel de propunere a fost făcută şi de Consiliul Concurenţei, în vara anului trecut, când autoritatea a sugerat obligarea comercianţilor să afişeze istoricul preţurilor din ultimele 30 de zile. Consiliul observase că preţul tăiat afişat de comercianţii online e mai mare decât prevede legea că ar trebui în cazul a circa 80% din produsele monitorizate.
 
Mai mult, cu ocazia Black Friday, la 29% dintre produsele monitorizate de inspectorii de concurenţă s-a constatat că preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: