Engie, amendată a doua oară într-o săptămână din cauza prejudiciilor aduse prin contract românilor

Engie, amendată a doua oară într-o săptămână din cauza prejudiciilor aduse prin contract românilor

Compania Engie a fost din nou amendată de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) din cauza prejudicilpor aduse consumatorilor, sancţiunea venind la numai o săptămână după ce fusese amendată pentru practici înşelătoare.

Ştiri pe aceeaşi temă

“Acţiunile de control a agenţilor economici care activează în domeniul energiei au continuat şi, din păcate, au fost descoperite noi nereguli. Pentru ceea ce am constatat, a fost aplicată o amendă de 50.000 lei şi se vor face toate demersurile pentru eliminarea neregulilor din contractele încheiate cu consumatorii”, a arătat Susanu.
 
Acesta nu precizează numele vreunei companii, însă ofertele menţionate sunt cele ale Engie.
 
“S-a analizat contractul încheiat între consumatori şi operatorul economic, în calitate de furnizor, “——ONE 24 – pachet integrat de servicii : gaz, electricitate şi servicii tehnice”, precum şi oferta aferentă, precursoare încheierii contractului în speţă. În acest sens, în ofertă se indică “preţ fix al energiei pentru 24 luni”, dar în cuprinsul contractului ——-ONE 24, la art.3 “Preţul contractului”, alin.6) se menţionează că “Preţul se poate actualiza, modifica conform prevederilor art.7 “Modificarea circumstanţelor” din Condiţiile Generale de Contractare, începând cu a 13-a lună”, iar la aliniatul 8) se indică “înainte cu cel puţin 30 zile calendaristice de expirarea perioadei de valabilitate a preţului, vânzătorul va notifica cumpărătorul cu privire la noile condiţii de preţ”, se arată în postare.
 
Potrivit lui Susanu, se constată astfel nu doar caracterul contradictoriu al celor două informaţii înscrise în contractul respectiv, dar şi o practică comercială înşelătoare.
 
De asemenea, la art.4 “Modalitatea de facturare şi condiţii de plată ” alin.1), lit.a) se indică “pentru a 12-a lună contractuală se emite o factură care va conţine regularizarea financiară, în baza datelor de consum primite de la operatorul de distribuţie sau operatorul de reţea, precum şi regularizarea preţului “, iar la alin.3) se menţionează “în cea de a 12-a lună contractuală, vânzătorul va include în factura de regularizare financiară şi reîncadrarea categoriei de consum de gaze naturale”, fără ca beneficiarul/consumatorul să fie informat asupra categoriei de consum în care a fost sau ar putea fi încadrat şi cum influenţează categoria de consum regularizarea preţului.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările